hey em,
sorry voor de laattijdige reactie

. heinz tomato fritto is inderdaad een soort tomatenpulp van heinz die kan dienen als basis voor soepen en sauzen. ik mocht een lekker dikke wintersoep maken van de dokter en heb dat dus ook gedaan

ik heb die soep van in het begin gegeten en ze is me goed bevallen. ze is dan wel heel goed gaar gekookt en heel goed gemixt, maar verder heb ik nergens last van gehad. maar ik heb wel een vraagje, is tijdens je operatie ook preventief je gal weggehaald? want dan moet je die dingen inderdaad mijden de eerste week na de operatie. ikzelf heb mijn gal moeten laten verwijderen op 28/08 en toen mocht ik die dingen ook een week niet eten. maar na mijn gbp waren eigenlijk de enige verboden dingen suikers en vetten. voor de rest heb ik de eerste 14 dagen vloeibaar moeten eten, daarna 4 weken gepureerde voeding en dan mocht ik overschakelen op vaste voeding. rauwkost en rauw fruit ben ik beginnen proberen na 3 maanden post op ongeveer, voorheen maakte ik daar een stoofpotje van vb appelmoes, gestoofde peertjes etc. kwestie van toch iets van fruit te kunnen eten.
hopelijk heb je hier nog iets aan. nogmaals sorry voor mijn laattijdige reactie.
kheb vandaag nog een groentesoepje gemaakt
500 gram gesneden julliennegroenten (koeltoog aldi of andere supermarkt)
1 kleine ajuin zeer fijn gesneden
1 gele paprika zeer fijn gesneden
2 teentjes knoflook zeer fijn gesneden
2 liter water
3 blokjes kippenbouillon
beetje boter in de pot doen en ajuin en knoflook glazig stoven
soepgroenten en paprika bijvoegen en even laten stoven
water toevoegen en laten koken tot de soep goed gaar is
dan de kippebouillon toevoegen en nog 5 minuutjes laten koken
goed mixen en nog even opkoken
smakelijk!
deze soep at ik ook van in het begin, toen gemixt maar nu na 8 maanden eet ik ze zo.
groetjes,
anita