Ook nieuw hier.

Hier kunnen alle bezoekers, indien ze dat willen, zich voorstellen! Zo weten we wat meer over de mensen achter de operaties!

Moderator: Mods & Admins

Ook nieuw hier.

Berichtdoor Bjartali » 05.05.2012 10:07

Hallo, ik ben Bjartali, 52 jaar oud.
Sinds lang ben ik aan het denken om een Gastric-Bypass te laten uitvoeren. Maar de drempelvrees he.
Sinds begin dit jaar heb ik een enorme last, en pijn in mijn rug. Ik ben daarvoor in behandeling bij Dr Mortelé, in Roeselare.
Door hem, en zijn assitente heb ik nu uiteindelijk de stap gezet, of beter ga hem zetten. Volgens de dokter heb ik de last in mijn rug, door mijn overgewicht.
Ik ben 1,84 m groot en weeg nu 135 Kgr.
Volgende dinsdag, 8 mei ga ik voor het eerst naar Dr Smet.
Ik weet dus totaal niet wat er op mij afkomt, vandaar de vraag, hoe gaat dit juist?
Kan er mij iemand laten weten hoe het verloopt vanaf de eerste consultatie, tot de operatie?
Alvast bedankt, en zal ongetwijfeld ook ijn ervaring hier delen.
Tot later. :) :D
Bjartali

Re: Ook nieuw hier.

Berichtdoor halifax » 05.05.2012 13:14

Welkom hier!

In de eerste consultaties worden de pro-s en contra-s van de gbp uitgelegd. Je moet goed op de hoogte zijn van de veranderingen die je kan/moet/mag verwachten!
Je wordt eveneens gemeten en gewogen; zo bepaalt men je bmi. Die dient 40 of hoger te zijn indien je terugbetaling van de mutualiteit wil genieten.

Verderop moet je bloed en urige getest worden, je moet langs bij de endicrinoloog, de psycholoog, diëtist, er wordt een hartfilmpje gemaakt. Dan overlegt het team of je geschikt bent om verder te gaan met de gbp en krijg je je datum.

Succes dus!
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVw1NgR/]
Afbeelding
[/url]

Ooit was ik een dik rupsje... Nu stilaan een
klein vlinderke! >gbp 6 mei '10<
halifax

Berichtdoor Pinkje » 06.05.2012 05:53

Welkom, Dat gaat daar nog redelijk vlot in Roeselare hoor :wink: Eerst U afspraak bij Dr. Smet, hij zal U alles haarfijn uitleggen ( binnen komen ziekenhuis in de gang rechts en daar de lift omhoog 1 verdiep en terug rechts en je zit bij Dr. Smet en D. Pattyn) Na U gesprek ga je een vragenformulier krijgen en ga je daar moeten invullen. Eindelijk stomme vragen als je dat ziet de eerste keer, maar door ervaring weet ik dat ze nuttig zijn :wink: Ze kunnen al veel uit maken of je psychisch in orde bent :wink: Ja want bij de vooronderzoeken ligt die vragenlijst bij de psycholoog en staat er een score op. Maar is niet moeilijk als je eerlijk antwoord op die vragenlijst hoor. Ze stellen vragen en op het volgende blad komt die zelfde vraag terug maar anders geformuleerd, dus gewoon eerlijk zijn. Daar in het secretariaat gaan ze kijken voor de vooronderzoeken. Als het lukt alles op 1 dag, ben je er lekker vanaf. Na de vooronderzoeken een weekje erna mag je terug bij Dr. Smet en hij zal U weten te vertellen of je terug betaald krijgt en krijg je U datum. Ik had alles rond op 3 weken. Het voordeel daar in Roeselare dat je na de GBP direct mag eten wat de pot schaft en dat is het belangrijkste vind ik persoonlijk. :lol: Die dokter van U rug, werkt hij ook in het HH in Roeselare? ik ga bij Dr. Deruytter in Roeselare voor mijne rug. Het is een groot verschil dat je zo geen gewicht meer moet mee dragen voor de rug hoor, ik voel mij veel beter Maar ook is het bij iedereen zo verschillend aan de rug, maar ben er toch beter bij gevaren met die kilo's minder te moeten dragen.
Ik wens U veel succes, heb je vragen vuurt maar af, je mag mij persoonlijk sturen. Het antwoord komt, is het niet direct is het de volgende ochtend :wink: Doe alvast vele groeten aan Dr. Smet van Tineke :wink: Hij begint al te lachen van als hij mijn naam hoort.
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet
Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn
50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg
BMI 21,6
BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Pinkje

Berichtdoor Schildkliertje » 06.05.2012 16:51

Hoi en welkom hier Bjartali!
Je zal hier zoals je al kan zien aan de antwoorden van Hali en Pinkje veel steun en goede raad vinden.
Ik wens je alvast veel succes, niet teveel zenuwen en een even vlot herstel als ik had na je gbp. En goed smelten !
:smt006
52 weken BMI 20
Schildkliertje

Berichtdoor Bjartali » 10.05.2012 21:52

Ben dinsdag dus geweest, en moet zeggen dat Dr Smet echt wel meevalt. Ik voelde me onmiddellijk op mijn gemak, en dat praat toch echt wel een stuk vlotter.
We waren er rap uit, en hebben beslist dat ik op 14 juni alle onderzoken ga doen, en dan op 22 juni ga afspreken wanneer de operatie doorgaat.
Zal waarschijnlijk begin juli zijn.
Kan niet wachten..
Bjartali

Berichtdoor Pinkje » 11.05.2012 05:31

Bjartali schreef:Ben dinsdag dus geweest, en moet zeggen dat Dr Smet echt wel meevalt. Ik voelde me onmiddellijk op mijn gemak, en dat praat toch echt wel een stuk vlotter.
We waren er rap uit, en hebben beslist dat ik op 14 juni alle onderzoken ga doen, en dan op 22 juni ga afspreken wanneer de operatie doorgaat.
Zal waarschijnlijk begin juli zijn.
Kan niet wachten..

Proficiat met U datum en veel succes
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet
Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn
50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg
BMI 21,6
BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Pinkje

Berichtdoor Schildkliertje » 11.05.2012 06:22

super en nu enkel aftellen !