Moet je zelf doen, maar bij de dokter wordt dat niet gedaan denk ik. Het beste is van ene keer per week te wegen en te meten. Buik, armen, billen, bost enz.... Als de weegschaal blijft staan, dan zijn de cm aan de beurt
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn 50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg BMI 21,6 BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Misschien als je terug op controle moet na de GBP dat ze het opnieuw gaan meten? Ieder persoon heeft een ander model. De ene heeft een dikke buik, de andere dikke billen of een dikke poep, iedereen is zo verschillend Dus kunnen zij er zeker niet op voortgaan als je geen grote buikomtrek hebt om U GBP te weigeren
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn 50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg BMI 21,6 BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Mijn buikomtrek werd door de assistente van de endocrinoloog gemeten. Volgens mij omdat buikvet, in tegenstelling tot vet dat rond de billen, heupen, armen enzo zit, zelf ook bepaalde stoffen aanmaakt die een invloed hebben op je stofwisseling. Daarom ook dat mensen met een appelvorm (vooral vet rond de buik) meer risico lopen op diabetes dan mensen met een peervorm (vet vooral rond heupen en billen). Je buikomtrek is dus wel een interessante waarde om rekening mee te houden als de endocrinoloog je bloedwaardes bekijkt. Maar blijkbaar wordt het dus niet overal gemeten.
Mijn buikomtrek werd ook gemeten de laatste keer, maar dat hangt volgens mij van dokter tot dokter af want ik ben ervoor ook naar een ander ziekenhuis geweest en daar deed men het niet.
Is maar... ik kom nu op 133,5 kg. ik moet op 140 kg komen om terugbetaling te genieten. Ik heb dus loodjes van 2kg t stuk gekocht maar die zijn precies een portefeuille als je die in je broek steekt
MAW als ze mijn buikomtrek meten dan valt mijn broek letterlijk af van het gewicht.
Kan je die niet in je BH steken en een bhvulmousse erboven, daar kijken ze niet naar. mssn een grote goedkope BH kopen bij hema of zo voor de gelegenheid. Grappig maar ik bedoel het goed hoor. succes!
ik heb net uitgerekend, dat als ik nog 1.5 kg bijkom ( wat mogelijk moet zijn met 2liter water te drinken ) en mij 1 cm kleiner maak, dat ik op 39 kom.
Dit is gewoon de omgekeerde wereld. In mijn omgeving ben ik de dikste, en nu ben ik niet dik genoeg...
Ik heb bij de assistente van de endocrinologe gewoon mijn lengte mogen zeggen. Ze heeft me niet eens gemeten en me maar op mijn woord geloofd. Dus kan je gemakkelijk een centimetertje kleiner zijn hè. Wel niet mee overdrijven want dan gaan ze je waarschijnlijk niet geloven en toch meten. Maar 1 cm meer of minder valt echt niet op hoor.
Mmm dan kan ik het zo wel proberen. Ik ben 1m85 en ik zal dan wel platte zolen dragen Dan moet ik nog 3,5 kg bijkomen. Ok das al iets overzichtelijker Zal wel zien wat ze zeggen, als ik ergens in de 39 kom, zal dat mss ook goed genoeg zijn?
Bij mij was dat geen probleem, mijn bmi lag nog lager maar ze heeft mijn hoogste gewicht dat ik al gehad heb opgeschreven en ik ben lichtjes door mijn knieën gegaan waardoor ik 2 cm kleiner leek. Zo kwam ik dus wel aan een BMI van 40.
Hey,ik ben volop bezig met vooronderzoeken in Uza Edegem en 1 daarvan was op metabole eenheid: men buik en heupomtrek werd gemeten en vet werd ook gemeten met zo een tang.