Nederlanders die in Belgie geopereerd worden

Alles wat je best weet voor de operatie!
Zet hier wanneer je geopereerd wordt, en dan kunnen we samen met jou aftellen!

Moderator: Mods & Admins

Nederlanders die in Belgie geopereerd worden

Berichtdoor Inu » 19.05.2012 11:13

Hallo,

Zijn er hier meer Nederlanders die zich in Belgie laten opereren? Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea. Zij hebben veel contact met dr. Dillemans in Brugge. Aangezien ik vlakbij Roermond woon, is dat 2,5 uur enkele reis. Ik werk in Genk en heb daarom gevraagd of het mogelijk is in Hasselt geopereerd te worden. Ook vanwege de opvolging later en goede resultaten van een collega.

De contacten met Zilveren Kruis waren tot nu toe vrij beperkt. Ik heb ze gebeld voor ik de eerste afspraak maakte. Daarbij ben ik doorverwezen naar de afdeling CCB (competence centre buitenland). Ik kreeg te horen dat het eerste consult sowieso vergoed werd. Voor de officiele toestemming is het nodig om een behandelplan en kostenraming naar CCB te sturen. Dan zou het 2 tot 3 weken duren voor ik reactie krijg.

Is er iemand op dit forum uit NL die dit ook heeft gedaan en tips heeft? Is het bijvoorbeeld nodig om zelf nog een motivatiebrief te schrijven?

Hopelijk krijg ik begin volgende week de papieren van dr. Hourlay uit Hasselt. Dan direct doorsturen en hopelijk kan de operatie doorgaan op 25 juni!
Inu

Re: Nederlanders die in Belgie geopereerd worden

Berichtdoor nebbes » 19.05.2012 12:06

Ik ben Nederlander, woon in Haarlem en ben al drie keer door dr. Dillemans in Brugge geopereerd, tot volle tevredenheid. Ik ben nog steeds bij hem onder behandeling en rijdt momenteel iedere 7 weken naar Brugge, een afstand van 280 km. Omdat de kwaliteit in Brugge zo goed is, vind ik dat geen enkel probleem. Het voor- en natraject is bij mij via Ra-Medical in Beverwijk gegaan en nog steeds.
Als ik ook mijn huidcorrecties in Brugge gedaan wil hebben, zal ik dat ook bij het Zilveren Kruis aan moeten vragen. Want ze hebben op dat gebied geen contract met ze. Toch ben ik van plan het wel te doen, omdat de resultaten van correcties na bariatrische ingrepen in het AZ Sint-Jan ook zeer goed staan aangeschreven.
Ik weet niet, of het nodig is zelf nog een motivatiebrief te schrijven. Je hebt toch al een gesprek met de arts in Hasselt gehad? Vraag het anders aan het ZK?
Ik ben benieuwd, hoe je procedure verder verloopt.
Succes alvast!
Afbeelding
Maagband in 07- 1996, Beverwijk.
Verwijdering Mb op 18-11-2009, door dr.Dillemans, Brugge
Gastric Bypass op 17-02-2010, dr. Dillemans.
Banding GB op 23-09-2011, dr. Dillemans.
nebbes

Keer terug naar VOOR de Gastric Bypass!