Termijnen

Hier kan er informatie gepost worden over de andere ziekenhuizen die de Gastric Bypass ingreep aanbieden.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
CC

Termijnen

Bericht door CC » 22 jul 2008, 10:49

Beste allen,

Ik overweeg een gastric bypass. Graag had ik wat info over de 'termijnen' voor dergelijke operatie.

1. Hoeveel tijd is er tussen de eerste consultatie en de operatie zelf?
2. Hoeveel onderzoeken en welke moesten jullie ondergaan?
3. Hoe lang moest je na de operatie thuis blijven (hoe lang was je werkonbekwaam)?

Ik zoek het beste moment voor de operatie. Er is natuurlijk nooit een ideaal moment, maar vroeg me af hoe lang het bijv. duurt voor je weer aan het werk kan gaan.

winx
Contacteer:

Bericht door winx » 22 jul 2008, 11:28

Welkom Castelein,

Als je op www drukt onderaan mijn bericht, kom je op mijn blog en kan je mijn verhaal lezen.

Even in het kort:

1. Was bij mij exact 2 maanden
2. Gesprekken met dietiste / psychologe / endocrinologe, bloedonderzoek, gastroscopie, RX van de longen, onderzoek bij de cardioloog
3. Ik ben 3 weken thuis gebleven, maar strikt genomen had ik na 2 weken ook mijn job kunnen hervatten (administratie)

Veel succes!

Afbeelding

14/03/2008 Gastric bypass, Dr. Vleugels, HHLeuven
16/01/2009 Herstel dundarmobstructie, Dr. Vleugels, HHLeuven

inge l

Bericht door inge l » 22 jul 2008, 13:08

Hey Castelein,

bij mij zat er ongeveer 4 maanden tussen het eerste gesprek en de operatie ( de feestdagen zaten ertussen )

gesprekken met dietiste, psychiater, endocrinoloog, ecg, rx, suikertesten, verschillende bloedttesten, echo van lever en darmen... Behoorlijk wat testen, maar gelukkig was ik nog zo gezond als een visje

Na de operatie ben ik net als winx 3 weken thuisgebleven, hoewel ik ook na 2 weken eigenlijk weer aan de slag had gekunnen.

Groetjes Inge

manneke

Bericht door manneke » 23 jul 2008, 12:30

Ik eb eind maart mijn eerste consul gehad en ben geholpen op 19 juni.

astri

Bericht door astri » 23 jul 2008, 13:05

eind februari heb ik per toeval gesproken met iemand over haar gbp
ze maakte mij er warm voor, toen 'hoorde' ik er het eerst tegoei van

half mei ben ik geoppereerd

dus 2,5 maand alles inbegrepen (en het had zelfs nog 7 weken eerder gekund ....)
:lol: 8) Gbp- Fobi 13/05/2008 :) :D :P :wink: :o

Yade

Bericht door Yade » 23 jul 2008, 15:24

Dag Castelein, :D

1. eerste gesprek in juli en begin okt geopereerd (was voorzien op 18 sept) maar door spoedoperatie is het toen uitgesteld

2. bloedtest (bij de huisarts), tijdens een dagopname in de kliniek (gastroscopie, hart- en long testen, lever en gal ego, gesprek diestiste, gesprek psychiater, gesprek internist (later nog op controle moeten komen voor 24-uur urine onderzoek).

3. 6 weken thuis en het ging echt niet om eerder te gaan werken (terwijl ik zittend werk doe) maar ik moet wel zeggen dat mijn pijngrens niet al te hoog is :)
groetjes Yade :smt006
5 okt 2007 GBP door Dr VanDaele + Dr Jacobs (Mol) in Heusden-Zolder
- 58.00 kg

CC

Dank

Bericht door CC » 25 jul 2008, 15:11

Beste allen,

bedankt voor de antwoorden. Nu weet al weer wat meer. ook goed om weten dat veel onderzoeken kunnen gebeuren op één dag.

Zijn jullie voor het overige tevreden na de ingreep? Kan je opnieuw het "normale leven" hervatten? Ik moet zeggen dat ik toch wat angst heb voor de ingreep. Het lijkt allemaal zo ingrijpend. Maar anderzijds is het toch nodig, zeker voor de gezondheid op langere termijn.

Bedankt !

C

astri

Re: Dank

Bericht door astri » 25 jul 2008, 18:15

de eerste 3 weken heb je nog wel wat last van de ingreep

daarna kan je terug alles...behalve veel eten
maar als je s' avonds de dag bekijkt,
waar ben je dan het meest tevrede mee ?

- dat je je hebt volgepropt en je gewicht nog wat hebt omhooggeholpen
- of dat je kleine beetjes hebt gegeten (welke ook heel goed kunnen smaken), gezonder, mogelijks afentoe even een dumping gehad, maar op je weegschaal de beloning hier ook van kan zien ...

:?: :?: :lol: :P :D
:lol: 8) Gbp- Fobi 13/05/2008 :) :D :P :wink: :o

Plaats reactie