22 maart ben ik aan de beurt UZA!

Hier kunnen alle bezoekers, indien ze dat willen, zich voorstellen! Zo weten we wat meer over de mensen achter de operaties!

Moderator: Mods & Admins

22 maart ben ik aan de beurt UZA!

Berichtdoor Cara » 15.01.2012 21:12

Ik ben Cara, 29jaar en een BMI van 41.3. Ik heb me enkele dagen geleden geregistreerd en al wat gelezen hier en daar. Van opleiding ben ik een kleuteronderwijzeres, maar ik ben wegens omstandigheden nu al twee jaar niet aan het werk. Mijn doelstelling is om dit jaar terug aan het werk te gaan, zij het in een andere sector en uit de uitkeringswereld te verdwijnen. Een moeilijke jeugd heeft het me heel erg moeilijk gemaakt, waardoor ik de afgelopen jaren beslist had om aan mezelf te werken en weer sterk in het leven te staan. Sinds een half jaar ik stabiel en dat opent weer een hele hoop mogelijkheden. Klaar om er weer tegen aan te gaan!

Zelf ben ik bezig met de aanloop naar een GBP, in het UZA. Ik ben langs de endocrinoloog Dr. Pfeifer gestart met een aantal onderzoeken. Volgens haar is er medisch gezien geen enkele reden om de GBP niet uit te voeren. Maar net zoals iedereen moet je door de malle molen heen. Vrijdag moet ik een voormiddag naar het UZA. Ik moet een 24uurs urinecollectie meebrengen. Om 8u 's morgens gaan we van start. Vooreerst opmeten en cijfertjes noteren, wegen, meten en opmeten. Vervolgens moet ik een scanner laten nemen om de hoeveelheid buikvet te bepalen gevolgd door een ego van de abdomen, een ekg en een uitgebreide bloedproef. (een hoeveelheid suiker binnen nemen en dan kijken hoe je lichaam over drie uur reageert) Op 7 februari ga ik dan terug op consultatie bij dr. Pfeifer en als alle resultaten goed zijn, wordt ik naar een chirurg verwezen. Ik ben benieuwd welke weg ik dan nog zal moeten afleggen. Mijn psychische screening heb ik al gehad en daar is geen tegen indicatie vastgesteld.

Ik ben blij dit forum gevonden te hebben, het is een fijn gevoel lotgenoten tegen te komen en de vooruitgang op te merken. Hopelijk mag het bij mij net zo vlot lopen.
Laatst bijgewerkt door Cara op 20.02.2012 13:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
22/11/2011 Consult dr. Pfeiffer (endocrinoloog)
20/01/2012 Vooronderzoeken UZA
20/02/2012 Consult prof Hubens
22/03/2012 GBP Prof. Hubens UZA
Cara

Re: Cara stelt zich voor!

Berichtdoor annick » 15.01.2012 23:18

Welkom op dit forum !
Je vindt hier alle nodige informatie.
Het heeft me ook geweldig gesteund, en nog ....

Veel succes !
Annick
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wYeNyau/]
Afbeelding
[/url]

GBP: 27/10/2011
Klina Brasschaat: Dr. D'hooge
annick

Re: Cara stelt zich voor!

Berichtdoor Cara » 21.01.2012 20:51

Gisteren mijn pre - operatieve onderzoeken gehad. Dus daar zijn we ook alweer door. Alleen de glucose test viel me erg tegen. Ze hebben drie maal geprobeerd een catheter te prikken, voor de bloednamen, maar die bleven niet zitten. Twee keer hebben ze bloed kunnen nemen door een catheter, maar een vierde keer zouden ze er geen meer prikken, de overige zes bloednamen hebben ze met een vlindernaaldje gedaan. Dus behoorlijk lek geprikt. Er werd ook gevraagd om mee te werken aan wetenschappelijk onderzoek, waarvoor ze extra stalen namen. Dat hebben we ook gedaan. Uit de echografie bleek al dat er geen sprake is van een vervette lever, dus dat is gunstig, zo moet er geen proteïne dieet voor de operatie gebeuren.
Op dinsdag 7 februari ga ik terug langs de endocrinoloog, dan weet ik de exacte resultaten van de onderzoeken. Daarna ga ik dan door naar een chirurg in het UZA. Blijkbaar een beetje een omgekeerde volgorde, maar zij vond het zo beter. Voor mij mag het allemaal vooruit gaan, maar we wachten nog rustig af!
Afbeelding
Cara

22 maart is het mijn beurt UZA!

Berichtdoor Cara » 20.02.2012 13:13

Hoi allemaal,

Ik kom net terug van het UZA, waar ik vanmorgen een afspraak had met prof. Hubens. Hij heeft volledig groen licht gegeven, normaal was er pas een plekje eind april, maar er had toevallig net iemand afgebeld! Een portie geluk, mocht ook wel!
Op woensdagavond moet ik binnenkomen, daar ik 's ochtends om 08u al onder het mes ga!
De arts beviel me echt wel, heel rustig en echt vriendelijk!
Het aftellen kan nu ook voor mij concreet beginnen
Afbeelding
Cara

Re: 22 maart ben ik aan de beurt UZA!

Berichtdoor vicky21 » 21.02.2012 19:33

Hoi Cara

Ik moet morgen ook naar de endicronoloog en daarna naar de chirurg. Hopelijk krijg ik dan ook mijn datum. Ik zou ook graag rond die tijd geopereerd worden omdat het dan aansluit met de paasvakantie en ik sta in het onderwijs.
Een beetje zenuwachtig nu.
vicky21

Berichtdoor mamavan3 » 21.02.2012 19:51

Dag Cara,
Hoi Vicky,

'k ben vandaag ook in het UZA langs geweest voor een eerste gesprek, maar wel direct bij Dr. Ruppert (collega van Prof. Hubens). Morgens belt hij me op om de data voor de vooronderzoeken te overlopen. Als er geen 'speciallekes' opduiken zou ik volgende maand al m'n maagbandje kunnen laten wegnemen en een GB laten uitvoeren. Is er een reden waarom jullie eerst via een andere dienst zijn gepasseerd ?
mamavan3

Berichtdoor Cara » 22.02.2012 12:23

De reden waarom ik begonnen ben bij de endocrinoloog is voor mij vrij eenvoudig. Ik wou namelijk eerst uitsluiten of er geen meespelende hormonale stoornissen waren die verband hielden met mijn overgewicht. Ik had al twee jaar geleden een metabolisme test laten doen bij haar, daarvoor moest ik een nachtje in het uza blijven. Zo werd er toen bepaald hoe mijn verbrandingssysteem werkt. Toen was er al sprake geweest van verder te kijken, maar ik was er niet klaar voor.
In november dan de draad terug opgenomen en zij heeft me door de vooronderzoeken gesluisd.
Ik ben blij dat ik langs die weg ben gegaan, ik ben nog steeds een beetje bang dat chirurgen maar al te graag met hun mes zwaaien. Maar die idee is wel verdwenen toen ik bij prof. Hubens kwam.
Ik heb geluk dat ik nog in maart kan geopereerd worden, want de agenda zit al behoorlijk vol tot half april. Ik hoop Vicky dat voor jou ook snel een plekje is. Het zou inderdaad handig zijn als het aansloot. Zo heb je voldoende hersteltijd. Ik heb zelf ook een onderwijsdiploma (maar ben nu al bijna 2 jaar op mutualiteit), dus ik begrijp het volkomen. Heb je wel alle andere vooronderzoeken al gehad Vicky? Ik moet nu enkel nog langs de anesthesist.
Het zou fijn zijn mamavan3 als bij jou ook het treintje gaat rijden! Dr. Ruppert zou ook een goede arts zijn heb ik me laten vertellen, dus je zit wel goed! Het zou fijn zijn als er in maart ook een plekje voor jou is! Daar duim ik in ieder geval voor!
Afbeelding
Cara

Berichtdoor vicky21 » 22.02.2012 19:30

20 maart is het zover!
Nog 4 weekjes dus. Ik had die datum al gevraagd als alle onderzoeken in orde waren; Bleek enkel een tekort aan vitamine B12 te hebben maar dat zou met pilletjes slikken opgelost worden.
vicky21

Berichtdoor Cara » 22.02.2012 19:40

Blij dat te lezen Vicky! Wat slim van je om die datum al te boeken! Ik ben blij voor jou dat alle vooronderzoeken goed waren en inderdaad en vitB12 tekort is op te lossen met een pilletje!
Ik duim dat alles goed mag verlopen! Hoelang ga jij moeten blijven? Is iets wat ik bijvoorbeeld vergeten ben, en ik ben er wel zeker van dat het me gezegd is...
Veel succes en leuk dan kunnen we elkaar hier een beetje blijven volgen!

Groetjes
Afbeelding
Cara

Berichtdoor vicky21 » 23.02.2012 11:49

Ik moet dinsdagmorgen binnen en normaal als alles goed verloopt mag ik donderdagavond terug naar huis.
Ik heb dat van 's morgens binnenkomen wel specifiek gevraagd omdat ik alles zelf moet betalen en zo een dagje uitspaar.
vicky21

Berichtdoor mamavan3 » 23.02.2012 15:30

Jullie kunnen de dagen beginnen aftellen ... ik duim voor een succesvolle ingreep en een nog beter herstel !

Mijn vooronderzoeken gaan door op 27 maart, en de resultaten worden de week daarop besproken. Ik heb ook al m'n datum gekregen: 13 april sta ik op de planning. Dat betekent dat ik op een vrijdag wordt geopereerd en nà het weekend naar huis mag.

M'n 3 jongens zijn de 2de week van de paasvakantie bij hun vader en komen in principe zondagavond (15/4) terug naar huis. Het zijn intussen 3 grote pubers die al wel een dagje (of wat langer) allleen hun plan kunnen trekken. Tenslotte zijn ze overdag toch naar school. Ze makken nu al plannen wie wat gaat koken. Over de verdeling van de huishoudelijke klusjes zijn ze het nog niet eens geworden :)
mamavan3

Berichtdoor mamavan3 » 28.02.2012 14:29

Jammer maar helaas ... vorige vrijdag kreeg ik een telefoontje van het UZA dat de afspraken op 27 maart niet kunnen doorgaan omwille van administratieve redenen :evil: Ook m'n OK-datum van 13 april komt hierdoor te vervallen :twisted:

Gelukkig kreeg ik direct nieuwe afspraken voorgesteld, en mag ik al op donderdag 8 maart langsgaan bij de endocrinoloog en psycholoog. Wat doet de endocronoloog precies ? Ik ben best zenuwachtig voor het gesprek bij de psycholoog. Hoe verloopt dat (in het UZA) ?

Vrijdag 9 maart mag ik teruggaan voor de bmloedafname, echo en gastroscopie. Blijkbaar mag je zelf kiezen of je al dan niet verdoving wil voor de gastroscopie. Ik denk dat ik dat toch ga doen, want er zit al een maagbandje ... :oops: .

Dames, jullie kunnen beginnen aftellen. Laat maar weten hoe alles verloopt hé
mamavan3

Berichtdoor Cara » 03.03.2012 11:24

Wat naar te lezen dat je Ok datum hierdoor in het gedrang komt. Dat is wel het laatste dat je wil horen denk ik dan.
Bij mij was het bij de endocrinoloog vooral een vraaggesprek. Zij heeft dan ook voorgesteld welke bloedproeven er moesten gedaan worden en of er een suikertest nodig was. Ik ben daarvoor bij dr. Pfeiffer geweest.
De psychologe heb ik niet in het UZA gedaan, ik word al jaren gevolgd door een psychiater (moeilijke jeugd) en ik mocht bij hem mijn gesprek voeren. We hebben er lang in therapie over gesproken, voor "we" er klaar voor waren! Het is gewoon wettelijk verplicht toestemming te hebben van psychiater of psycholoog. Ze peilen vooral naar je motivatie, waarom wil je deze operatie laten uitvoeren.
De gastro is een fluitje van een cent, als je je kan ontspannen. Ik had al meerdere gastro's gehad in mijn leven, dus voor mij geen probleem. Maar het is een vervelend gevoel, ik ken verschillende mensen die het onder roes laten doen en er weinig van merken. Dat is je eigen keuze! En in jou geval, weet ik niet of je nog meer last zou hebben door het bandje.
Verder de echo, daar wordt vooral gekeken of je een vervette lever hebt, daaruit wordt vaak beslist of je een pre - dieet nodig hebt of niet.
Dan uiteindelijk bloedprikken, dat ken je allicht goed. In het UZA wordt er wel gevraagd of je mee wil werken aan een studie en dan zijn het ettelijke buisjes meer!
Veel succes!
Afbeelding
Cara

Berichtdoor ossie » 04.03.2012 21:28

Dag Cara en al de anderen hier, voor mij ist ook zover op 22 maart maar dan in st-vincentius te antwerpen ondanks dat ik in het UZA werk nota bene.
Ik vind dat het daar allemaal veel te lang duurt, te veel tijd tussen de vooronderzoeken, in st-vincentius was dit op één en dezelfde dag en ik ken per toeval de chirurg dr Cools,tis een kennis van de familie, das ook maar meegenomen.
Hij zegt " extra zijn best te doen want hij wil geen slechte reclame horen bij ons op de gemeente", grappig bedoelt natuurlijk.
Hij heeft ook mijn vrouw geopereerd op 1 maart en ze is nu al thuis, op de vierde dag en alles is goed.
Ik wens je in ieder geval veel sukses op 22 maart Cara.
ossie

Berichtdoor mamavan3 » 05.03.2012 14:07

Dag ossie,
Ik heb net het gevoel dat het in het UZA snel vooruit gaat. M'n zus heeft vorig jaar in Bonheiden een GBP laten uitvoeren en daar gaat er veel meer tijd over vooraleer alle onderzoeken/gesprekken achter de rug zijn.
Dinsdag 22/2 ben ik voor een eerste verkennend gesprek bij Dr. Ruppert geweest en deze week heb ik op donderdag en vrijdag m'n vooronderzoeken. 'k ben blij dat er niet meer tijd tussen is, want ik loop behoorlijk zenuwachtig rond :? Een operatie in maart zal er voor mij wel niet meer in zitten, maar ik hoop toch ook snel een OK-datum te krijgen. Ik duim vor jou en de anderen die in maart aan de beurt zijn :wink:
mamavan3

Volgende

Keer terug naar Stel jezelf even voor!