ook ik zet de stap

Hier kan er informatie gepost worden over de andere ziekenhuizen die de Gastric Bypass ingreep aanbieden.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
LMeke

ook ik zet de stap

Bericht door LMeke » 08 feb 2014, 16:57

hallo allemaal,

ik ben nieuw hier,
ik ben Lisa-Marie, 25 en woon in Kortrijk.

Ben eigenlijk al sinds mijn 8 a 9 jaar dik, maar het is wat eigen aan de familie.

5 jaar geleden woog ik 85 en ben ik toch zwanger geraakt. Tijdens mijn zwangerschap ben ik zo'n 12 kg bijgekomen, daarna (door te weinig beweging) nog 8 :(

Na talloze diëten te volgen en ook te sporten geen enkele kg eraf.

Sinds juli 2012 zijn we ook opnieuw aan het proberen om zwanger te geraken, maar het wil maar niet lukken.
Sindsdien ook een diagnose gekregen dat ik een schildklieraandoening heb en na 6 maanden hormonenkuur, heb ik er even genoeg van.

Ik wil eerst vermageren en hoop dat het daarna wat sneller lukt om zwanger te geraken.

Ik was in september reeds bij Ann Servaege langs geweest omdat ik eigenlijk wilde meedoen aan de groepsessies, maar heb het voor de start toch nog afgeblazen om financiële redenen.

Nu heb ik deze week toch de keuze gemaakt om een gastric bypass te laten doen.
Maandag mailtje gestuurd naar Ann om te vragen wanneer ik kon langskomen en ze had nog plaats dinsdag om 16u30.

Gisteren (vrijdag) mocht ik al de vooronderzoeken doen, deze zijn heel goed gegaan en heb al mijn eerste handtekening vast van de psycholoog.

Volgende week vrijdag moet ik langs bij de endocrinoloog (ondanks dat ik in december nog maar langs gegaan ben voor mijn schildklier) en bij de voedingsdeskundige.

Dan de week erna (ook op vrijdag) bij de chirurg (dr van Rooy)

allemaal spannend, maar ik zie het helemaal zitten !

op naar een nieuw en beter leven !?!
03/02/14: beslissing gastric bypass genomen, startgewicht: 105,3
07/02/14: vooronderzoeken
14/02/14: afspraak endocrinoloog en voedingsdeskundige
25/02/14: afspraak chirurg Dr. Van Rooy - goedkeuring gekregen!
13/03/14: GBP!

KimC

Re: ook ik zet de stap

Bericht door KimC » 02 mar 2014, 16:33

hey, ik denk dat ik samen met jou de vrijdagmorgen in de wachtzaal van de psycholoog zat, en hoe heb je het verder al gesteld ? weet je al de operatiedatum ? ik ben nu aan dag 2 bezig van mn pre-operatief dieet :) wel beetje lastig want mn maag grolt :) maar tis voor tgoede doel e , vele groetjes kim x
Iedere week zie ik mezelf veranderen :)
Ga nu ook 2x per week gaan sporten( maandag baantjeszwemmen en woensdag avond een intensieve sport BBB)
vroeger ging dit nooit gelukt hebben en nu voel ik week per week dat het beter en beter lukt!

LMeke

Bericht door LMeke » 03 mar 2014, 18:07

elaba Kim!

ben blij je terug te horen, kvroeg me al af hoe je het gesteld hebt met de gastroscopie.
ik heb daar helemaal niets van geweten, was blijkbaar in 1 2 3 buiten westen :p

mijn datum is donderdag 13 maart, volgende week dus al! heel erg spannend!

ben ondertussen al een week aan het diëten en bij mij valt het mee, ben al 3 kg kwijt.
je moet vooral veel water drinken en wortels eten
of soep als je dat kan
03/02/14: beslissing gastric bypass genomen, startgewicht: 105,3
07/02/14: vooronderzoeken
14/02/14: afspraak endocrinoloog en voedingsdeskundige
25/02/14: afspraak chirurg Dr. Van Rooy - goedkeuring gekregen!
13/03/14: GBP!

KimC

Bericht door KimC » 04 mar 2014, 09:03

ja ik heb er zoals gewoonlijk veel van geweten.. haha ik vecht tegen de slaap ;-) ik word geopereerd maandag 17 maart.. ik eet cracotten met smeerkaas en veel gekookte groentjes :-) vn zaterdag tot nu al 1kilo500 kwijt :-) en nog niet zenuwachtig? blij dak u gehoord heb terug :D
Iedere week zie ik mezelf veranderen :)
Ga nu ook 2x per week gaan sporten( maandag baantjeszwemmen en woensdag avond een intensieve sport BBB)
vroeger ging dit nooit gelukt hebben en nu voel ik week per week dat het beter en beter lukt!

Plaats reactie