Twijfelaar

Hier kan er informatie gepost worden over de andere ziekenhuizen die de Gastric Bypass ingreep aanbieden.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
Jessyj

Twijfelaar

Bericht door Jessyj » 23 mei 2016, 23:00

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, al duizend keer alles nagelezen en vandaag beslist om me te registreren.
Al zoveel over GBP gelezen, over de artsen, meningen gevraagd,... zoveel tegenstrijdigheden waardoor ik niet weet wat gedaan.
Zoals iedereen al veel op dieet geweest en beetje op het einde van mijn latijn.
Mss zoek ik mensen die me over de streep kunnen trekken om toch een afspraak te maken.
2 jaar geleden heb ik de sportsessies gevolgd in het obesitascentrum te Kortrijk, toen nog zo overtuigd dat ik zeker geen operatie wou.
Nu weeg ik iets minder dan toen maar nog altijd veel te zwaar.
Ik weeg momenteel 92kg en dit voor mijn kleine 1,60 cm.
Ik sport veel, eet gezond... voel me eerder een gezond persoon in een ongezond lichaam.
Rond mijn puberteit veel beginnen verzwaren en nu moet ik er de gevolgen van dragen.
Ik wil de stap zetten naar een zekere zelf, waar kledij makkelijk te passen is en de spiegel toelaat om in te kijken.
Zijn hier nog mensen die nieuw zijn en de stap niet durven zetten?
Ik lees heel veel over darmhernia's? Ben nog nooit geopereerd geweest, nog nooit verdoofd dus de angst zit er heel erg in.
Graag reactie!

Groetjes,

Twijfelaar :)

Pinkje

Re: Twijfelaar

Bericht door Pinkje » 24 mei 2016, 08:51

Welkom op het forum, niemand kan beslissen voor U. Jij moet er volledig klaar voor zijn, anders mag je het vergeten. De nadelen, ze zijn verplicht om ze op te doemen de dokters. Maar daarvoor krijg je het niet hoor. Ze weten maar al te goed wat ze doen die chirurgen. Ja vitaminen te korten, je weet het echt niet op voorhand hoe U lichaam zich aan past. Heb nu al meer dan 7 jaar mijn GBP en nog nooit een vitamientje moeten bij nemen. Die darmhernia, de ene krijgt het de andere niet. Ja is pijnlijk, je gaat binnen en de chirurg lost het op met een kijkoperatie en ofwel blijf je een nachtje of je mag nog dezelfde dag naar huis. Ook niet iedereen krijgt het, mijn zus is 75 kg af gevallen en heeft het niet gehad en haar dochter en ik zelf dan weer wel. Is door het af vallen dat U darmen wat speling krijgen in de buik. Ze maken ze terug vast en steken dat in een netje en opgelost. Dat is zo erg allemaal niet. Ja pijnlijk op het moment, maar is direct opgelost. Heb je nog vragen, horen het wel.
Ik heb maar van een ding spijt. Dat ik het niet veel vroeger laten doen heb. Er is niets veranderd aan mijn leven, ja ga slanker door het leven en ik eet nog alles lijk vroeger, alleen veel kleinere porties.
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet
Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn
50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg
BMI 21,6
BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Gal verwijderd op 11 januari 2016 Dr Bart Smet

Nat12

Bericht door Nat12 » 24 mei 2016, 09:24

Ik ervaar het ook zoals Pinkje het zegt! Van niets spijt, enkel van het tijdstip, had ik het maar eerder gedaan... maar dan denk ik van, ok, nu staat de techniek misschien toch al meer op punt dan zoveel jaar eerder... en het is wat het is, we kunnen daar niets aan veranderen!
Ik heb zelf (na een goed jaar) van niets last! Voel me super, en ok, ik moet wel extra vitaminen nemen, en nu ook eventjes inspuitingen vit. B, maar dit is het allemaal meer dan waard hoor!!!

Ik voel me gewoon herboren wat m'n lichaam betreft! Voel me eindelijk vrouw, en vind het super om kleedjes in een gewone winkel in een gewone confectie maat te kopen! En iedereen die me ziet (en me nog herkent) zegt dat ik gewoon straal! En de complicaties, het kan, maar dat is niet bij iedereen zo...

Succes met het nemen van je beslissing!
1ste cons. 14/10/2014
2de cons. 16/10/2014
Start proteïne dieet 16/02/2015 (126 kg)
GBP bij dr. Dillemans: 02/03/2015 (119,5 kg -6,5 kg)
Gewicht op 19/04/2016: 75 (-51 kg)
Afbeelding

Marge

Bericht door Marge » 09 jun 2016, 01:07

Ik ben nog vrij recent geopereerd, nog maar 4 weekjes. Maar ik heb er ook jaren over gedaan, om de knoop door te hakken! Heel tevreden nu, het valt allemaal mee. Ik mag stilaan gewoon beginnen te eten, het kan dus alleen maar beteren, zolang ik blijf letten op langzaam eten, goed kauwen en de kleine porties respecteren. Maar dat leer je snel, dat went!
Ben intussen al meer dan 11 kg kwijt, dat voel ik al goed! En dit is nog maar het begin...
Maar kijk nu terug uit naar een gezonde en vitale toekomst, dat heeft me ook echt over de streep getrokken! Als ik nu niets gedaan had, zat ik mss binnen enkele jaren in een rolstoel! Want hoe ouder ik werd (ik word er 56 dit jaar), hoe moeilijker alles begon te gaan, en ik was altijd moe (uitgeput, zeg maar), door al die kilo's mee te torsen... Dat begon ook op het werk, letterlijk en figuurlijk, door te wegen. In mijn vrije tijd kon ik niets meer doen, geen energie meer. En ik voel nu al, dat dit aan het veranderen is!!
Wat je ook beslist, veel succes!
GBP 12 mei 2016 : Dr. Bouckaert, Jessa Hasselt, campus Salvator.
2/5 : start Modifast. Doel: -40kg
12/5 : -4,4 kg (operatiedatum)
30/5: -9,7
27/6 : -14,5
30/7 : -19,4
29/8 : -24,9
27/9 : -26,1
28/10 : -29,9
29/11 : -32,2

Plaats reactie