wat moet ik me ervan voorstellen??

Alles wat je best weet voor de operatie!
Zet hier wanneer je geopereerd wordt, en dan kunnen we samen met jou aftellen!

Moderator: Mods & Admins

wat moet ik me ervan voorstellen??

Berichtdoor nebonke » 11.04.2012 15:14

hallo,

na al lang hier te lezen en te volgen heb ik de knoop doorgehakt,ik ga ervoor en hoop een gb te kunnen laten uitvoeren.
mijn 1ste afspraak is op 23april in hasselt.
wat moet ik me hiervan voorstellen?wat word er dan besproken?wanneer moet ik bij het ziekenfonds de goedkeuring aanvragen of hoe werkt dat?ik ben echt benieuwd en wil zo goed mogelijk voorbereid zijn.dus vandaar al de vragen.ik heb van 2005 een maagband,maar die werkt niet meer.dus die moet er ook uit,hopelijk lukt dat in 1keer.
ik hoop op wat antwoorden,en wat steun om door die wachttijd te komen.jullie weten allemaal hoe het zit he?? :oops:

groetjes nebonke
13/11/2012:start modifast dieet!
23/11/2012: D-day,Gastric Bypass!!

[url="http://www.caloriedagboek.nl"]Afbeelding[/url]
nebonke

Re: wat moet ik me ervan voorstellen??

Berichtdoor bellie » 11.04.2012 21:43

de arts vraagt zelf de goedkeuring aan bij de ziekenkas.
Bij wie heb je een afspraak de 23ste?
Bij de verpleegster of direct bij een dokter?
Je gaat een deel onderzoeken moeten laten doen en langs bij psycholoog, dietist....

ben zelf ook geopereerd in hasselt nu 4 weken geleden.

grtjs
bellie

Berichtdoor nebonke » 12.04.2012 09:12

hey bellie,

ik heb een afspraak bij de obesitaskliniek bij sandra latet.ik zou bij dokter bouckaert willen gaan.die afspraken voor de onderzoeken,volgen die al vlug op de 1ste afspraak?de dokter moet je toch nog eerts willen opereren,of niet??ik heb namelijk nog een maagring die dan ook verwijdert moet worden,denkk je dat ze dat daar een probleem vinden??hoe was jouw ervaring met de zorg in hasselt en de dokter???je bent al bijna 13kilo kwijt zeg,dat gaat vlot!!!
hoe zit het met de pijn enzo??
alvast bedankt en veel succes verder he!!!

nebonke

Berichtdoor bellie » 12.04.2012 14:19

had ik ene hele pistel ingetypt, duw ik op de verkeerde knop :D

In hasselt volgt alles elkaar normaal snel op, ik ging naar sandra niet voor GBP maar om advies, wist het allemaal niet meer en dacht ook niet aan een gbp omdat mijn bmi niet hoog genoeg was. Ze vroeg me naar vroegere diëten, naar wat ik wou en wilde bereiken enzo. Hoe ik sliep en daar zat het em dan, ik slaap al jaren slecht, schiet vaak wakker en ze dacht dat dat op slaapapneu zou kunnen wijzen. Dan had ze ook een afspraak gemaakt om mn bloed te laten controleren bij de endicrinoloog op eventuele suiker en een slaaponderzoek geregeld, dit duurde echter wel lang, 6 weken (lang in mijn ogen ;) ) En daaruit bleek dus dat ik slaapapneu had, naar sandra gebeld en kon de week nadien al gaan naar de diëtist, psycholoog en voor mn gastroscopie.
de week nadien naar de dokter. Normaal kan je dan als je groen licht krijgt al binnen 2 à 3 weken geopereerd worden maar ja ik had die vervelende helicobacter bacterie en mocht dus weer 3 weken wachten, eerst AB een week dan 2 weken niks en dan ademtest. Vrijdags mocht ik bellen, disdag mocht ik al geopereerd worden aangezien ik al aan mn preoperatief dieet begonnen was.

Ik had voor Dr Knol gekozen. Mn beste vriendin heeft met hem samen gewerkt in Leuven en had nietas anders dan lof over hem en zei dat hij een geweldige chirurg is.
Hij is heel sympathiek en echt een kei in zn vak. Heb na mn operatie wat afgezien, maar dat was door de narcose kan daar echt niet tegen. Kon ook moeilijk naar toilet, nog steeds eigenlijk, een familiekwaaltje
De verpleegkundigen op die afdeling zijn ook allemaal top. Echt die werkten precies nog met plezier.

Ik ben er zeker van dat ze je willen opereren ook al heb je een maagbandje van bij een andere chirurg.

Bouckaert is ook iedere dag bij me op de kamer geweest en viel ook heel goed mee.
Werken daar in een heel sterk team samen en indien er iets is, dan opereren ze zelfs samen.

Indien je nog vraagjes hebt stel maar ;)
bellie

Berichtdoor nebonke » 13.04.2012 09:39

hallo,

bellie,
bedankt voor de antwoorden :D
van dr knol heb ik nog niet zoveel gehoord,is die misschien nog niet zo lang in hasselt??ik weet ook niet of je,je chirug mag kiezen??misschien word je toegewezen aan een dokter,ze werken toch in team he?
ik hoop dat ik een datum kan krijgen in de grote vakantie,maar weet ook niet of dat lukken zal!!
wat ik me wel nog afvraag,ik heb een bmi van 42 denk ik(als ik het zelf bereken) :oops: ik zou dus in aanmerking kunnen komen voor tussenkomst van de ziekenkas.maar wat moet ik daarvoor doen??weet jij daar iets over??
je schrijft dat je wat last had na de operatie van de narcose,wat bedoel je dan??en hoe ging het met de pijn???
hoe gaat het nu met je??ben je alweer de oude of heb je nog last van pijn ofzo??

ale,weer een hele hoop vragen he,ik weet het :smt002

groetjes nebonke :smt006

nebonke

Berichtdoor bellie » 13.04.2012 10:02

de ziekenkas daar moet je je niets van aantrekken, dat regelt de dokter zelf. Die sturen het verslag door en vragen zelf de goedkeuring aan.
Denk dat een datum voor of tijdens het groot verlof zeker nog moet lukken maar ja door je maagbandje kan ik dat niet zeker zeggen, dan heb je misschien nog andere onderzoekn nodig.
Je mag normaal je dokter zelf kiezen, Sandra Latet zei dat ze beide zeer goed zijn.
Ik was ontzettend moe na mn operatie. Had ook pijn zeker de eerste twee dagen maar daar weet ik al niet veel meer van :D Kreeg regelmatig iets tegen de pijn en dat hielp goed. Na twee dagen ging mn infuus uit en mocht ik zo een dafalgan innemen maar heb vanaf dag 3 niets meer tegen de pijn ingenomen dus al bij al valt het goed mee. En de eerste dagen die vliegen voorbij!
Het is vandaag exact 1 maand geleden en heb nu geen last meer van mn operatie. Eten gaat vrij goed , al ben ik nu snip verkouden dus niks van honger.
Drinken ging in het begin minder maar daar heb ik in doorgezet, wou absoluut water kunnen drinken en dat gaat nu ook al veel beter.
bellie

Berichtdoor nebonke » 14.04.2012 08:37

hallo,

bellie,

ik zie dat je,je gewichtsbanner hebt aangepst,er is weer wat af he,goed zo!!!
ben hier op het forum heel veel aan het lezen,en ben blij dat je hier eerlijk zowel negatief als positief kunt lezen.
veel mensen hebben ook angst voor de complicaties,of het niet meer wakker worden.en dat heb ik ook moet ik eerlijk zeggen.
maar het risico is ook groot als ik zo blijf zoals ik nu ben he??
wat het drinken betreft,ik drink altijd heel wat water op een dag,dus ik hoop dat ik dat zal kunnen blijven doen met de tijd.
krijg anders vlug last van mijn blaas.
maar eerst maar eens dat gesprek afwachte he!!!

nebonke

nebonke

Berichtdoor bellie » 14.04.2012 15:01

ik heb tegen de dokter gezegd dat ik zo een angst had voor in de operatie te blijven, voor eventuele gevolgen enz...
De dokter zei dat ik met mn overgewicht meer kans heb om iets te krijgen, ze staan daar met 7 rond u en houden al uw waarden goed int oog.
Tegen de gevaren na een operatie, direct beginnen te bewegen! Het eerste wat ik deed toen ik wakker werd is met mn tenen bewegen en mn voeten, mn benen optrekken en maar rondjes draaien met de voeten.
De kine komt ook langs en geeft op voorhand uitleg over wat je moet doen en komt de dag nadien ook oefeningen met je doen.
Ja het afvallen gaat goed, maar ja heb geen honger ben verkouden.
Zojuist een paaseitje gegeten en geen last :)
Hoeveel zou jij moeten of willen afvallen?
bellie

Berichtdoor nebonke » 14.04.2012 16:53

hallo,

bellie,

wat fijn dat je me gerust probeert te stellen :wink:
ik weet ook dat ik met zo te blijven ook veel kans heb om complicaties te krijgen.
ik zou toch zeker graag 2cijfers zien op de weegschaal i.p.v. 3,dus toch altijd een kleine 20 kilo :oops:
maar alles wat dan verder afgaat zoveel te beter :smt001
ik ben al eerder geopereerd en toen bewoog ik ook zoveel mogelijk met mijn benen zo vlug mogelijk,en zal dat nu zeker weer doen zo snel ik kan.
en ik heb al zolang getwijfeld,voor mezelf weet ik nu zeker dat ik ervoor wil gaan.
mijn gezin staat ook achter me,en begrijpen waarom ik het wil doen.
dus ik wacht nu enkel nog op groen licht van de dokter ,en op een datum :lol:
duurt het eigenlijk lang eer je het antwoord weet van het ziekenfonds???

groetjes nebonke :smt001

nebonke

Keer terug naar VOOR de Gastric Bypass!