twijfel?

Hier kan er informatie gepost worden over de andere ziekenhuizen die de Gastric Bypass ingreep aanbieden.

Moderator: Mods & Admins

lots

Bericht door lots » 17 okt 2010, 22:23

ik ga echt proberen, maar is mijn werkend weekend, mss na 15 uur tis der nie veraf !
GBP : 7/10/2010 -- Roeselare

Afbeelding

Titi

Bericht door Titi » 20 okt 2010, 21:12

lots schreef:@titi,
Straks heb je uw vooronderzoeken al, hou ons op de hoogte he !!! En veel succes !
Vandaag heb ik dus mijn vooronderzoeken gedaan.

Na mijn bezoek aan Dr. Duyck (endocrinoloog) vorig jaar werd ik - door hem - doorgestuurd naar het “obesitascentrum” van het HHR. Dat is een afzonderlijke ruimte binnen het HHR waarbij je door cardiovasculaire fitness (fiets, loopband, crossstepper, …met hartslagmeter) minimum 2 maal per week +/- 1 uur aan lichaamsbeweging doet. Deze oefeningen staan steeds onder het toezicht van een verpleger-kinesist. Bovendien wordt alles ook nog eens door een diëtiste en in mindere mate een psycholoog opgevolgd.

Wat bleek nu: ik hoefde – om bovenstaande reden - niet meer bij de endocrinoloog, diëtiste en de psycholoog langs te gaan. Men zou een verslag bij deze personen opvragen voor mijn dossier.

Ik moest dus enkel nog een echo aan de buik en een gastroscopie doen.

Toch ben ik ruim 6 uur in de dagkliniek (6e verdiep) geweest. Wachten, wachten en nog eens wachten...

Dr. Baert , die de echo deed, vertelde me wel dat ik een serieus vervette lever heb. Bovendien stelde hij vast dat ik met een behoorlijke galsteen zit.

Omdat de gastroscopie onder volledig verdoving verliep, kan ik daar quasi niets over te vertellen. :wink:

Wat denken jullie: zou die vervette lever én die galsteen een obstakel zijn voor mijn GBP ? Of zullen ze dat pre-operatief behandelen ?

Volgende week maandagavond (25/10) moet ik alvast voor de 2e keer naar Dr. Smet.

Groetjes
05/11/2010 - Dr. Smet (Heilig Hart ziekenhuis Roeselare)

Afbeelding

halifax

Bericht door halifax » 21 okt 2010, 07:31

Ik vermoed:
Pre-op dieet om de lever te ontzetten en samen met de gbp de gal eruit.
Maar de gbp komt er.

Afbeelding

Ooit was ik een dik rupsje... Nu stilaan een
klein vlinderke! >gbp 6 mei '10<

lots

Bericht door lots » 21 okt 2010, 08:22

He Titi !

Ja dat wachten ken ik, maar de pijn is er dan niet he, of tgedacht alleen al dat da pijn doet :wink:

Bij mij zeiden ze ook dat ik een vervette lever had, dr. smet zei dat ik daarvoor een week voor de GBP een yoghurtdieët moest doen.

Ivm uw galstenen, mijn galblaas was ik al een 5 tal jaar kwijt. Maar ik denk (zo heb ik hier al meermaals gelezen ook) dat ze dit in één keer zullen doen hoor. Galblaas eruit en GBP, ik ben benieuwd wat hij zal zeggen, ik ben natuurlijk geen dr. e.

En maandag weet je uw datum, spannennnndd !!!!

Ik moet vrijdag op controle :wink:

Afbeelding

Referee

Bericht door Referee » 21 okt 2010, 08:51

Ik kan Lots enkel bijtreden. Dr Smet zal je yoghurt doen eten vanaf een week voor de operatie. Succes.

Titi

Bericht door Titi » 21 okt 2010, 14:27

Yoghurt dus... :(

Is dit dan gewoon yoghurt natuur of mag het ook met stukjes fruit erin ?

@Refree: ik heb je posts eens bekeken. Ongelofelijk hoeveel overeenkomsten er in jouw "pre-operatief verhaal" zitten met die van mij.
Hopelijk zal het resultaat ook enige gelijkenissen tonen. :wink:
Proficiat in ieder geval met je behaalde resultaat !

Afbeelding

Titi

Bericht door Titi » 21 okt 2010, 14:35

lots schreef:Ik moet vrijdag op controle :wink:
Hallo, is dit je eerste controle na de operatie ?
Veel succes alvast !

Naast mijn vraag over de soort yoghurt (zie hierboven) heb ik nog 2 vraagjes :

- Op welke verdiepingen liggen de kamers voor personen die een GBP-operatie ondergaan in het HHR ?
(Als ik het goed voorheb, liggen de operatiezalen incl. recovery op het gelijkvloerse)

- Naast de “pijnpomp”, welke andere “kabels” (bv.: drain, sonde voor urine-afvoer,… ?) heb je nog aan je lichaam hangen na de operatie ?

Afbeelding

Referee

Bericht door Referee » 21 okt 2010, 16:01

De kamers liggen op de eerste verdieping. Ziekenhuis binnenkomen, liften links van U tot eerste verdieping. Vervolgens naar links en je bent zo in de kamers.Ik had enkel een drain, geen pijnpomp. Je krijgt wel een infuus voor 24 uur waar ze de pijnmedicatie toevoegen.

lots

Bericht door lots » 21 okt 2010, 17:01

[quote="Titi"]Yoghurt dus... :(

Is dit dan gewoon yoghurt natuur of mag het ook met stukjes fruit erin ?

quote]

Jep idd, yoghurt.
De eerste twee dagen had ik het daarmee lastig maar erna niet meer, tsmaakte me wel. Heb zo een hoop yoghurtjes binnen hoor.
Ik nam er zowel natuur als met stukjes fruit. Nam wel degene waar opstond 0%VG

Afbeelding

lots

Bericht door lots » 21 okt 2010, 17:06

Titi schreef:
lots schreef:Ik moet vrijdag op controle :wink:
Hallo, is dit je eerste controle na de operatie ?
Veel succes alvast !

Naast mijn vraag over de soort yoghurt (zie hierboven) heb ik nog 2 vraagjes :

- Op welke verdiepingen liggen de kamers voor personen die een GBP-operatie ondergaan in het HHR ?
(Als ik het goed voorheb, liggen de operatiezalen incl. recovery op het gelijkvloerse)

- Naast de “pijnpomp”, welke andere “kabels” (bv.: drain, sonde voor urine-afvoer,… ?) heb je nog aan je lichaam hangen na de operatie ?
Ja dat zal mijn eerste controle zijn na de operatie.

Ikzelf lag op het eerste verdiep, mijn zus daarentegen het jaar ervoor op het zesde verdiep.

Ik ben slechts 2 x geprikt geweest, 1 keer voor een bloedafname omdat ik mijn bloedgroep niet wist en de 2de keer om een infuus te steken, ik lag toen al op de operatietafel, dus vlak voor ze u verdoven. In dat infuus loopt uw baxter, pijnpomp en ev. ander pijnstilling. Een urinesonde heb ik niet gehad, ik had wel een redon (drain), das eigenlijk alles !

Dan heb je wel nog uw spuitjes fraxiparine die je moet krijgen in uw buik. Ieder dag 1tje tegen flibitis.

Succes hoor :wink:

Afbeelding

lots

Bericht door lots » 21 okt 2010, 17:08

Blijkbaar heeft de ene een pijnpomp en de andere niet. Ik had geluk dus.

Mss kan je het vragen voor ze u in slaap doen ... dan ben je zeker he ! :wink:

Afbeelding

Plaats reactie