Morgen binnen, donderdag is het zover !

Alles wat je best weet voor de operatie!
Zet hier wanneer je geopereerd wordt, en dan kunnen we samen met jou aftellen!

Moderator: Mods & Admins

Morgen binnen, donderdag is het zover !

Berichtdoor Karinneke » 19.09.2006 08:14

Nu zijn de zenuwen wel echt te snijden, ik denk dat het niet meer erger kan. Het heeft zich vooral omgezet in huilbuien. Ik heb juist een lijstje gemaakt voor mijn man waar hij zoal rekening mee moet houden de komende dagen, en dat doe ik wenend, de mails die ik nog krijg van vrienden om me sterkte te wensen, hup ik ween weer, als ik mijn zoon van 13 in de tuin zie spelen, daar zijn de traantjes weer, pfffffffff.
Ik ben vroeger reeds ook al in narcose geweest, om mijn gal te verwijderen, een ciste van mijn darmen gehaald, en nooit was ik zo zenuwachtig als nu, toch raar eigenlijk, en ik weet verdomd niet hoe het komt.

Deze avond ga ik nog een laxeerlimonade drinken die de apotheker zelf gemaakt heeft, hopelijk moet ik morgen dan niet zoveel meer van die vuile kleanprep drinken in het ziekenhuis. Ik kan er met 1 liter vanaf zijn, maar het kunnen ook 4 liters zijn en dit om de darmen te reinigen. Donderdag is het dan zover, en direct na de operatie ga ik dan naar intensieve, waar ik tot vrijdag verblijf. Zaterdag nemen ze de pijnpomp weg. Zondag moet ik sliktest doen en nemen ze een foto voor te zien op lekkage en als dat goed is nemen ze maagsonde weg. En dan maar hopen dat het goed blijft en dat ik dinsdag terug naar huis kan.

Ik heb hier veel vragen beantwoord gekregen, en ook steun gehad daarom mijn dank dat deze site bestaat en dat jullie hier allemaal je ervaringen neer schrijven. Echt waar, mensen die een gbp overwegen hebben er echt veel aan.

En hopelijk ben ik volgende week ook iemand van die mensen die hier de positieve dingen van de gbp kan neerzetten, en keer op keer met fierheid kan zeggen hoeveel kilo'tjes er zijn af gegaan.

Groetjes

Afbeelding
Karinneke

Berichtdoor anita » 19.09.2006 08:48

karinneke,

toi toi toi voor donderdag!

je lot is geen kwestie van toeval,
het is een kwestie van keuzes maken!
het is niet een toestand waarop je wacht,
maar een toestand die je bereikt!
je hebt de juiste keuze gemaakt op weg naar een gezonder en gelukkiger leven, het komt voor jou ook goed!
met positief denken kom je al een heel eind vooruit!

enne euh, die dokter is ook nie mis in zijn vak he :lol: :lol:

zenuwachtig was ik niet echt, maar emotioneel des te meer, ook om de redenen die je zelf al hebt opgesomd. het is nog even een moeilijke periode waar je door moet maar je gaat er later, net als ik denk ik, nog meer van kunnen genieten. net omdat we zo bewust zijn van de risico's die toch aan elke ingreep verbonden zijn (alleen is deze langer op voorhand gepland en gebeurt die op onze eigen vraag) kunnen we achteraf nog meer genieten van de goeie dingen in het leven die de meeste mensen als van zelfsprekend beschouwen. voor mij is niks nog vanzelfsprekend sinds mijn gbp, ik geniet nu nog meer van de dingen die ik wel heb en over de dingen die ik niet heb kan ik me geen zorgen meer maken. voor mij was het echt een laatste kans op een gelukkiger en gezonder leven, zowel fysiek als emotioneel. ik heb daar in het ziekenhuis geleerd wat echt belangrijk is (ik kreeg op voorschrift van de dokter tien dagen retraite, alleen het eten en drinken ontbrak :lol: :lol: :lol: ) en ben eigenlijk zelfs blij dat ik dat heb meegemaakt, ik kan nu veel beter relativeren en genieten van het leven!

ook voor jou gaat er na je gbp een nieuwe wereld voor je open en je gaat nog dingen ontdekken waar je zelf van verschiet dan! je gaat bewuster leven, allé, ikke toch :wink:

wat betreft die kleanprep, jij gaat geen drie flessen moeten drinken hoor, ik heb er zelfs niet helemaal drie op, dus die vierde dat zit er zeker niet in nu je vanavond dat laxeermiddel gaat drinken! ik had dat niet gedaan en zoals ik al zei was mijn derde fles niet helemaal leeg. je kan er best wel zelf naar vragen als je aankomt in het ziekenhuis, dan kan je op tijd beginnen en moet het zo vlug niet gaan, dan heb je nadien ook veel meer tijd om nog gewoon water te drinken want dat mag je nog tot middernacht. en ik heb daar toen nog lekker van geprofiteerd om mijn vochtbalans voor die dag toch nog wat op peil te houden.

nogmaals veel succes, ik wens je het allerbeste toe en een voorspoedig verloop van de ingreep! heb vertrouwen in je lichaam en je dokter, en alles komt goed.

kusjes en knuffel,
anita
84.5 kg Bmi 29 na gbp
136.7kg Bmi 46.7 voor gbp

AZ Sint Jozefziekenhuis
Dokter Caluwé 23/02/2006, GBP
Dokter Bronckaerts 29/01/2008, BWC
Dr. Bronckaerts, borstlifting/verkleining 31/03/09
anita

Berichtdoor lilith » 19.09.2006 08:58

Heel veel succes en tot binnenkort!

We gaan allemaal duimen. :)
Afbeelding
lilith

Berichtdoor Bieke » 19.09.2006 10:23

:jocolor:
Laatst bijgewerkt door Bieke op 27.09.2006 16:46, in totaal 1 keer bewerkt.
- GBP maart 2006
- 65 kg afgevallen, 5 kg terug bijgekomen
- al 2 jaar op hetzelfde gewicht met een BMI van 18
Bieke

Berichtdoor Fieke » 19.09.2006 10:55

Karinneke, je bent nu waarschijnlijk al binnen.
Toch nog veel sterkte en succes gewenst voor de operatie. Ik duim dat het allemaal goed mag gaan....
tot volgende week!

Fieke
Fieke

Berichtdoor deevy » 19.09.2006 11:21

Karinneke,

meisje sterkte, ik weet hoe je eje voelt en het is zwaar dat is gewoon zo, maar meisje denk aan de mooie tijden die je te wachten staan, denk aan de kleding die je kan kopen en hoe goed je je gaat voelen als je eenmaal je doel bereikt hebt!

succes!
Deevy :dd:

Afbeelding
deevy

Berichtdoor twijfelaartje » 19.09.2006 11:49

veel succes nog gewenst en ne goede afloop!
Afbeelding

D-Day 12 juni 2006: dr. Dillemans,enkel maagbandje verwijderd!
10 aug 2012: eerste gesprek bij diëtiste en dr. Dillemans
12 okt: tweede gesprek bij dr. Dillemans
17 dec: D-Day!!
twijfelaartje

Berichtdoor Scarlatti » 19.09.2006 12:53

Heel veel succes!!
Scarlatti :y: ;) 95 kg!
Afbeelding

www.bcminfo.be
Scarlatti

Berichtdoor ikke031974 » 19.09.2006 13:00

:D :D :D
Heel veel succes...
Laat de kilootjes nu maar vliegen !!!
Afbeelding

Start BMI : 45.2
ikke031974

Berichtdoor Fieke » 19.09.2006 13:20

oei ik dacht even dat het woensdag was... dus je bent wellicht nog niet binnen.... maar toch al heel veel succes gewenst. Ik ben heel benieuwd hoor. Vertel straks alles maar in geuren en kleuren hoe het gegaan is. Binnen anderhalve maand staat mij hetzelfde wachten....
Fieke

Berichtdoor Tjitske » 19.09.2006 13:48

Karrineke we leven allemaal met je mee, heel veel sterkte en tot over een paar dagen.
Tjitske :sunny:
geniet van jezelf en van het leven
Afbeelding
Afbeelding
Tjitske

Berichtdoor bloemenfee » 19.09.2006 14:17

Heel veel succes Karinneke!
Lilian
Afbeelding
GBP:07/12/2005 St-Jozefkliniek Mortsel Dr. Sirbu(-90,6kg)
BWC:17/12/2007 Dr.Sirbu
2e BWC:02/11/2009 Dr.Sirbu
bloemenfee

Berichtdoor belleke » 19.09.2006 18:45

Veel succes !

Ik moest helemaal geen cleanprep drinken. Niets eigenlijk
GBP 04/01/05 GBP Dr. Paul Pattyn (H.Hartziekenhuis Roeselare) van 151,5kg naar +/- 90 kg
belleke

Berichtdoor carineke » 19.09.2006 18:51

Karinneke, wat is dat hier allemaal??? Jij bent gewoon een sterke vrouw en jij gaat dat supergoed doen!!! Laat ze daar maar eens paf staan van vrouwen zoals wij!
Ik leeft met je mee hoor, je man en zoon achterlaten, das niet om te lachen. Ik had ook zoiets van: en als ik nu eens niet terugkom?? Maar daar mag jij nu helemaal niet aan denken...het gaat gewoon goed gaan en binnen eenweekje zijn de eerste pijntjes verdwenen en begin jij aan je afvalrace zoals zovelen je hier reeds voorgedaan hebben!!!
Positief denken en denken aan wat komen zal, niet aan wat voorbij is.......doe je het???

Kusje en een knuffeltje, voel je ze???

Tot binnen een week!!!!!
Afbeelding
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
carineke

Berichtdoor Karinneke » 20.09.2006 11:42

Bedankt allemaal voor de steun, want die heb ik nodig gehad zenne !!
Mijn valiesje is gepakt, nog vlug douchen, om 13.30 vertrekken dan ben ik zeker om 14.00 in het ziekenhuis. En morgen de Big-Day !!!

Groetjes en tot volgende week !!!

Afbeelding
Karinneke

Keer terug naar VOOR de Gastric Bypass!