operatie 14/12/2010

Hier kan er informatie gepost worden over de andere ziekenhuizen die de Gastric Bypass ingreep aanbieden.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
Baleria

operatie 14/12/2010

Bericht door Baleria » 18 dec 2010, 13:16

Hoi iedereen,

Sedert vorige week dinsdag ben ik geopereerd aan een gastric sleeve. Ik ben sedert donderdag terug thuis, de eerste dag serieus misselijk en hoofdpijn maar de dag daarna al wat beter.
Nu is mijn vraag: wat mag je eten zo de eerste dagen na de operatie?
Ik eet smorgens een lepeltje cornflakes (goed geweekt in melk), voormiddag een half yoghurtje, middag een beetje spag of aardappel met groente (2 soeplepels), s'avonds geroosterd boterhammetje met beetje beleg of lepeltje cornflakes.
Mag ik nu al fruit eten? Enkel water drinken? Ik ben echt bang om iets verkeerd te eten. Heb wel last van enorm borrelend geluid tijdens het eten. is dit normaal?
Dank u voor jullie reacties...

groetjes
Baleria

lots

Re: operatie 14/12/2010

Bericht door lots » 18 dec 2010, 19:24

Dag Baleria

Proficiat met uw gastric sleeve !! Nu mogen ze er ook afvliegen he van u !! Geniet van elke smeltende kilo :lol:
Het is idd raar en echt zoeken van wat kan en mag ik al eten, maar je mag eigenlijk al veel eten hoor.
Ik probeerde echt alles, al was het maar 1 soeplepel. Ik heb veel soep gedronken de eerste dagen na mijn operatie.
Mager beleg ook, fruit mag zeker en vast maar liefst zo rijp mogelijk vb. een peer die al goe rijp is.
Ik at de eerste weken ook vaak fruitsla uit blik maar op eigen sap wel.
Je mag eigenlijk alles proberen maar het belangrijkste is dat je traag eet en goed fijnkauwt.
Van dranken, veel water proberen te drinken, koffie en al de rest zijn extra's. Eens wat fruitsap proberen, liefst vers.
Ik heb ook vaak chocomelk gedronken, magere mùelk en cancao canderel (tip van de dietiste)

Ik hoor ook vaak mijn buik, maar als het dat maar is denk ik dan ...

Ik ben vandaag trouwens in het ziekenhuis geweest op bezoek bij iemand die pas een gbp gekregen heeft van dr smet, wat was ik blij voor die persoon!! Ze zag er zelfs al goed uit vond ik zo vlak na haar operatie.

Moest je nog twijfelen moet je eens kijken bij weegschaal --- Lots gbp , daar heb ik in het begin vaak neergeschreven wat ik atde eerste dagen.

Groetjes en succes met het afvallen e !
GBP : 7/10/2010 -- Roeselare

Afbeelding

Ingrid M

Bericht door Ingrid M » 19 dec 2010, 09:38

Succes met je sleeve, op naar een supermooi resultaat! De start is gemaakt.
Ik heb een gastric bypass maar ik denk dat je wel gewoon fruit mag eten met een sleeve.
Zoals lots al zei, traag eten.

Het borrelen tijdens het eten is denk ik normaal. Ik heb dit altijd NA het eten en ik ben al ruim 2 jaar geopereerd.
Volgens de chirurg was dit normaal. Soms is het even wennen als je gezeldschap het hoort maar dan leg ik het gewoon uit, no problem :D .

Afbeelding

GBP: dokter Smulders op 25 augustus 2008 in Eindhoven
BWC: dokter Dumont op 1 april 2010 in Eindhoven
Operatie darmen: dokter Smulder op 23 februari 2011 in Eindhoven

lots

Bericht door lots » 30 dec 2010, 09:15

Hoe gaat het intussen Baleria ??

Afbeelding

Baleria

Bericht door Baleria » 30 dec 2010, 11:04

Hoi lots,

Vooreerst prettige feesten toegewenst, een goed begin en een goed ende zoals ze hier zeggen ;)
Alles gaat goed, zoals je zei, ik heb van zowat alles geprobeerd maar telkens maar 1 lepeltje. Het enige die moeilijk blijkt om te eten is brood. Heb bruin, wit, vers, oud, geroosterd,... geprobeerd maar niets kan goed passeren. Gisterenavond dan beschuitje geprobeerd en dat gaat beter.
Nu begin ik wel zo wat gewaar worden dat ik wat meer vitaminen nodig heb, ben s'avonds heel rap moe, minder energie...
Was dat bij u ook zo?
Hoe verloopt het afvallen bij u? Ik zie op de ticker dat je al flink wat kilo's kwijt bent!

groetjes

lots

Bericht door lots » 30 dec 2010, 14:05

Ik ondervind wel dat ik men slaap meer nodig heb dan vroeger maar anders is alles super hoor !!
Ik ben dan ook heel benieuwd wat het zal zijn bij mijn eerste bloedafname, dat zou in maart/april pas zijn.
Ik moet maandag op controle.

Het afvallen bij mij gaat supersnel, hopelijk zal dat eens stoppen, zou nie graag vel over been zijn ook :shock:

Zou het kunnen dat het te droog is dat brood dat je eet?? Als ik brood eet, dop ik dat graag ergens in, anders is het ook te droog.

groetjes

Afbeelding

Baleria

Bericht door Baleria » 30 dec 2010, 14:43

zal eens proberen met het brood te doppen in melk of in soep, hopelijk lukt het want ik eet nog graag een sneetje brood ipv cornflakes iedere morgen.
Maandag moet ik langsgaan bij dokter Smet, zal het hem eens vragen of ik iets moet bijnemen van vitamines of als ik gewoon nog eventjes moet afwachten.
Ben benieuwd naar de kg's, nog maar 1x op de weegschaal gestaan, wil er mij ook niet teveel op fixeren, is nog maar 2.5 week geleden.
Heb je geen last van je bloeddruk doordat je zo vlug afvalt?

groetjes

lots

Bericht door lots » 30 dec 2010, 17:06

Nee geen last van mijn bloeddruk.

Ik ken wel iemand die een gbp heeft en medicatie nam voor zijn hoge bloeddruk en die persoon is nu een goeie 20 kilo kwijt en heeft nu last van zijn bloeddruk, volgens mij zal die medicatie mogen gestopt worden, hij staat nu te laag.

Welk uur moet je gaan maandag?? Ik moet daar ook zijn

groetjes

Afbeelding

Baleria

Bericht door Baleria » 30 dec 2010, 18:10

Ik moet daar zijn om 16u30 en jij?
Hoelang heb jij gewacht voor een glaasje te drinken? Morgenavond oudejaar, zou toch een glaasje met mijn ventje willen delen, maar heb er wat schrik van alcohol+bubbels. Heb nog niets bruisend gedronken, zit er mee dat het pijn gaat doen...

groetjes

lots

Bericht door lots » 30 dec 2010, 23:17

Ik heb pas onlangs eens een glaasje bubbels gedronken, eerder durfde ik ook niet, maar mss als je het toch doet ... schenk het een heel eind vooraf uit dat de bubbels weg zijn.
Als ik eens een cola light drink doe ik dat ook, maar ik verkies nog steeds dingen zonder bubbels.

Wel ik moet er vlak voor u zijn, ik zie je dan wel :smt001

Afbeelding

Plaats reactie