veloverschot

Het leven na de Gastric Bypass ingreep; wat mag en kan je eten, hoe zit het met drinken, alchohol, dumping? Kan je nog zwanger worden? Hoe lang duurt de vermageringsperiode?
Dit en nog veel meer!

Moderator: Mods & Admins

veloverschot

Berichtdoor Heikje » 17.09.2007 09:12

Ik weet dat er hierover al veeel geschreven is, maar vooral in het jaar 2005 a 2006... Nu zou ik graag van de mensen die afgelopen jaar zijn afgevallen willen weten hoe het bij hun staat.

Volgt het vel of lijd het toch zijn eigen leventje...

groetjes en een hele goede morgend !!
One fine day, i Hope...
Heikje

Berichtdoor suus » 17.09.2007 09:22

Na bijna 3 jaar en toch 9 maanden op een stabiel gewicht kan ik je het volgende zeggen.
In m'n gezicht en decolté zie je zelfs niet dat ik zoveel vermagerd ben.
M'n bovenarmen en dijen flubberen wat , op m'n buik heb ik een gerimpeld vel en ja m'n borsten zijn slap.
Maar ik overweeg nog altijd niet me te laten corrigeren.
Ik ben al zo blij met m'n gewichtsverlies, en diegenen die me naakt zien ( ik en m'n man) vinden het niet weerzinwekkend.
Maar ik zeg nooit ,nooit . Ik had ook enkele jaren geleden gezegd dat ik me nooit zou laten opereren en zie ik heb een gbp.
Ik heb veloverschot, maar veel minder dan ik voorzien had.
Vooral daar ik zoveel kilo's kwijt ben.
Elke persoon is anders, en wat je eraan doet is je eigen beslissing, en die respecteer ik
gr suus
suus

Berichtdoor Dixie » 17.09.2007 09:48

dag Heikje,

ze zeggen altijd hoe jonger hoe beter dat je vel meewerkt.
Nu ik ben nog maar 13 weken post-op toch al 21kg kwijt, en ik moet zeggen, tot nu toe hangt er nog niets, mijn billen waren vroeger ook niet stevig, ik sport nu veel en alles begint er beter uit te zien :-)
maar der is nog veel werk aan, hihi

ik denk dat je huid hydrateren en sporten het beste helpt :-)

veel succes
Post-op van 18 juni 2007 door Dr. Dillemans
max verlies was ong 35kg
Bevallen op 20 augustus 2009: zoontje Milo
intussen nog steeds -32kg van mijn max gewicht
nog kg of 3 te gaan en we zijn content ;-)
Dixie

Berichtdoor Sas » 17.09.2007 10:01

Na 62 kilo heb ik wel degelijk veloverschot. Wat me het meest ergert is mijn leeglopende onderkin, die zal waarschijnlijk als eerste gecorrigeerd worden. Net als mijn buik, mijn borsten, mijn armen en dijen... Mijn man heeft geen klagen, zegt hij, maar ik wel. :wink: En je huid dydrateren kan nooit kwaad, maar of het helpt bij het laten inkrimpen van je vel... mijn dermatologe liet hierover weinig illusies heel: als je echt veel afvalt, zal je veloverschot niet kunnen vermijden. Het is aan jou om te bepalen of je dat storend vindt of niet...
Sas

Berichtdoor Fiete » 17.09.2007 10:32

Ik ben er nu zo'n 20 kg kwijt,
aan mij armen en benen en bovenbuik zie je niets, ook niet in gezicht en zo
maar mijn onderbuik is een hangbuik geworden .. en die gaat er volgend jaar zeker van af !
PO 13.07.07 Dr. Dillemans / AZ Brugge

Check my blogg for pictures !

Afbeelding
Fiete

Berichtdoor Poohbeer » 17.09.2007 11:37

Hallokes

Ik ben op 19 december 2006 geopereerd, mijn armen en benen daar is het vel weggetrokken. Een gedeelte van mijn buik ook maar de rest van de buik zal operatief verwijderd moeten worden, maar dat wist ik op voorhand.

Groetjes Poohbeer :) 8)
Poohbeer

Berichtdoor jasmijn » 17.09.2007 12:35

bij mij valt het ook erg mee. alleen mijn borsten... daar wil ik ook graag iets aan laten doen. als het financieel lukt dan.

jasmijn
OP 5 juni 2007 door dokter Vander Velpen. Op 19 februari mijn streefgewicht behaald!!
jasmijn

Berichtdoor pafwaf » 17.09.2007 13:29

Ik ben er 45 kwijt, mijn armen daar zie je eigenlijk zo goed als geen overschot, mijn benen valt het zeker ook niet op, op mijn buik heb ik wel veloverschot en dat ga ik binnenkort laten weghalen, mijn borsten zijn zo plat als een vijg, daar wil ik ook nog iets aan laten doen, alleen zal ik daarvoor moeten gaan sparen, want daar komt mijn verzekering waarschijnlijk niet in tussen
pafwaf

Berichtdoor kabouter » 17.09.2007 21:50

ik ook en moet nog veel afvallen we zullen wel zien wat ik doe als ik op een aanvaardbaar gwicht ben :wink:
kabouter

Berichtdoor kimpie » 18.09.2007 08:59

Ons mama is ondertussen meer als 25 kg kwijt, en kmoet zegge, tziet er beter uit mét veloverschot, dan toen ze meer woog...

Van mij moet (mag) ze da ni doen, alleen als ze er zelf hinder van ondervindt.
kimpie

Berichtdoor bloemenfee » 18.09.2007 13:47

Bij mij zie je aan mijn gezicht en hals ook niet dat ik zoveel woog.
Mijn buik valt al bij al nog mee, maar ik krijg jeuk en smetplekken door het overhangen (vooral van onderen als je me begrijpt.)
Mijn boven benen hangen aan de binnenkant wel wat, maar niet dat het me stoort.
Mijn bovenarmen zijn al bij al heel redelijk!

Ik ga in december wel mijn buikvel laten wegnemen. Maar verder geen spieren laten behandelen.
Die operatie word dan ook volledig vergoed door de ziekenkas.
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Als ik er geen last van had, deed ik eerlijk gezegd ook niks.
Maar ik wil niet mer cortisone zalf blijven smeren voor de rest van mijn leven!
Lilian
Afbeelding
GBP:07/12/2005 St-Jozefkliniek Mortsel Dr. Sirbu(-90,6kg)
BWC:17/12/2007 Dr.Sirbu
2e BWC:02/11/2009 Dr.Sirbu
bloemenfee

Berichtdoor pepper » 18.09.2007 20:13

bloemenfee schreef:Bij mij zie je aan mijn gezicht en hals ook niet dat ik zoveel woog.
Mijn buik valt al bij al nog mee, maar ik krijg jeuk en smetplekken door het overhangen (vooral van onderen als je me begrijpt.)
Mijn boven benen hangen aan de binnenkant wel wat, maar niet dat het me stoort.
Mijn bovenarmen zijn al bij al heel redelijk!

Ik ga in december wel mijn buikvel laten wegnemen. Maar verder geen spieren laten behandelen.
Die operatie word dan ook volledig vergoed door de ziekenkas.
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Als ik er geen last van had, deed ik eerlijk gezegd ook niks.
Maar ik wil niet mer cortisone zalf blijven smeren voor de rest van mijn leven!

hoezo, terugbetaald van het ziekenfonds? met welke argumentatie?
thanks, pepper
pepper

Berichtdoor kabouter » 18.09.2007 23:37

is een hygienische operatie tengevolge van het grote gewichtsverlies als ze niet aan je spieren komen is het daardoor terugbetaald
:wink:
kabouter

Berichtdoor Lieve » 19.09.2007 16:03

Ik ben bijna een jaar post-op en bijna 45 kg kwijt. In mijn gezicht en hals zie je niks van mijn vroegere overgewicht, dat vind ik zelf ook en ik denk dat je zelf het strengst bent, hé. Op mijn bovenarmen valt het mee. Je ziet uiteraard de striemen nog en ze hangen een beetje. Mijn bovenbenen zijn erg slap en aan de binnenkant flubberen ze wat. Mijn buik ziet er het lelijkst uit onder mijn navel. De huid hangt gefronsd, geen schoon zicht, zenne. Mijn maagstreek is nog te zwaar, vind ik. Ik hoop dat er daar nog wat afgaat... Mijn borsten zijn redelijk plat geworden, maar met mijn kleren aan, valt het allemaal redelijk mee, vind ik.
Ik overweeg eventueel een bwc, maar zeker ben ik er nog niet van. Misschien laat ik ooit ook mijn borsten corrigeren, maar daar ben ik nog minder zeker van. Ik heb nog veel tijd om na te denken, hé...
Gbp op 12 oktober'06 door Dr. Hendrickx, Stuivenbergziekenhuis.
Gewichtsverlies op dit moment: 46,4 kg en stabiel sinds augustus '07
BMI van 42 naar 26,5.
Lieve

Berichtdoor kabouter » 19.09.2007 23:09

:lol: :wink:
kabouter

Volgende

Keer terug naar NA de Gastric Bypass!