Alcoholisme NA Gastric Bypass

Hier kunnen jullie nuttige en interessante links in verband met de Gastric Bypass posten!

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
alcoholismenagb

Alcoholisme NA Gastric Bypass

Bericht door alcoholismenagb » 28 jan 2016, 21:47

Alcoholisme NA Gastric Bypass (bezoek deze pagina op facebook)

https://www.facebook.com/alcoholismenagastricbypass

Na mijn maagverkleining in 2013 had ik mijn suikerziekte onder controle, wat ook de bedoeling was. Na een aantal tegenslagen ben ik meer en meer alcohol (wijn) beginnen te drinken.
Het effect van alcohol op mij was heel anders dan voor mijn operatie.
Ondertussen ben ik er aan verslaafd geraakt.

Bij meerdere opnames in het ziekenhuis en instellingen stelde ik vast dat er meer en meer mensen in diezelfde situatie terecht zijn gekomen.
Het is niet mijn bedoeling om kritiek uit te oefenen tegen een Gastric Bypass !!
Ik wil alleen in contact komen met mensen die het probleem kennen zodat we ervaringen en tips kunnen uitwisselen.
Dit is dan ook een stuk therapie voor mij om nuchter te blijven.

Heb je interesse om je verhaal ANONIEM te doen? Graag! Ik wil deze in de toekomst namelijk bundelen in een boek over dit onderwerp.
Mail me dan naar [email protected] IK GARANDEER ANONIEMITEIT.

Mar10

Re: Alcoholisme NA Gastric Bypass

Bericht door Mar10 » 30 jan 2016, 10:39

Dapper van je, om je verhaal hier te doen!
Ik kan er niet van meespreken want ik dronk voor m n GBP geen alcohol en doe dat nu ook niet (ik lust het niet). Maar ik heb wel al van mensen gehoord die hetzelfde als jij meemaken, de dokter heeft er mij zelfs voor gewaarschuwd. Je bent dus zeker niet alleen!
Ik kan je geen tips geven, spijtig genoeg, maar ergens herken ik het gevoel "verslaafd" te zijn. Ik was verslaafd aan suiker en ook nu blijft het een gevecht, ik doe de koejeskast waarschijnlijk 100 keer per dag open, ik begin te kwijlen bij 't gedacht aan een koek!
Wanneer ik er eentje dreig te nemen doe ik de kast dicht en begin onmiddellijk met één of ander huishoudelijke taak, ga wandelen met m n honden, kruip ik in de auto en ga om boodschappen, stap ik naar de slager, ...soms helpt dat, soms niet.
Afbeelding
GBP op 24 september 2014

Pinkje

Bericht door Pinkje » 30 jan 2016, 16:36

Vind ik een goeie dat je begint te kwijlen. Je vergelijkt U mee de honden :lol:
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet
Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn
50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg
BMI 21,6
BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Gal verwijderd op 11 januari 2016 Dr Bart Smet

Mar10

Bericht door Mar10 » 31 jan 2016, 11:27

Pinkje schreef:Vind ik een goeie dat je begint te kwijlen. Je vergelijkt U mee de honden :lol:
Ja, die doen dat ook haha
Afbeelding
GBP op 24 september 2014

Binkelientje

Bericht door Binkelientje » 02 feb 2016, 21:31

Ik heb in 2013 een GBP gehad in Bergen op Zoom (Nederland) maar ik heb sinds begin 2015 ook een probleem ontwikkeld met alcohol. Waar ik vroeger goed kon stoppen, blijf ik nu doorgaan. Zo ver dat ik zelfs eigenlijk stukken kwijt ben de volgende dag.
Ik ben dus nu in contact met de AA gekomen, en ik ben daar helaas niet de enigste met een GBP en een alcoholprobleem.

Dit wist ik echt niet toen ik in het voortraject zat

Pinkje

Bericht door Pinkje » 03 feb 2016, 08:33

Binkelientje schreef:Ik heb in 2013 een GBP gehad in Bergen op Zoom (Nederland) maar ik heb sinds begin 2015 ook een probleem ontwikkeld met alcohol. Waar ik vroeger goed kon stoppen, blijf ik nu doorgaan. Zo ver dat ik zelfs eigenlijk stukken kwijt ben de volgende dag.
Ik ben dus nu in contact met de AA gekomen, en ik ben daar helaas niet de enigste met een GBP en een alcoholprobleem.

Dit wist ik echt niet toen ik in het voortraject zat
Welkom op het forum, normaal in België verwittigen de meeste chirurgen het. Heb ik ook al terug mee mijn voetjes terug op de grond gezet geweest, niet voor alcohol maar voor het eten van mijn chirurg. Ik hoop dat je er aan uit geraakt en wens U alvast veel succes en zeker de moed niet laten zakken. Wij zijn er om elkaar te steunen.
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet
Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn
50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg
BMI 21,6
BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Gal verwijderd op 11 januari 2016 Dr Bart Smet

Plaats reactie