mini gastric bypass

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
bryan712

mini gastric bypass

Bericht door bryan712 » 26 jan 2017, 22:48

wie van jullie heeft een mini gastric bypas laten doen,en wat zijn jullie bevindingen?hopelijk veel reacties

patapoef

Re: mini gastric bypass

Bericht door patapoef » 27 jan 2017, 08:36

ik heb ook een korte gastric bypas.
Ik had BMI 31,5 en daardoor was een gewone GBP een beetje te neig.
Volgens m'n dokter ga ik met mijn korte GBP uitkomen op een 58 kilo. Wat ik mezelf niet kan voorstellen. Ik ben zelf nooit onder de 65-64 kilo geraakt.

bryan712

Bericht door bryan712 » 27 jan 2017, 14:05

hoeveel zou jij dan in totaal afvallen volgens je dokter patapoef?

patapoef

Bericht door patapoef » 27 jan 2017, 15:12

ik ben begonnen op 85,5 kilo. Dus zou zo'n 27 kwijt zijn. Ik zelf zou al een gat in de lucht springen met 20 kilo.

Het verschil tussen de korte GBP en GBP zit hem enkel in de lengte van de darm die ze omleiden.
Je maag wordt even klein gemaakt als bij een normale GBP, dus grote hoeveelheden kan je vergeten.
Bij een normale GBP wordt de darm 130 cm omgeleid, dit is het gedeelte dat normaal voedingstoffen (lees calorieën, maar ook vitamine enz) moet opnemen uit je eten. Bij een korte GBP is dit slechts 75 cm darm omleiden.

Je arts beslist zelf wel wat best is voor je.
Wel zei dr. Dillemans bij mij dat het heel positief is dat ik zoveel afgevallen was op 2,5 maand. Want wie heel traag zou afvallen na een korte GBP, zou het moeilijker hebben om het uiteindelijke doel te halen. Het zal bij de ene al beter werken dan bij de andere.
Belangrijk is heel eerlijk te zijn met je dokter over je eetpatroon. Noteer wat je eet gedurende 14 dagen bv... anders ga je toch de helft vergeten te melden zijn.
Hun beslissing van GBP of korte GBP of sleeve heeft heel veel te maken met wat jij eet. (hoe vaak, hoe veel, wat, ...)

Plaats reactie