Maandag 17/03/2014 is het zover!

Hier kan er informatie gepost worden over de andere ziekenhuizen die de Gastric Bypass ingreep aanbieden.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
KimC

Maandag 17/03/2014 is het zover!

Bericht door KimC » 12 mar 2014, 09:17

hallo allemaal, mijn naam is Kim en ik kamp al jaren met overgewicht, na al mn talloze dieten die telkens maal weer mislukten besloot ik dus maar om te kijken of ik in aanmerking kwam voor een GBP.
Mijn avontuur begon eigenlijk al van in oktober met m'n eerste gesprek met Ann Servaege, een hele vriendelijke vrouw die me beetje uitleg gaf over vanalles maar die me ook liet merken dat ik nog wat te 'licht' was om in aanmerking te komen voor een GPB... mn bmi was namelijk iets boven de 35 (1m72 en 106 kilo) maar ik wist niet dat je een bmi van 40 moest hebben om direct in aanmerking te komen, enkel kwam ik in aanmerking wanneer ik kon bewijzen dat ik slaapapneu had, ik sliep wel idd heel moeilijk en kwam veel wakker met hoofdpijn.

Dus in december moest ik een slaaponderzoek ondergaan om te testen of ik wel degelijk slaapapneu deed of niet , raar van zeggen maar ik hoopte er wel stiekem op omdat ik dan wist dat mn stap voor een GBP dichter kwam,

en ja hoor blijkbaar doe ik al goed slaapapneu wat verklaart mn slecht slapen met hoofdpijn bij het opstaan, ik stiekem wel blij want zo kreeg ik toch groen licht om door te gaan voor al die onderzoeken,

Heb in februari dan op valentijnsdag binnengeweest voor al mn preoperatieve onderzoeken en bij alles kreeg ik ook een groen licht, zowel een handtekening van psycholoog, endicronoloog en tenslotte van mn chrirug Dr.Van Rooy dat mn GBP door kon gaan, maar eerst... twee weken op vetarm Dieet...

ben van 1 maart gestart met mn dieet (ondertussen al 108.9 kilo vant goeie leven nog ) en kmoet zeggen de eerste dagen waren de lastigste voor mij, had razende honger, zin in alles wat niet mag, en emotiebuien, nu na een week half ist veel verbeterd, m'n maag komt het al 'gewend' van zo vetarm te eten maar de zin in zoetigheden blijft wel nog beetje , maar als je eenmaal weet waarvoor je het doet laat je nog rap die zondigheden :) ben ondertussen ook al 4 kilo kwijt wat niet min is :)

nu maandag moet ik binnen voor mn GBP, de zenuwen beginnen toch stilletjes aan te komen van wat komen zal , hoeveel pijn doet het, ... beetje zo een zenuwen, maar zoals iedereen hier schrijft gaan we ervoor !

Khou jullie verder op de hoogte hoe het allemaal verder gaat,

groetjes, Kim 8)
Iedere week zie ik mezelf veranderen :)
Ga nu ook 2x per week gaan sporten( maandag baantjeszwemmen en woensdag avond een intensieve sport BBB)
vroeger ging dit nooit gelukt hebben en nu voel ik week per week dat het beter en beter lukt!

KimC

Re: Maandag 17/03/2014 is het zover!

Bericht door KimC » 16 mar 2014, 08:40

Morgen is het zover...
Zenuwe zijn al ferm aanwezig.. ondertussen al 5kilo300 kwijt :D
Khoop dat allemaal goed verloopt. Vnv da poederke pakken om keer goe naar toilet te kunnen gaan :o

Vele groetjes,kim
Ga nu ook 2x per week gaan sporten( maandag baantjeszwemmen en woensdag avond een intensieve sport BBB)
vroeger ging dit nooit gelukt hebben en nu voel ik week per week dat het beter en beter lukt!

Emzy

Bericht door Emzy » 16 mar 2014, 09:44

Veel succes Kim. Ik moet woensdag naar endo en hoop op groen licht. Hopelijk krijg ik dan GB in april. Hou ons op de hoogte hé.
Afbeelding

56 jaar / vrouw
startgewicht : 105 kg
Gbp OP : 7 april 2014
Stuivenberg - Antwerpen. Dr Valk.

KimC

Bericht door KimC » 16 mar 2014, 11:30

Hey emzy.. kzal je op de hoogte houde.. hopelijk krijg ke ook groen licht he.. das altijd beetje bang afwachten vond ik.. ben je wel gezond genoeg enzo spookte er heelsan door mn hoofd.. kzal wel blij zijn alst morgen gepasseerd is want keb echt zenuwen :-) groetjes

Emzy

Bericht door Emzy » 16 mar 2014, 20:19

Kan ik me voorstellen Kim dat je de zenuwen hebt. Ik kijk erg uit naar D day maar oh oh oh ik zal ook zenuwachtig zijn. Zal morgen aan je denken. Belooft !
Afbeelding

56 jaar / vrouw

Emzy

Bericht door Emzy » 16 mar 2014, 20:20

Kan ik me voorstellen Kim dat je de zenuwen hebt. Ik kijk erg uit naar D day maar oh oh oh ik zal ook zenuwachtig zijn. Zal morgen aan je denken. Belooft !
Afbeelding

56 jaar / vrouw

KimC

Bericht door KimC » 20 mar 2014, 11:07

Hallo. Vandaag mag ik naar huis.. maandag was ik heel zenuwachtig... en heb de voorbije dagen veel pijn gehad omdat ze nog paar complicaties ontdekt hadden terwijl ze bezig waren. Heb 4uur geopereerd geweest.. nu doen enkel mijn buikspieren pijn vn ze doorgeknipt te hebben en terug aangenaaid te hebben.. ben blij dat ik vandaag naar huis kan. Laat het genezingsproces beginnen. Groetjes kim

Emzy

Bericht door Emzy » 20 mar 2014, 18:15

Oei Kim, complicaties? Wat was er dan?
Afbeelding

56 jaar / vrouw

KimC

Bericht door KimC » 22 mar 2014, 08:11

Blijkbaar zat vn mij alles te compact en te strak bijeen en hebben ze mn buikspieren volledig doorgeknipt. En ze hebben dan ook ng gezien dat ik toch met een slechte maag zat (beginnende maagzweren) dus deze hebben ze eerst moeten verwijderen en mn slokdarm was ook niemeer zo goed doordat ik continue altijd zuur had en oprispingen dus dit hebben ze ook beetj 'behandeld' er was meer werk aan ik... meestal als je al kindj gekocht heb is u buik al wat uitgerokken en vn mij was mn buik ng te 'strak' (keek maar raar naar dokter) maar nu is alles al beetj beter.. heb eindelijk eens een goeie nacht achter de rug en vandaag voor het eerst weer naar tgrote toilet kunnen gaan.. xx

Emzy

Bericht door Emzy » 22 mar 2014, 12:06

Amai Kim, das niet niks. Gelukkig ben je nu aan de beterhand. Wat ik niet goed begrijp....hadden ze bij jou dan gastroscopie gedaan bij de vooronderzoeken?
Afbeelding

56 jaar / vrouw

KimC

Bericht door KimC » 26 mar 2014, 08:44

ja ze hadden die vooronderzoeken gedaan maar blijkbaar kan er op paar weken tijd toch het een en ander veranderen en als ze je opereren zien ze meer dan die gastroscopie x

Emzy

Bericht door Emzy » 26 mar 2014, 11:24

Gelukkig ben je terug thuis. Hou ons op de hoogte hoe je afvalrace verloopt. Ik weet morgen mijn operatiedatum. Spannend !
Afbeelding

56 jaar / vrouw

KimC

Bericht door KimC » 31 mar 2014, 10:16

hey emzy, en wanneer word je geopereerd? kzal alvast duimen voor jou, van mij ist nu 2 weken geleden en voel me toch al beter, heb nu gewoon al 3 dagen last van mijn darmen en diarree, heelsan krampkes , hopelijk betert dit ook snel, ben nu van 1 maart tot vandaag 10,1 kg kwijt :) nu deze week geweest ging het toch heel traag, 8oo grammekes terwijl je zo weinig eet , maar tzal eens mindere week geweest zijn en ik denk dat ook komt omdat ik zoveel last nu heb van mn darmen we zien wel :)

veel succes alvast en kduim voor je xxx

Emzy

Bericht door Emzy » 01 apr 2014, 19:06

Dag Kim,

Ik word 7 april geopereerd. Duim jij ook voor mij? ;)
Afbeelding

56 jaar / vrouw

KimC

Bericht door KimC » 04 apr 2014, 11:18

je zal je er super bij voelen, echt waar , de eerste dagen ist efkes doorbijten maar beetje per beetje geraak je er ook wel :)
heb nu vanmorgen mn eerste boterhammeke gegeten (is wel nog maar 2 weken) en tlukte al goed :) goed kauwen en laten weken zodat het beetj papperig komt :)

kzal zekr aan je denken ! wie is de chirurg die het zal doen?

groetjes

Plaats reactie