modifasten...moeilijker dan verwacht!!

Alles wat je best weet voor de operatie!
Zet hier wanneer je geopereerd wordt, en dan kunnen we samen met jou aftellen!

Moderator: Mods & Admins

modifasten...moeilijker dan verwacht!!

Berichtdoor muti » 13.05.2012 10:22

Ik ben sinds vrijdag aan het modifasten. Dit is echt zwaar!. :( Het lijkt wel of dat ik veel meer goesting heb in van alles en nog wat, dan voor ik hier mee begon. Het is niet lekker en ik mis het kauwen op een boterham. Nu pas merk ik dat ik vroeger regelmatig iets kleins in mijn mond stak zonder er verder bij na te denken. Mijn huisgenoten steunen mij, maar ze kunnen de lekkere geuren van hun maaltijden niet verdoezelen. Ik heb al liters soep gedronken en al evenveel rauwkost of gekookte groentjes gegeten. Maar ik raak niet echt verzadigd! Ik vind het spijtig dat ik geen fruit mag eten.(staat zo op bijsluiter) Dat geeft wat afwisseling. Gisteren ben ik al uit de bocht gegaan. Ik heb heel langzaam een beschuitje gegeten. En smaken dat dat deed. :oops: Ik lees hier op het forum dat mijn voorgangers precies geen moeite hadden met het volhouden van die modifastperiode :cry: Nu, ik hoop dat ik na mijn operatie deze zin en goesting niet zal hebben!! Sorry voor mijn geklaag, maar ik moest ergens mijn ergernis kwijt :wink: Tips om deze periode alsnog foutloos te overbruggen zijn welkom!
Groetjes, muti
Afbeelding

GBP: 30 juli Dr. Knol (Hasselt)
muti

Re: modifasten...moeilijker dan verwacht!!

Berichtdoor yetchic » 13.05.2012 11:25

Hey Muti, ik kan ook niet overweg met Modifast. Had er enkele gekregen om uit te proberen en neen, dank u, niks voor mij

In het H Hart mag je wel het 800Kcal dieet nemen als Modifast niet lukt en daarmee gaat het beter. Mag dat niet bij jullie ?
yetchic

Berichtdoor sasi » 13.05.2012 13:47

Hey Muti,

Ik begrijp je voor 1000%!!!
ik moet nu ook 3 weken modifast en ben het zo kots moe!

en idd je hebt ineens in alles goesting :lol:
tips om het vol te houden kan ik je spijtig genoeg niet geven (heb zelf ook al gezondigd :oops: )
maar wil je wel nog veel succes toewensen.
hoelang moet je nog modifasten?
Ooit wordt de vijand terug een vriend... :)

3 mei: een geslaagde GBP operatie door Dr. Lannoo in Diest

Afbeelding
sasi

Berichtdoor muti » 13.05.2012 18:34

sasi schreef:Hey Muti,

Ik begrijp je voor 1000%!!!
ik moet nu ook 3 weken modifast en ben het zo kots moe!

en idd je hebt ineens in alles goesting :lol:
tips om het vol te houden kan ik je spijtig genoeg niet geven (heb zelf ook al gezondigd :oops: )
maar wil je wel nog veel succes toewensen.
hoelang moet je nog modifasten?

Dag Sasi,
Ik schaam me nu wel een beetje hoor! Ik hoef maar 10 dagen te Modifasten en ik lees dat jij er 21 moet doen. :oops:
Ik voel me ook wat slappekes en ben bang als ik morgen werken moet gaan. Hoop dat ik geen appelflauwtes ga krijgen!
Zondig af en toe toch met wat aardbeikes! Heb nu ook al eens de vanillepudding(Modifast) geprobeerd. Ik heb de indruk dat dit een beter verzadigingsgevoel geeft. Dank jullie wel voor de steun en het begrip! Hopelijk is het snel zondag. Dan mag ik binnen gaan en dan zal het niet zo lang meer duren!!!!!! :lol:
Groetjes Muti
Afbeelding

muti

Berichtdoor muti » 13.05.2012 18:41

yetchic schreef:Hey Muti, ik kan ook niet overweg met Modifast. Had er enkele gekregen om uit te proberen en neen, dank u, niks voor mij

In het H Hart mag je wel het 800Kcal dieet nemen als Modifast niet lukt en daarmee gaat het beter. Mag dat niet bij jullie ?

Hoi,
Neen, ik weet niet of ik een vervangingsdieet mag doen. Het is eigenlijk ook heel stupide. Als wij allemaal zo'n Modifastdieet konden volhouden, dan zouden we geen operatie moeten laten doen, hé? :wink: Dat is nu toch net het probleem. Dat zulke dieten ons enkel frustratie geven en ons doen goesting krijgen! :evil: Ik ben daarom ook blij dat ik het maar 10 dagen moet volhouden. Volgens mij is dat standaard in het Jessa-ziekenhuis. Ik heb immers geen vervette lever, maar ik ben wel teveel mollig slank. :lol: Toch bedankt voor je support! :smt006 Groetjes Muti
Afbeelding

muti

Berichtdoor halifax » 14.05.2012 09:58

In Stuivenberg mocht je "vrij" diëten. TTZ
- geen suikers
- geen zetmelen (geen brood, beschuit, rijst, spaghetti, petatjes e.d.
- geen vet vlees of vis
-geen vetten
WEL:
- veel groentjes
- veel fruit (liever geen banaan)
- mager vlees
- magere vis, schaal en schelpdieren
- magere zuivelproducten

Daardoor kon je veel eten, maar kon de lever wel ontvetten.

Succes!
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVw1NgR/]
Afbeelding
[/url]

Ooit was ik een dik rupsje... Nu stilaan een
klein vlinderke! >gbp 6 mei '10<
halifax

Berichtdoor vieke1103 » 15.05.2012 19:44

Hoi Muti,

Ik ken dat gevoel ik heb ook 10 dagen moeten modifasten en had het er ook heel moeilijk mee.
Ik moet wel zeggen na 3 dagen begon het te wennen de goesting was er zeker nog maar minder.
Ik heb veel magere soep gedronken (mocht dat van dietiste) en veel rauwkost gegeten en ja met een ultra lighte yogurt dressing want krijg anders rauwkost niet binnen en heb het dan uiteindelijk toch 10 dagen volgehouden!
En het enige positieve er aan was dat ik er 5,5kg mee was afgevallen
Veel succes nog eh het zal snel voorbij zijn

Grtjs Vieke :smt006
vieke1103

Berichtdoor new kaatje » 16.05.2012 12:37

dag dames,

Ik 'spring' hier even binnen maar waarom moet je modifasten??
Ik wist trouwens niet wat het was en heb het vlug even gegoogled. Moet je dit doen vóór de operatie mss?
Mijn gbp staat gepland voor 22/8 bij dr. Dillemans in Brugge.

bye,
Kaatje :smt006
startgewicht 22/08/12: 107kg
streefdoel: 75kg
13/06/13: 81kg
OP gebeurde door dr. Dillemans in het AZ Sint-Jan (Brugge)
new kaatje

Berichtdoor vieke1103 » 16.05.2012 12:50

Hoi Kaatje,

Dat modifasten moet voor de operatie en dient eigenlijk om de lever zo klein mogelijk te maken voor de ingreep, zo zou de chirurg beter kunnen opereren. Niet iedereen moet dit doen dus hangt waarschijnlijk van de chirurg af het is niet echt fijn maar het positieve is natuurlijk dat sommige er toch al een aantal kilos mee kwijt geraken ik ben er bv 5 kg mee afgevallen door 9 dagen te modifasten

Grtjs en veel succes met jouw operatie :smt006
vieke1103

Berichtdoor new kaatje » 16.05.2012 13:10

Bedankt voor je reactie Vieke, nu weet ik waarover het gaat :)
Ik moet begin juni terug voor het 2de gesprek. Mocht het nodig zijn zal hij het wel zeggen hé, hoop van nie natuurlijk.
Zit nu aan BMI van 40, dus wil er wel niet onder gaan.
startgewicht 22/08/12: 107kg
streefdoel: 75kg
13/06/13: 81kg
OP gebeurde door dr. Dillemans in het AZ Sint-Jan (Brugge)
new kaatje

Berichtdoor muti » 16.05.2012 16:19

vieke1103 schreef:Hoi Muti,

Ik ken dat gevoel ik heb ook 10 dagen moeten modifasten en had het er ook heel moeilijk mee.
Ik moet wel zeggen na 3 dagen begon het te wennen de goesting was er zeker nog maar minder.
Ik heb veel magere soep gedronken (mocht dat van dietiste) en veel rauwkost gegeten en ja met een ultra lighte yogurt dressing want krijg anders rauwkost niet binnen en heb het dan uiteindelijk toch 10 dagen volgehouden!
En het enige positieve er aan was dat ik er 5,5kg mee was afgevallen
Veel succes nog eh het zal snel voorbij zijn

Grtjs Vieke :smt006

Hoi,
Ja wadde, ik raak er maar niet aan gewoon. :cry: Feit is dat ik nog een maagring heb en dat ik snel moet overgeven bij rauwkost of fruit. Heb gisteren nog een rijstwafel gegeten. Mager, dat wel maar ik wordt sjakkemikkig van de drang naar! Gelukkig kort het op. Bij erge trek ga ik vlug op dit forum en dat heeft me al veel zonden voorkomen. Hihi :lol:
Groetjes Muti
Afbeelding

muti

Berichtdoor Fonkel » 16.05.2012 17:23

new kaatje schreef:dag dames,

Ik 'spring' hier even binnen maar waarom moet je modifasten??
Ik wist trouwens niet wat het was en heb het vlug even gegoogled. Moet je dit doen vóór de operatie mss?
Mijn gbp staat gepland voor 22/8 bij dr. Dillemans in Brugge.

bye,
Kaatje :smt006

Bij Dr. Bouckaert en Dr. Knol moet iedereen standaard 10 dagen Modifasten.... Dat is wat ze me vandaag zeiden in ieder geval :)
Afbeelding
22 maart 2012: Eerste gesprek met Dr. Knol - Hasselt
18 juni 2012: GBP
Fonkel

Keer terug naar VOOR de Gastric Bypass!