eindelijk een besluit genomen

Hier kan er informatie gepost worden over de andere ziekenhuizen die de Gastric Bypass ingreep aanbieden.

Moderator: Mods & Admins

eindelijk een besluit genomen

Berichtdoor luske55 » 06.05.2012 10:18

hey allemaal,
das mijn eerste keer op een forum,heb hier wel al veel gelezen en mede dit forum de stap gezet
samen met mijn dochter laten we een gbp doen bij dr Smet (hele vriendelijke dokter)
alle vooronderzoeken zijn gebeurd ,alleen door dat ik met een maagbacterie zat is alles met een maand verzet,kwas door dit nieuws wat van streek en vergat zoveel vragen te stellen nog,hoop dat er hier iemand me wat kan helpen

weet er iemand of er thuiszorg nodig is na de operatie
is er iemand die suikerziekte had en hoe was dat kort na de operatie en kon je direct weer naar een gewone kamer
hoelang duurt de opname
hoop hier wat steun en inlichtingen te vinden

in naam van mezelf en mijn dochter dank ik jullie alvast
grtjs
martine
gbp 25 mei 2012 roeselare bij dr Smet(samen met mijn dochter)
luske55

Re: eindelijk een besluit genomen

Berichtdoor Pinkje » 06.05.2012 15:06

luske55 schreef:hey allemaal, Kiekeboe
das mijn eerste keer op een forum,heb hier wel al veel gelezen en mede dit forum de stap gezet Welkom op het forum
samen met mijn dochter laten we een gbp doen bij dr Smet (hele vriendelijke dokter) Is toch een schatje hé :wink:
Ik heb samen met mijn nichtje een GBP laten doen, lagen samen op dezelfde kamer, moet je aanvragen hé
alle vooronderzoeken zijn gebeurd ,alleen door dat ik met een maagbacterie zat is alles met een maand verzet,kwas door dit nieuws wat van streek en vergat zoveel vragen te stellen nog,hoop dat er hier iemand me wat kan helpen Oh ja, die bacterie komt in orde en heb je vragen, laat maar horen

weet er iemand of er thuiszorg nodig is na de operatie Dat is U eigen keuze of je elke dag iemand langs laat komen, rekening houden je moet thuis zitten wachten en ze nemen dat niet eerst de flibutspuitjes of hoe schrijf je dat juist :oops: Ik heb ze zelf geprikt en mijn nichtje ook. Een prikje tussen vel en vlees en klaar is kees. Heb al ondervonden als ze ze komen prikken ( ziekenhuis) heb ik blauwe plekken en doe ik het zelf heb ik gene. Als ik voel oei doet zeer neem ik een ander plaatsje en zij steken ze er maar in. Dus de keuze ligt aan U, anders heb je niemand niet nodig.
is er iemand die suikerziekte had en hoe was dat kort na de operatie en kon je direct weer naar een gewone kamer Ja hoor, direct na de recover terug op de kamer en Dr.Smet komt zelfs nog langs ook na zijn operaties. Anders doet hij s'morgens zijn ronde, maar na de operatie komt hij ook even piepen.
hoelang duurt de opname 2 nachtjes, maar als jij U er beter gaat bij voelen en je vraagt een dag bij mag je gerust blijven. Ik heb 2 nachtjes en s'morgens ben ik al vertrokken huiswaarts. Heb daar zelfs geen warm eten gegeten.
hoop hier wat steun en inlichtingen te vinden Maar natuurlijk, zijn er vragen laat maar komen

in naam van mezelf en mijn dochter dank ik jullie alvast Graag gedaan :smt006
grtjs
martine Tineke
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet
Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn
50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg
BMI 21,6
BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Pinkje

Berichtdoor Schildkliertje » 06.05.2012 15:14

Hey Luske
Pinkje heeft hier al je vragen beantwoord sé ;-)
Ik denk dat je voor de bacterie wat medicatie moet nemen en operatie daardoor gewoon verschoven is, no stress ;-) komt wel goed
Ik wens je veel succes met je beslissing :smt023
:smt006
52 weken BMI 20
Schildkliertje

Berichtdoor luske55 » 06.05.2012 18:02

tof die antwoorden
die spuitjes zelf zetten ben ik gewoon want ik prik dagelijks 3x insuline
die kamer samen is al geregeld
en als op 18 mei het maagonderzoek ok is worden we op 25 mei geopereerd
hoop echt erna geen spijt te moeten hebben
maar als ik da zo lees zijn er toch veel content dat ze het lieten doen
ben best wel wat onzeker momenteel,maar toch blij dat we de stap gezet hebben
bedankt hoor
grtjs
luske55

Berichtdoor Schildkliertje » 06.05.2012 18:09

Die onzekerheid is normaal hoor... Een beetje de angst voor het onbekende ook hè.
52 weken BMI 20
Schildkliertje

Berichtdoor Pinkje » 07.05.2012 04:53

Maar dat loopt wel los, hebben we allemaal gehad zeker. Ik had een GBP al mee gemaakt bij mijn zus van dicht bij, maar wist zelf ook niet wat een verandering het met mij ging doen. Niets is er veranderd bij mij, ja alleen dat ik veel minder kan eten en eindelijk als je het dan bekijkt met wat ik vroeger allemaal binnen speelde. Awel ik denk dat ik nu eet lijk een normaal mens :lol: Die grote hoeveelheden hebben wij eindelijk niet nodig. Ja in het begin is het een beetje zoeken nog en het maagje moet zich herstellen, maar eenmaal je vertrokken bent weet je soms niet dat je een operatie hebt. Ik toch niet :wink: Zit daar soms met een bord voor mijn neus en plots besef ik weer, aja heb een klein maagje. Diene kop is al veel moeilijker dan het eten zelf. Dat komt allemaal in orde en we zullen U wel steunen. Is het Dr. Smet die U het forum voorstelde? Veel succes en laat het maar op zijn beloop gaan, komt goed. Het zijn gezonde zenuwen :wink: Nog even iets vermelden, mijn zus moest ook insuline spuiten, zelfs met een zuurstofmasker slapen voor haar slaapapneu en na haar GBP is zij van alles af. Geen suiker meer en geen slaapapneu. Dus het zal zeker U gezondheid ten goede komen. Ik had suiker en wist het niet, gezien bij de vooronderzoeken. 2 weken erna had ik al geen suiker meer. Gr :smt006
BMI 21,6
Pinkje

Berichtdoor luske55 » 07.05.2012 06:03

goeiemorgen;

Kwam dit forum tegen bij het zoeken naar info over gbp en had er al een en ander uitgeleerd :)
zoals de keuze van ziekenhuis en dokter enzo.
Ben ints wel blij dat we de stap gezet hebben ,en we tellen stilaan de dagen af naar de start van een onbekend nieuw leven.
Heb jij ook dat pre-dieet moeten doen,de dieetiste sprak erover maar de dr zelf heeft er niets over gezegd,ma zal zowiezo de laatste dagen op mijn eten letten ,alleen het ontbijt zal moeilijk zijn denk ik alleen die yoghurt ,krijg aleen ma een booke binnen ze op mijn nuchtere maag.
Hoop dat ook hier met de nodige kilo's de suiker weg zal zijn en die gewrichtsproblemen zodat ik weer ne keer wat normaler kan bewegen...........kzal blij zijn als ik op 25 mei terug een goeiedag kan zeggen tegen mijn dochter,teken dat we er allebei nog zijn en ons nieuw leven kan starten met heel veel kilo's eraf.

prettige dag nog
luske55

Berichtdoor Pinkje » 07.05.2012 12:57

luske55 schreef:goeiemorgen;

Kwam dit forum tegen bij het zoeken naar info over gbp en had er al een en ander uitgeleerd :)
zoals de keuze van ziekenhuis en dokter enzo.
Ben ints wel blij dat we de stap gezet hebben ,en we tellen stilaan de dagen af naar de start van een onbekend nieuw leven.
Heb jij ook dat pre-dieet moeten doen,de dieetiste sprak erover maar de dr zelf heeft er niets over gezegd,ma zal zowiezo de laatste dagen op mijn eten letten ,alleen het ontbijt zal moeilijk zijn denk ik alleen die yoghurt ,krijg aleen ma een booke binnen ze op mijn nuchtere maag.
Hoop dat ook hier met de nodige kilo's de suiker weg zal zijn en die gewrichtsproblemen zodat ik weer ne keer wat normaler kan bewegen...........kzal blij zijn als ik op 25 mei terug een goeiedag kan zeggen tegen mijn dochter,teken dat we er allebei nog zijn en ons nieuw leven kan starten met heel veel kilo's eraf.

prettige dag nog

Ja ik heb een kleine week op alleen yoghurt geleefd :lol: Maar dat is redelijk vlot gegaan hoor, nu mag je al groenten en soep er bij eten. De dokter zal het U vertellen als je de laatste keer gaat. Het is eindelijk maar dat dat hij vraagt van dat yoghurtdieet, de operatie is al half geslaagd als je het vol houd. Zal wel lukken en je bent dan nog met 2. Mijn nichtje en ik zaten ook te pruimen tegen elkaar, maar toch hielden we netjes vol hoor :wink: is zo voorbij en wetende dat de GBP al half geslaagd is. Ik was de eerste aan de beurt, mijn nichtje was op van de zenuwen en had heel de weg er naar toe zitten huilen in de auto en eer hij begon aan mij heeft hij eerst nog een half uur op haar bed gezeten om te praten met haar. Zei hem in de operatiezaal dat Eefje zo bang was en hij was vertrokken naar haar. Ik heb mijn nichtje al terug gezien in de recoverkamer en ook daar hadden ze mij al verteld dat alles goed was met haar. Ja ik was ook bezorgd om haar, heb maar dat nichtje :wink: Dat komt allemaal wel goed en met 2 sta je veel sterker. Hebben daar goed gelachen op onze kamer eens de GBP gedaan was :wink: Het was gemakkelijk ook, we hielpen elkaar om een slaapkleed aan te doen en hadden we bezoek, dan was het voor ons beiden.
BMI 21,6
Pinkje

Berichtdoor Madelief » 07.05.2012 20:26

Hier ook een 'patiënt' van dr Smet. Ik kan alleen maar Pinkje volgen :D
Woensdag zie ik hem want moet op controle.
Veel succes en zeker en vast een goeie keuze gemaakt!
Afbeelding

H.H. Roeselare - Dr. Smet - 17/11 GBP
Mijn weegschaal
Madelief

Berichtdoor luske55 » 08.05.2012 07:10

hey Madelief
bedankt voor je reactie
We tellen af hier naar de operatie hoop dat het maagonderzoek van 18 mei goed is(weet daar den uitslag van op 23mei)
en dan worden we op 25 mei geopereerd,heb soms het gevoel van waar zijn we aan begonnen maar iedereen zal dat wel gehad hebben zekers
Als ik dan zie hoeveel kilo's eraf zijn bij degene die het lieten doen weet ik dat de juiste beslissing is
Nog 15 dagen te gaan en dan hopen dat we het verder kunnen vertellen erna
luske55

Berichtdoor kelly27 » 12.05.2012 07:16

hoi luske,

JE HEBT EEN GOEDE BESLISSING GENOMEN HOOR ? EN JE BENT BIJ EEN ECHT FANTASTISCHE DOKTER IKZELF HEB HET VORIG JAAR LATEN DOEN ? EN BEN NU REEDS 63 KILO KWIJT ECHT nooit gedacht echt niet , ik sta er zelfs nog versteld van hoe dit allemaal kan , maar zoals pinkje zegt je kan niks meer teveel eten .
En ik eet nu veel gezonder dan vroeger en ik was verslaafd aan suiker en chocolade heb er sederdien nog n,iks van gegeten .
Ik wens jullie veel susses niet teveel stressen alles komt goed echt .

vele grtjs
kelly27

Berichtdoor luske55 » 12.05.2012 08:48

amaai proficiat hoop dat ok dat binnen een jaar ook kan zeggen dat ik zoveel kilo's af ben.........als alles goed verloop zijn we der al vanaf binnen 14 dagen ....twordt tijd dat voorbij is hoor want ik begin hier zo stillaan door te draaien ....al die vragen die door ons hoofd spoken.....khoop dat het 2de maagonderzoek van 18 mei goed is zodat alles door kan gaan...kzat echt ffks in de put met de vorige uitslag........en dan ja natuurlijk hpen dat we het verder kunnen vertellen en de operatie goed verloopt.....kvind het wel tof dit forum die reacties geven me wel moed om door te zetten......

grtjs
luske55

Berichtdoor luske55 » 16.05.2012 12:56

tbegin weer te naderen,vrijdag 2de maagonderzoek en hopen dat ik woensdag te horen krijg dat alles ok is,denk da ik het opgeef indien van niet.
Alhoewel ik denk de de dr er goede hoop op geeft anders hadden we gene datum gekregen denk ik...........maar al die vragen in je hoofd he nie te doen.
Is er hier iemand die insuline moest spuiten,hoe ging dat met dat yoghurt dieet en eventuele hypo's,kmaak me daar wa zorgen in.
kZie hier de meeste bmi's rond de 40 draaien zijn er met een veel hogere bmi die een gbp lieten doen en verliep daar ok alles goed.
Ja normaal nog 9 dagen nu en we zijn er van af en hopen heel hard dat we daarna hier nog onze ervaring kunnen laten weten......pfffffffffffff waar zijn we aan begonnen.
grtjs
luske55

Berichtdoor luske55 » 20.05.2012 11:56

al enkele dagen bezig met het pre-dieet.........voel me vandaag niet echt goed.........hoofdpijn,suikerwaarde in vrije val.bibberen en heel moe........
proberen door te zetten ,hoop dat het lukt verder
dinsdag bellen uitslag 2de maagonderzoek ,heb een klein beetje hoop op goeie uitslag want de dr zei nu dat de maag goed was(vorige keer zei hij dat er een maagontsteking was)
en als dinsdag alles ok is dan is het einde in zicht en starten we een nieuw hoofdstuk
ma voorlopig zie ik het ffks nie zitten
:-(
luske55

Berichtdoor Pinkje » 20.05.2012 13:36

luske55 schreef:al enkele dagen bezig met het pre-dieet.........voel me vandaag niet echt goed.........hoofdpijn,suikerwaarde in vrije val.bibberen en heel moe........
proberen door te zetten ,hoop dat het lukt verder
dinsdag bellen uitslag 2de maagonderzoek ,heb een klein beetje hoop op goeie uitslag want de dr zei nu dat de maag goed was(vorige keer zei hij dat er een maagontsteking was)
en als dinsdag alles ok is dan is het einde in zicht en starten we een nieuw hoofdstuk
ma voorlopig zie ik het ffks nie zitten
:-(

Komaan rust een beetje, weet het is lastig maar het is voor de goeie zaak. Jij moet wel dubbel voorzichtig zijn met die suiker. Maar als het echt niet gaat steek maar wat in U mond. Dat dieet is nu gewoon voor U lever te doen krimpen, zo kan hij makkelijker opereren. Maar van ene keer iets te eten die niet mag, gaat hij niet wakker liggen hoor :wink: Maak U maar geen zorgen, eet maar iets, niet te vettigs en je zal U er veel beter voelen. Ik heb het samen met mijn nichtje laten doen en zij had de zondag nog een feest als we de dinsdag onze GBP kregen. Ze mocht zij ook gaan van de dokter en daar eten :wink: Als jij het al een beetje volgehouden hebt en je vliegt er dan weer in, zal die lever wel gekrompen zijn. Allez vooruit, je kunt er weer tegen aan hé en hou ons op de hoogte.
Groetjes
BMI 21,6
Pinkje

Volgende

Keer terug naar Heilig Hart Ziekenhuis Roeselare