vandaag uitleg gekregen over gastric bypass in dendermonde

Alles wat je best weet voor de operatie!
Zet hier wanneer je geopereerd wordt, en dan kunnen we samen met jou aftellen!

Moderator: Mods & Admins

vandaag uitleg gekregen over gastric bypass in dendermonde

Berichtdoor anja71 » 21.08.2006 20:16

Vandaag ben ik op afspraak geweest in dendermonde om uitleg te krijgen over de gastric bypass. Ik heb een antwoord gekregen op al mijn vragen. Ik kreeg een zeer uitvoerige uitleg. Zeer vriendelijke dame. Dokter HImpens heb ik niet gezien. Indien ik het in dendermonde wens te laten uitvoeren kan ik bellen en half september een afspraak maken bij dr Himpens en kan ik eind oktober geopereerd worden.
Ik ben aan het twijfelen waar ik me laat opereren. In dendermonde naaien ze de maag dicht en in hasselt doen ze het met nietjes. Nu vertelden ze me in dendermonde dat het naaien veel beter was omdat dat niet kan lossen. De nietjes zouden gemakkelijk lossen. Maar ja ieder klapt naar zijn winkel he.
Donderdag moet ik naar hasselt bij Dr. Van Der velpen. Heeft iemand daar al bijgeweest en wat heb je moeten betalen voor je eerste consultatie. Bij de assistente van Dr. HImpens was het de eerste keer gratis. Gemakkelijk zo. Je krijgt alle info en hoeft er niet eens voor te betalen. Die eeuwige twijfels he van laat ik me opereren, daar ben ik al redelijk uit, wens het wel te laten doen en dan WAAR. Dat is de vraag.
Graag reacties van personen die in dendermonde geopereerd zijn en die in hasselt geopereerd zijn.

anja
anja71

Berichtdoor sookie » 22.08.2006 08:11

Hallo Anja,

Welkom hier!
Ik heb zelf gisteren m'n eerste gesprek met Dr. Vander Velpen gehad. Heb 25 € betaald. Ik heb haar ook gevraagd naar de nietjes en het gevaar dat die zouden lossen... Zij heeft tot hiertoe nog GEEN patiënten gehad waarbij dat gebeurde :!:
Bij mij was het ook niet meer de vraag van OF ik me liet opereren, maar WAAR. Ik was ook al geweest bij Dr. Vleugels in Leuven, maar was niet helemaal overtuigd door hem.

Je kan trouwens ook elke twee weken in Hasselt terecht op een soort van info-avond waar alle mogelijke behandelingen van obesitas besproken worden (de obesitaskliniek). Nu donderdag (om 17u denk 'k) is er zo'n bijeenkomst, je kan je inschrijven en info krijgen op het nr 011307842.

Succes ermee!
greetz,
Sookie

Afbeelding
sookie

Berichtdoor Bieke » 27.08.2006 10:20

Waar je je het best kan laten opereren kan niemand je aanraden. Ik zou veel informatie opzoeken op het internet over de verschillende ziekenhuizen en artsen en dan gaan waar je je het beste voelt. Iedereen weet al dat ik geen voorstander ben van Dendermonde, omdat je daar teveel een nummer bent. Je wordt er ook zelden door Dr. Himpens zelf geopereerd, maar krijgt één van de vele assistenten. En spijtig genoeg loopt het al wel eens mis. Nu kan dat overal gebeuren, maar de meeste negatieve verhalen komen toch uit die richting. Uiteraard zijn de mensen waar het wel allemaal goed bij liep, er wel héél tevreden over.
- GBP maart 2006
- 65 kg afgevallen, 5 kg terug bijgekomen
- al 2 jaar op hetzelfde gewicht met een BMI van 18
Bieke

Berichtdoor micky » 27.08.2006 10:42

Hier een grote fan van Dr Vander Velpen.
Er zijn mij en iedereen die ik ken geen verwikkelingen gekend van mensen die een gbp lieten doen bij Dr Vander Velpen. Zij zelf heeft ook beweerd nog geen verwikkelingen gehad te hebben. Ik hoor van haar enkel positieve dingen.
Je moet wel rekening houden met een volle week opname en een strak schema van voeding na de op. nl : eerst een paar weken vloeibaar dan een paar weken gepureerd en dan pas een geleidelijke overgang naar vaste voeding. En dan loopt alles gesmeerd.
Elk consult kost 25€ ; waar je wel een deel van terug krijgt bij de mutualiteit.
In Hasselt zijn er elke 1ste donderdag van de maand ook bijeenkomsten in het theatercafé ( bij het cultureel centrum) waar iedereen welkom is ; maar de meesten zijn door haar geopereerd. Telkens om 20u ; maar er zijn er een aantal die om 18u er al zijn om gezellig eerst iets te eten. (dat doe ik meestal) .
Verder zou ik zeggen denk goed na ; en vooral kies die dokter waar je je goed bij voelt. Het is niet omdat anderen Dr Vander Velpen goed vinden dat jij je erdoor moet laten leiden.
Verder kan je me altijd een pm sturen , dan geef ik je mijn telnr voor alle verdere uitleg.
Succes
Annick
micky

Berichtdoor anja71 » 27.08.2006 12:19

hey, ik heb beslist. 17 oktober word ik geopereerd door dr van der velpen. Mijn eigen arts vond dat dendermonde te veel een fabriek was. hij vond virga jesse ziekenhuis veel persoonlijker en beter. En ook omdat je bij hasselt een week opname hebt en in dendermonde maar 3 dagen deed me toch besluiten om naar hasselt te gaan.
Nu maar hopen dat alles goed gaat verlopen natuurlijk.

mvg anja
anja71

Berichtdoor sookie » 27.08.2006 12:32

proficiat met je beslissing!
Ik wordt ook door dr. Vander Velpen geopereerd... een weekje voor jou :lol:
succes hé!
greetz,
Sookie

Afbeelding
sookie

Berichtdoor tita » 27.08.2006 14:09

Hoi !
Ik werd in Dendermonde geopereerd en voor mij is alles vlotjes en goed verlopen. Nu, ik hou eigenlijk wel van een zakelijke aanpak : 3 dagen kliniek was meer dan genoeg en of ik nu de assistent zag of dr. Himpens....tja, ze weten beiden wel waar ze over praten, zeker???
Hou je van een meer persoonlijk aanpak, dan zou ik je Dendermonde niet echt aanpraten....
Over de nazorg ben ik 100% tevreden. We kunnen steeds telefonisch iemand bereiken en als ik op consultatie ga, kan ik vragen wat ik wil maar het is zoals reeds eerder geschreven....straight on...geen poespas !

greetz,
Tita
tita

Berichtdoor Tjitske » 29.08.2006 08:53

allemaal gefeliciteerd met de genomen beslissing.
Tjitske :sunny:
geniet van jezelf en van het leven
Afbeelding
Afbeelding
Tjitske

Berichtdoor twijfelaartje » 29.08.2006 09:20

proficait met je datum en de toekomstige op!
Afbeelding

D-Day 12 juni 2006: dr. Dillemans,enkel maagbandje verwijderd!
10 aug 2012: eerste gesprek bij diëtiste en dr. Dillemans
12 okt: tweede gesprek bij dr. Dillemans
17 dec: D-Day!!
twijfelaartje

Keer terug naar VOOR de Gastric Bypass!