Hoe is het in Belgie geregeld?

Hier kunt u vragen stellen in verband met de Gastric Bypass ingreep

Moderator: Mods & Admins

Hoe is het in Belgie geregeld?

Berichtdoor Karina » 06.09.2009 10:03

Hoe is dat in Belgie geregeld, zijn er wachtlijsten?

Ik ben door mijn ziekenfonds verwezen naar de Vitalys kliniek in Velp, heb mij eigen aangemeld voor een screening. Is nu 6 weken geleden, weet dat het even kan duren, maar ik hoor maar niets. Heb al verschillende keren gebeld maar er wordt steeds gezegd u word zo snel mogelijk gebeld voor een afspraak. Is zo vervelend want ik wil graag weten of ik er voor in aanmerking kan komen. Als ik dan nog een tijdje moet wachten dan vind ik dat niet zo erg, als ik maar weet dat het kan.

Ik weet al 2 jr. dat ik een maagband wil, of evt. maagverkleining, ligt eraan wat het advies van de arts is, heb ook een aantal lichamelijke klachten i.v.m obesitas.

Ik leef natuurlijk al zolang met die klachten, maar je wordt het toch op een gegeven moment zat, altijd maar pijn. Want mijn borsten zijn erg zwaar en een borstverkleining word alleen gedaan als ik afval. Dus ik draai steeds maar in een cirkeltje.

Ben mijn hele leven al aan het lijnen maar het overgewicht raak ik maar niet kwijt.

Ik zit er aan te denken om anders in Belgie een arts te zoeken, maar wacht het nog maar even af in NL. Maar zit er wel steeds aan te denken, daarom mij eigen ook hier aangemeld op het forum.
Gr.Karina
Karina

Berichtdoor barbie » 06.09.2009 10:58

hoi Karina

ik ben zelf meteen naar belgie naar een arts gegaan.
maar dit is niet altijd makkelijk omdat de nederlandse
zorgverzekeraar nog al eens moeilijk kan doen.
Ook is het afhankelijk van wat je BMI is.
bmi boven de 40 kom je in aanmerking voor een maagband.
bmi boven de 50 voor een GBP.
Je kunt ook zelf contact opnemen met je zorgverzekeraar
wat de mogelijkheden zijn...
wachttijden in nederland zijn veel langer dan in belgie.
succes :)
27-11-20007
GBP DR Dillemans
-/- 55 KG
barbie

Berichtdoor Martina » 06.09.2009 16:59

Hallo Karina.Ik woon ook in Nederland en ik ben via mijn chirurg bij ra-medical terecht gekomen.En nu via hun bij dokter Dillemans in Brugge.9 oktober is mijn operatie.En ik vind dat het allemaal erg snel gegaan is.Groetjes Martina
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wY2ms4d/]
Afbeelding
[/url]
16 juli 143 kilo.
na predieet 131 kilo.
9 oktober gbp dillemans
Martina

Berichtdoor Karina » 07.09.2009 05:28

Wat moet ik nu doen om in het traject van belgie terecht te komen?

Want ik ben nu al weken aan het lezen op verschillende forums en de wachtlijsten in Nederland zijn zo verschrikkelijk lang.
Ik heb al een toezegging van het ziekenfonds, dat het vergoed wordt als het oordeel van de arts positief uitvalt.
Eigenlijk wil ik niet meer zolang wachten, heb nu de beslissing genomen en mijn klachten nemen alleen maar toe. Nu ben ik nog gezond.

2 jr. geleden had ik het al besproken met een arts in het Ziekenhuis hier in NL, en die zei dat ik daar niet voor in aanmerking kwam, omdat mijn BMI te laag was. Heb het verder laten rusten, maar de arts waar ik nu kom, heeft een aanvraag ingediend en die is positief uitgevallen.

gr.Karina
Karina

Berichtdoor annemarie » 07.09.2009 07:34

hoi Karina,
hoe hoog is jouw BMI/hoeveel weeg je en wat is je lengte?
gbp 23 mei dr. (Naam geschrapt wegens schending van de gedragscode van dit forum)
16 januari 2009 facelift + oogleden
bwc + borstlift + implantaten + lipofilling gezicht
http://www.yucatandreamproperties.com

-44 kg joepie!!!! :smt039 mijn droomgewicht bereikt! :t: (2 kilo onder droomgewicht)
annemarie

Berichtdoor Karina » 07.09.2009 07:54

Mijn BMI is 38.7 lengte 1.57 en gewicht wisselt tussen de 95-97 kg.
Karina

Keer terug naar Gastric Bypass : theorie