Tips en weetjes

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
Favinola

Tips en weetjes

Bericht door Favinola » 14 jan 2017, 18:24

Hoi,

Ik heb op 4/1/17 mijn GBP gehad. 10d ver ben ik dus... en al wat tips in voorraad :)

- de blauw met witte onderlegger die ze in het ziekenhuis onder je leggen heeft een plastic onderkant. Die maakt dat je er gemakkelijk wat mee 'glijdt'.Ik heb er ene meegenomen voor thuis : al bij het instappen van de auto direct gebruikt ! Maakte dat ik gemakkelijk kon 'indraaien'. Ook in mijn bed thuis onder mij gelegd. De eerste dagen is dat een aangename plus, dat 'glijden'

- Soep : een paar maxi-ijsblokkenhouders gekocht. Verse soep gemaakt, in de vormpjes gegoten in ingevroren. Eens klaar de blokjes in een gewoon ziplockzakje in de diepvries : zo kun je kleine gerichte porties uithalen. en dagelijks wat variëren als je tenminste verschillende soepen maakt :).

- Aardappelvlokken : Van Parmentier, of zelfs van Boni. Beetje melk bij en misschien wat kruiden en je maakt je verse potje puree, zo vast of zo zacht als je zelf wilt.

- Water drinken : valt soms als een baksteen naar beneden. Heb de indruk dat halfvolle melk beter gaat. Ook appelsap gaat goed.

- Fruit : mango -> lekker en geen last van ! banaan ook. Geraspte appel, ook ,maar dat smaakt me echt niet....

Graag lees ik hieronder andere tips, want zoals gezegd, ik ben pas een beginneling !
[url=https://www.TickerFactory.com/weight-loss/whnquIm/]
Afbeelding

GBP 04/01/2017 - 102.7 kg - BMI 35 - Dr Dillemans
01/03/17 : - 15 kg !! na net geen 2 mdn !! Voel me super :)

oetker

Re: Tips en weetjes

Bericht door oetker » 15 jan 2017, 08:56

Het is voor iedereen anders wat goed of slecht valt.
kwestie van spelen en experimenteren.
Vloeibaar was ik gauw klaar me en nu een maand later eet ik al alles.
Wel met wisselend succes.
Kruidig is de ene keer wat moeilijker als de andere keer maar heb onlangs hot Indo-food (Javaans) op, en dat gaat dan weer goed.
het is een beetje de grenzen opzoeken.

Herman
febr. 2016: NOK Velp BMI 36 118 kg door fout NOK afgewezen..
aug 2016 traject Jan Palfijn Gent opgestart.
01 febr 118kg BMI 36.4
13 dec 110kg GBP Dr vlodrop
20 dec 104 kg
2017
19 jan 99 kg
02 mrt 95kg
13 apr 90kg
11 jun 85kg
07 sep 83.5kg

Eefke01

Bericht door Eefke01 » 16 jan 2017, 09:11

Je lijkt het alvast heel goed te doen hoor.
Ik deed hetzelfde, soep en puree maken en in kleine porties invriezen.
Geplet fruit is ook ideaal in het begin. Let enkel op met het appelsap. Meestal is dit toch tamelijk zoet (ook die zonder extra toegevoegde suikers) en zelf al kan je het verdragen, het is de bedoeling dat je zo weinig mogelijk zoete dingen eet zodat je als het ware "afkickt" van het suiker en dit gemakkelijker kan laten in de toekomst. Ik kreeg deze commentaar te horen van mijn diëtiste bij vers geperst sinaasappelsap, appelsap is hetzelfde zei ze mij. Ik heb dit advies opgevolgd en zes maanden lang eigenlijk geen suiker gegeten (enkel af en toe wat zoetstof gebruikt). Ik merk nu echt dat ik de meeste zoete dingen niet lekker meer vind en veel liever frisse, fruitige dingen eet wat volgens mijn diëtiste net de bedoeling is van de operatie (dat het je helpt om je voedingspatroon definitief aan te passen).
Ik ben ondertussen verzot op slaatjes, rauwe groentjes, pasta en vis. En alhoewel ik alles kan eten merk ik dat ik veel liever de minder zware/gezondere dingen eet. Ik vind na bijna één jaar frietjes, ijs, taart afschuwelijk. Ik eet wel af en toe een chipke of een stukje chocolade. Al blijf ik me hiervoor schuldig voelen en probeer ik het enkel voor het weekend te houden.
GB 25/01/2016 - Prof. Van Nieuwenhove UZ Gent (123 kg).
04/01/2017: 71,1 kg.
07/06/2017: 71,5 kg.
Stabiel sinds 01/2017 (schommelend tussen 71 en 72,5 kg).
17/10/2017: 75,1 kg (24 weken zwanger).
09/11/2017: 76,2 kg (28 weken zwanger).

Favinola

Bericht door Favinola » 16 jan 2017, 18:52

Merci Eefke !
[url=https://www.TickerFactory.com/weight-loss/whnquIm/]
Afbeelding

GBP 04/01/2017 - 102.7 kg - BMI 35 - Dr Dillemans
01/03/17 : - 15 kg !! na net geen 2 mdn !! Voel me super :)

Plaats reactie