Sleeve op 19/09/2011

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips in verband met andere vermageringsoperaties gepost worden.

Moderator: Mods & Admins

Sleeve op 19/09/2011

Berichtdoor Hopeful » 06.09.2011 09:59

Hallo iedereen,

Het is hier eventjes zoeken naar onderwerpen ivm een sleeve. Het is wel leuk dit forum gevonden te hebben want amai men leest hier veel en interessante info en ervaringen.

Zoals bij mij lees ik bij velen 'stress'.
Wel, op 19/09/2011 is het zover : D-Day !!! de operatie...
Het is nu al enkele nachten dat ik heel slecht slaap, constant erover dromen dat we al de 19e zijn. Ik word telkens wakker van de 'schrik'.
Ik denk en ik hoop voldoende geinformeerd te zijn ivm die sleeve maar het blijft toch een grote stap naar het onbekende. Toch blijven er nog steeds veel vragen door mijn hoofd gaan. ~ Wat met pijn? ~ wat met het eten achteraf? ~ wat met huidoverschot? ~ wat met feestjes, op reis gaan, op resto gaan,.... ~ bang iets verkeerd te doen/eten ~ .......

Ik word geopereerd door Dr. Focquet te Zottegem en tot zover lees ik niets anders dan positieve reacties. Dus daar ben ik zeker gerust in.

Enerzijds wou ik dat we al 19/9 waren, anderzijds wil ik nog een paar keer mijn favoriete resto's opzoeken. Moet nu nog enkele dagen werken maar kan bijna aan niets anders denken dan aan 19/9.
Gelukkig gaan we volgende week nog een weekje op verlof en kan ik me daar nog eens 'uitleven'

In mijn omgeving zijn er nog niet zoveel op de hoogte en wil dit pas op het allerlaatste moment doen. Enkel mijn vriend, ouders, schoonouders en werkgever zijn ervan op de hoogte. Die schrokken wel eerst maar steunen mij volledig. Dit weekend breng ik mijn grootouders op de hoogte. Ik zou dit liever niet doen om die mensen niet ongerust te maken. Maar het moet, ik kan daar niet mee afkomen achteraf! Ben benieuwd voor hun reactie.

Het is wel fijn hier mijn verhaal te kunnen en verhalen te kunnen lezen van 'lotgenoten'.
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wIXDf2g/]
Afbeelding
[/url]
Hopeful

Re: Sleeve op 19/09/2011

Berichtdoor Brinzy » 06.09.2011 18:50

Hey, ik word ook geopereerd door dr focquet voor een sleeve, op maandag 3/10.
Ik heb ook super veel zenuwen langs de enen kant, maar kan niet wachten om 5 maand verder te zijn.
Ik heb ook nog superveel vragen ivm het eten achteraf enz enz....
Als je op YouTube eens kijkt mij "post op gastric sleeve" zie je verschillende filmpjes van mensen die de sleeve ook gedaan hebben, deze zijn echt geruststellend!!

Ben natuurlijk wel bang voor het onbekende!?
Brinzy

Berichtdoor secrethearts » 28.10.2011 09:36

Hoi ,

ik ben nieuw hier .
hoe is het allemaal verlopen ? ik heb op 15 november afspraak in Gent , met de hoop ook een sleeve te krijgen . Ben nerveus maar zie er zooo naar uit !
veel succes !!
15 november , 1ste gesprek dokter Sonneville .
13 en 14 december onderzoeken .
11 Januari 2012 mini-gpb .

Afbeelding
secrethearts

Berichtdoor astridje » 14.11.2011 15:49

hallo,
ik ben ook nieuw hier en op zoek naar zoveel mogelijk informatie over de ingreep.
heb vorige week op gesprek geweest bij dokter F in zottegem,en dit week zou ik een afspraak bij dietiste en psycholoog krijgen.
wat gebeurt erna?
teru op bezoek bij dokter en wordt er dan een datum vast gelegd???
het is voor mij men éérste operatie en ben enorm bang voor het onbekende..
ook zal ik weer zo'n speciaal geval zijn ,want ik angst van spuitjes,dus heb ik aan de dokter gevraagd of ik men wonderzalf mocht meebrengen die mijn huid verdoofd voor het steken van de baxter enz....
hopelijk zullen die verpleegsters op de dienst dit wel kunnen begrijpen en begrip tonen...
dit zou voor mij al iets gemakkelijker zijn om door te zetten...
wat gebeurt er als je je aanmeld op de dienst? ze geven u een kamer en wat gaan ze dan doen???
krijg je juist een baxter als je op ok bent of op je kamer ??
hopelijk heb ik niet veel pijn,want ook dat is afwachten;ik weet totaal niet hoeveel pijn ik kan verdragen of hoe een operatie aanvoeld..
ik ben nauwelijks ziek geweest in men leven,dus .......
beter zo natuurlijk,maar nu staat er mischien iets op mij te wachten waar ik geen idee van heb hoe het zal verlopen...
afwachten dus met een dikke ei in men broek,haha
grt astrid
astridje

Berichtdoor secrethearts » 16.11.2011 09:54

dag astridje ,
ik ben gisteren bij de dokter geweest in Gent , was de eerste keer dat ik geweest ben , en het resultaat is : op 11 januari mag ik binnen in Zottegem voor een mini gastric bypass Billroth 2 . Nu ga ik zelf een afspraak maken bij de huisdokter voor de bloedafname . bij een psycholoog ( al weet ik ni waar het echt voor nodig is ) en dan nog voor de gastroscopie he ! dit alles ga ik in Ronse laten gebeuren , de operatie zelf dan in Zottegem .
tis idd afwachten he , ik zelf weet ook niet wat er gaat gebeuren hoor . kmoet om 7 uur binnen zijn . en dan ja , laat ik alles op mij afkomen he :d we zien wel , ben al zo ver dat er wel degelijk iets gaat gebeuren !
maar, heb jij dan nog geen datum gekregen voor de operatie ?

Afbeelding
secrethearts

Berichtdoor astridje » 16.11.2011 16:04

hoi secrethearts,

ik ben vorige week bij de dokter geweest in zottegem voor inlichtingen,hij was bereid me te helpen,
zijn secretaresse heeft me gisteren opgebeld voor de volgende afspraak bij dietiste en psycholoog..
deze gebeuren op 1 december,kben benieuwd.wat ook zij moeten (denk ik) hun goedkeuring geven.verder geen testen bij mij,kheb van niks last en buiten die verdomde kilo's ,kerngezond.juist bij huisdokter een bewijs van men bloedafnamen en dat ist.al een geluk ;-)
daarna zal mia (secretaresse) me terug opbellen voor terug bij de dokter te gaan voor te horen of het zou doorgaan of niet...
kben benieuwd,maar ook enorm bang :-(
bang van zodra ik op de dienst zal komen tot zeker wanneer ze me komen halen ,de rit naar de operatiekamer zal angstig zijn voor mij.
alsook bij het ontwaken,ga ik veel pijn hebben ,kan ik tegen veel pijn of???? :-(
allemaal vragen ........
ik zal wel doodangstig hebben die dag en ik hoop dat ik de moed heb om door te zetten met de operatie,dat ik niet op moment zou alles afblazen...
ik hoop van niet.
ik denk dat ik onderweg naar operatiekamer wel wa traantjes zal laten ,want ik ben wel een emotioneel iemand en als je bang hebt komt dat natuurlijk allemaal naar boven...
ik zal in de kerk een kaarsje doen branden voor mezelf :-)) hahaha (tzal een grote dikke kaars zijn zene!!! ) ;-)
je kan bijna aftellen ,een nieuw jaar met een nieuwe start.... :-)
wie weet dat ik daar mischien ook ben ,ge weet nooit he :-)
groetjes
van een bangschijter ;-)
astridje!!
astridje

Berichtdoor secrethearts » 17.11.2011 09:46

dag astridje .
bij mij ligt de operatie sowieso vast . op 13 december moetk bij de psycholoog gaan ,
moet nu juist nog bij huisdokter voor bloedafname en dat onderzoekje van het hart , en dan ook nog de gastroscopie ( moet jij dat niet laten doen ? ) en bij welke dokter ist da je geweest ben ? ik ben bij dokter Sonneville in Gent geweest op consultatie , maar de operatie zelf zal doorgaan in Zottegem . met nen dokter Foucquet ofzo ?
onee, ik wil dat die operatie zeker doorgaat , tis genoeg geweest . kben nu 23 , en kvind ni dakt over 20 jaar nog moet doen, als ik het nu kan doen . hoe oud ben jij ?
ik heb ook een dochtertje van 2 jaar geweest . en ik wil met haar deftig kunnen spelen , ik wil met haar gaan zwemmen , op speeltuinen klimmen .. dingen die ik nu niet kan. das ook 1 van de redenen dat ik het zeker wil . hoofdreden is natuurlijk voor mezelf . en toch ..
vorige week was ik met een vriendin op café ( vrijdagavond ) en ik zat met haar op een stoel . en ik zag een paar venten omkijken , en wijzen naar mij , en lachen . maar kzeg tegen mn vriendin , past op of ik schiet er mij naartoe he ! en ze bleven maar lachen en doen . kzeg nu ist genoeg , ik sta recht ( mijn vriendin verschieten ) ik naar diene vent , kpak em vast aan zijne schouder en kdraai em om , kzeg tegen em , wa ist probleem eh ?! als ge iets te zeggen hebt , zegget dan in mijn gezicht ! kzeg oe oud zijde gij jong !
awel, da was den eerste keer dak zoiets gedaan eb . en nu kan ik zeggen , wacht binnen een jaar , en kijk dan eens naar mij ! tis mss een belachelijk voorval . ma die kleine dingen kwetsen wel , en kmoet ni zeggen dakket mij ni aantrek want da doe ik wel . ( al zou ik nu toch al beter moeten weten )
achja , ik zal ook een grote DIKKE kaars doen branden voor u ! ik duim met je mee !

Afbeelding
secrethearts

Berichtdoor astridje » 17.11.2011 19:02

dag secrethearts,
doter sonneville werkt samen met dokter fouquet, dokter fouquet is mijn dokter.. :-) ne hele sympathieke man,hij stelt je goed op je gemak.
ik moet al een geluk van de dokter geen testen laten doen daar ik geen klachten heb ,buiten de killo's ben ik kerngezond...goeie dokter he ;-))
ik moet juist bij huisdokter een briefje vragen waar instaat dat ik van alles heb geprobeerd en dat ze me zo gezecht doorstuurd naar hem ,voor in regel te zijn voor mutualiteit enz....
alsook breng ik men bloedonderzoek mee van in september geleden,dus das nog nie zo lang geleden he :*-)
ik ben zelf 31 jaar ,geen kindjes;heb daar geen feeling voor...
ik werk als poestvrouw in groot bijgaarden in oost-vlaanderen en s'namiddags zou ik in bijberoep willen starten als hondentrimster.
dus nu volg ik een jaar avondschool bedrijfsbeheer.dus ik heb goede vooruit zichten maar met 25-30 kilo overgewicht belemmerd dat wel allemaal,kben soms futloos en voor niks zin,dat zal wel allemaal met die killo's te maken zijn.
hopelijk graak ik er ook vlug vanaf zodat ik kan rond huppelen als een gelukkige persoon.. ;-)
waar woon jij?en hoeveel kilo's moet jij zoal meeslepen?je hebt gelijk om nu door te zetten ,je bent een jonge mama die graag wilt meespelen en huppelen met je dochtertje....binnenkort zal dit uitkomen ;-)
heb je toevallig ook een profiel op facebook?
groetjes
astrid
astridje

Berichtdoor secrethearts » 18.11.2011 07:54

oei oei . bij mij mag er ZEKER 65 kilo af ! een heel pakske dus .
maar ik ben ook kerngezond buiten die kilo's . kzie die gastroscopie nie goe zitten maja, tis hopelijk maar 1 keer he :d
ik woon in Ronse . oost-vlaanderen ook .
ja, ik heb een profiel op facebook . maar zal ik privé sturen he :)

Afbeelding
secrethearts

Berichtdoor secrethearts » 18.11.2011 07:54

aja , ik werk in Brussel bij de federale overheid als administratief assistent . ( dus heel den dag opt gat zitten doe mij ook geen goed ) en daarvoor kinderverzorgster in de stedelijke kribbe in Ronse .

Afbeelding
secrethearts

Keer terug naar Sleeve