Nieuwe sleever

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips in verband met andere vermageringsoperaties gepost worden.

Moderator: Mods & Admins

Nieuwe sleever

Berichtdoor Greetie63 » 27.09.2010 18:21

:D Hallo,

Ik ben sinds vorige week een nieuwe Happy Sleever, had me wel effe verkeerd aangemeld bij GBP, maar evengoed, ik ben door Dr Lannoo
in Diest geopereerd en die man heeft voor mij echt iets gedaan waarvoor ik hem eeuwig dankbaar blijf. Misschien nog te vroeg om te juichen, maar als ik jullie berichtjes las, gaf me dit toch al heel wat hoop op een goede afloop.
Desondanks de paar ongemakjes voel ik me trouwens ook prima. Het eten gaat niet zo goed maar hier zal ik, net zoals anderen, ook mijn weg moeten in terugvinden.
Jullie berichtjes hebben me deze week ook enorm geholpen, alleen door jullie ervaringen te kunnen meelezen, waarvoor mijn dank
Grjts
Greet
Dr Lannoo,
BMI 40
20.09.10

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wlmzQjM/]
Afbeelding
[/url]
Greetie63

Berichtdoor izzy » 27.09.2010 18:32

Hallo Greetie!

Hier ook een sleevertje. We zijn bijna zes maanden verder en 45 kgr lichter. Donderdag moet ik op controle bij Dr Lannoo. Ben eens benieuwd.

Als je vragen hebt je weet ons hier te vinden!!!

Een spoedig herstel

greetz
Izzy
izzy

Berichtdoor halifax » 27.09.2010 18:38

Welkom Greetie!!
Sleevertjes horen hier ook thuis hoor!!
Eer zitten er hier vele!

Groetjes, Halifax :D
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVw1NgR/]
Afbeelding
[/url]

Ooit was ik een dik rupsje... Nu stilaan een
klein vlinderke! >gbp 6 mei '10<
halifax

Angst om te eten

Berichtdoor Greetie63 » 28.09.2010 08:51

Bedankt voor jullie reaktie, momenteel gaat het een beetje minder, had gisteren samen met mijn soep een beschuitje gegeten en dat is me niet zo goed bekomen. Pijn in de maagstreek en in mijn rug en vandaag gaat het eten helemaal niet zo goed.
Heel veel gerommel en pijn na het slikken, drink dus nu enkel wat melk met eiwitpoeder erin. Ik moet zeggen dat de schrik er toch een beetje inzit als je pijn hebt denk ik, van heb ik mijn maag nu gekwetst ofzo..
Voor de rest voel ik me eigenlijk prima.

En wow al 45 kilo in 6 maanden is gewoon super, ikzelf zit al aan 6 maar nu gaat het vrij rustig, denk ook omdat ik niet meer naar grote wc ga sinds 2-tal dagen, bewegen is ook vele minder dan vroeger, dus ga ik daar vandaag maar terug mee starten.

Grtjs
Greetie
Dr Lannoo,
BMI 40
20.09.10

Afbeelding
[/url]
Greetie63

Berichtdoor angel-ke » 29.09.2010 10:41

Hey Greetie63

Ik ben ook op 20/9 geopereerd aan een sleeve! Moet zeggen dat het eigenlijk heel goed meevalt. Heb eigenlijk geen pijn meer behalve dat ik wel snel moe ben. mijn dag ziet er nog steeds dezelde uit: half potje yoghurt, soep, mijn astronautenvoeding, soep en nog keer soep. Alleen drink ik gelijk wel te weining water tussendoor daar moet ik echt op letten of zou echt niet veel gaan drinken.

Vind het super dat er nog iemand is die op hetzelfde moment een sleeve gehad heeft.

Groetjes
angel-ke

Berichtdoor Greetie63 » 29.09.2010 18:54

Hey Angel-ke,

Inderdaad fijn te horen dat je dan ook geopereerd werd, het gaat bij mij nu ook al stukken beter hoor, ben vandaag hele dag op cursus geweest en het viel best mee. Ben eigenlijk helemaal niet moe, ga elke dag half uurtje wandelen en dat gaat redelijk goed.
Het eten gaat ook al beter, enkel nog wat pijn bij de soep, maar ja dat komt nog wel.
Alles zal zo wel stilletjes op zijn plaats komen zeker, heb ook zelden honger of trek. Zo'n verschil met vroeger hè !

Kilootjes gaan ook nog zachtjes naar beneden, zit nu aan -7
dat is het leuke eraan natuurlijk.

Grtjs
Greet
Dr Lannoo,
BMI 40
20.09.10

Afbeelding
[/url]
Greetie63

Berichtdoor dolfijnt » 07.10.2010 11:11

Goed bezig doe zo voort en je bereikt je doel, nog veel succes met het afvallen.
dolfijnt

Berichtdoor poekie01 » 12.10.2010 19:51

blijkbaar een paar die door dr lannoo hun sleeve hebben laten doen.
Hoe is het gegaan, hoe was het ziekenhuisverblijf, hoelang ben je in het ziekenhuis gebleven, veel pijn gehad, een maagsonde of niet, moeten overgeven achteraf? Veel vraagjes ik weet het.
Ik heb vandaag mijn eerste gesprek gehad bij dr lannoo en waarschijnlijk krijg ik ook een sleeve door hem.
poekie01

Berichtdoor Greetie63 » 14.10.2010 13:33

Hallo Poekie,

:oops: Sorry voor mijn late antwoord, ben terug aan't werk en niet zovvel tijd meer.

Maar ik ben heel tevreden over het werk van Dr Lannoo, ben dinsdag 1e keer op controle geweest en hij heeft me zoals vorige keren heel goed ontvangen. Babbeltje gehouden, eventjes kilootjes nagegaan, gevraagd hoe ik me voelde en gezegd dat ik het prima doe en zo verder moet gaan. Nadien had ik nog een afspraak met de diëtiste waar ik een heleboel info heb gekregen hoe ik nu de volgende 3 maanden moet eten ed. Dit ging allemaal heel relaxed en als ik nog vragen had mag ik steeds bellen.

Wat de operatie betrof, had ik geluk, mits ik maandag geopereerd ben, dinsdag was blaassonde eruit en in de namiddag ook de drain. Tegen de avond mocht ik al bouillon eten. Ik ben helemaal niet misselijk geweest en pijn viel ook heel goed mee, mits je daarvoor toch infuus krijgt.

Woensdag voelde ik me zo goed dat ik al naar huis mocht vd dokter.
De diëtiste komt ook nog langs en geeft je al je info mee die je nodig had.

Ik zou zeggen, doe wel hoe ze het je hebben voorgesteld, dan gaat alles prima. Heb natuurlijk ook wel af en toe nog wat pijn gehad in de maagstreek als ik teveel dronk of te gulzig at, maar dat ga je zelf voelen.

Ik moet zeggen, ben nog steeds heel tevreden dat ik het laten uitvoeren heb en voel me super momenteel, ga terug fietsen, zwemmen en werken.
Kilootjes gaan er traag maar zeker af, zit nu al aan -11
Grjts en veel succes !!!
Greet
:D
Dr Lannoo,
BMI 40
20.09.10

Afbeelding
[/url]
Greetie63

Berichtdoor poekie01 » 15.10.2010 17:39

Tot nu toe ben ik ook heel tevreden over hem.. Iki heb hem wel nog maar 1 keer gezien, maar ik voelde me er direct bij op mijn gemak.
Hij had beloofd zijn best te doen mij te opereren voor januari want dan begint mijn schooljaar. Zijn colega (een mieke?) zei dat dat onmogelijk zou worden, maar 2 dagen erna telefoon.. ik heb al vooronderzoeken volgende week! Als hij iets beloofd doet hij het dus ook.. Ik ben er wel van geschrokken dat het ineens toch zo snel kan gaan.
Ik zit wel met zenuwen voor de operatie, en soms denk ik: mischien blaas ik het beter af en probeer ik nog maar eens een ander dieetje.
Maar de dag erna is dat dan ook weer over. Ik weet wel dat het bij de meeste heel goed gaat en dat de kans op dood gaan 1/1000 is.
Maar dan heb ik toch wel schrik.. wat als?
wat als ik nu die 1 ben?
wat als ik complicaties krijg?
wat als ik wakker word tijdens de operatie?
wat als ik heel mijn leven ga moeten overgeven na het eten?
wat als ik de rest van mijn leven alleen nog maar youghurtjes of modifast kan eten?
wat als ik er spijt van krijg na de operatie en het niet meer kan terug draaien?
Achja zoveel wat als'jes.. Waarschijnlijk zal iedereen dat wel hebben zeker? Dan wacht ik maar weer tot het over gaat, en tot ik weer denk: toch is het het beste, en gaat dat allemaal niet met mij gebeuren!
Waarschijnlijk twijfel ik nog steeds als ik op de operatietafel lig :lol:
poekie01

Berichtdoor Greetie63 » 16.10.2010 11:41

Poeki, ik denk dat wij daar idd allemaal mee gezeten hebben, al die twijfels, ja, nee, ik ook heb al die vragen gehad en werd op het einde heel nerveus. Tot ik in mijn kamer was, ineens vielen al die twijfels van me af, ik was superblij om er te zijn en kon ineens niet meer wachten.

Natuurlijk kan er wat misgaan, maar je hebt evenveel kans om morgen met je kop ergens tegen te lopen of wat dan ook. Probeer het positieve ervan te zien en hou je daaraan vast en echt ze bereiden je heel goed voor en als je vragen hebt is er altijd wel iemand die naar je luistert.

Ik ben nu bijna 1mnd post-op en voel me steeds beter en beter en superblij dat ik het gedaan heb.

Ik zou zeggen hou de moed erin en good luck !!

Greetie
Dr Lannoo,
BMI 40
20.09.10

Afbeelding
[/url]
Greetie63

Berichtdoor poekie01 » 16.10.2010 13:27

Greetie63 schreef:Poeki, ik denk dat wij daar idd allemaal mee gezeten hebben, al die twijfels, ja, nee, ik ook heb al die vragen gehad en werd op het einde heel nerveus. Tot ik in mijn kamer was, ineens vielen al die twijfels van me af, ik was superblij om er te zijn en kon ineens niet meer wachten.

Natuurlijk kan er wat misgaan, maar je hebt evenveel kans om morgen met je kop ergens tegen te lopen of wat dan ook. Probeer het positieve ervan te zien en hou je daaraan vast en echt ze bereiden je heel goed voor en als je vragen hebt is er altijd wel iemand die naar je luistert.

Ik ben nu bijna 1mnd post-op en voel me steeds beter en beter en superblij dat ik het gedaan heb.

Ik zou zeggen hou de moed erin en good luck !!

Greetie

Bedankt voor de steun !
poekie01

Berichtdoor lorelei » 17.10.2010 11:19

Hoi Sleevers!

ik ben 4 dagen geleden(13/10) geopereerd door Dr. Dillemans voor een sleeve.
ik heb een BMI van 32 en heb er 2 jaar over getwijfeld, vorig jaar heb ik nog 2 dagen voor de toen geplande operatie alles afgeblazen! maar ben nu een jaar later toch geopereerd!

ik had veel schrik ,twijfels en alle mogelijke complicaties raasden door mijn hoofd! ik ben al gans mijn leven dik maar niet obees toch lukte het mij niet om blijvend een gezond gewicht te behouden. ik heb ALLES geprobeerd. ik denk niet dat het lag aan te weinig disipline want had ik niet mijn ganse leven gelet op wat ik at was ik zeker zwaar obees geweest. ik draag de genen van mijn vaders kant en daar wegen de meesten rond de 130kg.
ik ben gewoon MOE!!!!! ik wil nu eindelijk eens onbezorgd door het even kunnen gaan!!!

maar nu 4 dagen later heb ik het zeer moeilijk! de twijfel slaat toe! dit is voor de rest van mjn leven! heb ik de juiste stap gezet?
ik heb het momenteel moeilijk om iets binnen te krijgen ik heb gedurende
4 dagen nog maar enkel 1 potje yohurt gegeten en water gedronken. het gaat gewoon niet om te eten!!!

zijn er hier sleevers die mij tips kunnen geven om mij door deze moeilijke periode te helpen alstublieft?
:cry:
alvast bedankt! x
lorelei

Berichtdoor halifax » 17.10.2010 11:57

Welkom op het forum, Lorelei!

Je hebt de "baby blues" zeg ik dan altijd! Soms komt het hier nog wel eens voor dat iemand begint te stressen kort na de operatie.
Gevolg van de pre-op stress en de narcose en heel de bedoening.
Alsof je baby-blues hebt na een bevalling.
Maar, trust me, 't komt allemaal goed met je. Je hebt voldoende nagedacht over de operatie. Ook je arts heeft dit wel doordacht gedaan. Je moet nu vertrouwen op je eigen inzicht en de inzichten van je dokter. Dit was de juiste beslissing. Echt waar!
En eens je de aanpassingsperiode door bent en alles in een wat 'rustiger vaarwater" komt zal je zien dat het oké is zo.

Stressen nu is normaal hé. We hebben allemaal al zo vaak gediëet en vaak zonder blijvende resultaten. De schrik om weer te falen is dus niet ondenkbaar.. Maar dit is anders, dit gaat echt lukken!

Groetjes en tot binnenkort, wanneer jij hier je eerste echte mooie resultaten kan komen neerpennen! :wink:
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVw1NgR/]
Afbeelding
[/url]

Ooit was ik een dik rupsje... Nu stilaan een
klein vlinderke! >gbp 6 mei '10<
halifax

Berichtdoor izzy » 17.10.2010 12:13

Lorelei,
Je hoeft je geen zorgen te maken. Ik heb dit ook doorgemaakt. Kon me echt niet voorstellen dat ik zo verder zou moeten leven zonder een gewone portie te kunnen eten. Ja eerlijk ik twijfelde ook of ik er wel goed over gedaan had. Dat je niet kan eten in het begin is perfect normaal, ik was de eerste week al 12 kg afgevallen!! Mijn ingreep is dan ook nog niet verlopen zoals het normaal moest dus was de verwerking achteraf des te groter. Maar we zijn nu meer dan zes maanden verder en 47 kg lichter en die twijfels verdwijnen als sneeuw voor de zon. Uiteindelijk als ik het niet had gedaan was ik ondertussen nog zwaarder geweest en zelfs in die mate dat ik mijn beroep niet meer kon uitoefenen. Ik had ook allerlei kwaaltjes, chronische onstekingen , rugpijn, kortademigheid, slaapapneu, diabetes type II, hoge bloeddruk noem maar op , alles wat gepaard gaat met obesitas. Daar ben ik nu allemaal vanaf!!! Mijn energie is er weer helemaal. Ik doe terug samen met mijn gezin verschillende activiteiten, denk niet meer na van als we daar iets gaan drinken, pas ik dan wel in het stoeltje...... Dus ja, ik kan nu zeggen dat het de beste beslissing is geweest die ik genomen heb na heel lang nadenken. Je moet jezelf wel de tijd geven om te herstellen, het is zowel fysiek als psychisch een dobbertje om te verwerken maar je komt er wel. En je gaat je veel gelukkiger voelen!!

Nog veel succes met je herstel

greetz
Izzy
izzy

Volgende

Keer terug naar Sleeve