dokter de bruin vilvoorde

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

Laurake1994

Re: dokter de bruin vilvoorde

Bericht door Laurake1994 » 18 jan 2017, 14:45

Hoi :-) ,

Ik word 30 januari geopereerd door dokter Debruyne in Vilvoorde. Met een BMI van 31.
Natuurlijk niet terugbetaald, kost mij 5000€, alles wel inbegrepen in de prijs

Dokter Debruyne doet dit inderdaad ook bij een lager BMI.

janneke16

Bericht door janneke16 » 18 jan 2017, 16:27

kEI GOED Bryan!!!!! :)
ik ga morgen op controle en hoop dat hij mijn maagring nog eens bijspuit want hij doet niet veel en volgens hem zit ik al op limiet van doorgang maagring :( mja na 12 jaar weet hij ook wel dat het kan dat hij niet werkt en dus mss moet overgaan nr mini.....

@Laurake1994: oooh geweldig ,heb je lang op voorhand léangs geweest of moet je niet lang wachten?IK BEGIN MEER EN MEER TE TWIJFELEN OM HET OOK TE LATEN DOEN.....maar ben wat bang.....
Veel succes iedereen!!!
@Bryan: het is een dokter die zijn uitleg doet en geen "praatjes" maakt :) maar wel top in zijn vak!! Je zal wel zien wat ik bedoel :) en ik bedoel dit niet slecht he :)

bryan712

Bericht door bryan712 » 20 jan 2017, 09:56

dank u Janneke,heb er wel goeie hoop op,en laurake super!!veel succes meid!

Laurake1994

Bericht door Laurake1994 » 20 jan 2017, 10:52

@janneke : Ik ben eind December langs geweest en ik kon vanaf 20 januari geopeerd worden, ik heb dan zelf gekozen voor 30 januari omdat ik zelf nog examens had ervoor. Dus ik had vrij snel mijn operatie datum :-) ik ben wel heel zenuwachtig en wat bang.. maar ik kijk er wel naar uit!

@bryan : Dankuwel!! :-) Jij ook succes op je afspraak!

janneke16

Bericht door janneke16 » 20 jan 2017, 19:20

Wauw Laurake 1994 dat ging kei snel!!! Super!! Veel vooronderzoeken moeten doen?
Ben benieuwd naar jou verhaal :)
Hier gisteren terug maagband aangespannen......hopen dat het resultaat geeft!!!

Grtjes

Laurake1994

Bericht door Laurake1994 » 20 jan 2017, 23:11

Janneke, ja het is inderdaad allemaal snel gegaan. Gelukkig! Vanaf het moment dat ik groen licht kreeg, dat hij me wou opereren, kon het voor mij niet snel genoeg gaan. Eindelijk de verandering in mijn leven waar ik al zo lang naar uitkijk :-)
Ik ben dus eigenlijk midden december bij hem op 1ste afspraak geweest. Dan moest ik langs de huisdokter voor een verwijsbrief (maar dit had ik al dus moest ik niet meer doen), en dan nog langs een psycholoog en internist, hier had ik ook allebei binnen de week een afspraak dus was ook snel in orde. Dan eind december terug bij dokter Debruyne en voila, 30 januari wordt ik geopereerd :-) . Alles is dus vrij snel gegaan, en dan zeker als je weet dat ik eigenlijk zelfs al vanaf 20 januari kon geopteerd worden.

Een maagband gaf hij ook als optie, maar mijn mama is hier bijna aan overleden door een complicatie dus was voor mij zeker geen optie... Is natuurlijk bij iedereen anders!

Ik duim voor jou dat door het aanspannen van je maagband het terug resultaat zal geven :-) !!

Groetjes

bryan712

Bericht door bryan712 » 22 jan 2017, 11:07

ik moet normaal nu donderdag bij dokter de bruyne,ik hoop dat ik kan gaan want zit met een zware bronchitis,en als ik nu af bel moet ik mss terug langer wachten en ik wil echt gaan

bryan712

Bericht door bryan712 » 22 jan 2017, 21:31

laurake 1994..heb jij je vooronderzoeken in Vilvoorde moeten laten doen,of mocht dit ook ergens anders?en hoeveel nachten moet jij blijven?

Laurake1994

Bericht door Laurake1994 » 22 jan 2017, 23:20

Oei Bryan, alvast veel beterschap! Mijn vooronderzoeken waren inderdaad in Vilvoorde, voor de internist ben ik wel in haar privépraktijk geweest want hier had ik sneller een afspraak, dat was in humbeek. Ik weet niet of dit ook ergens anders mocht, ik denk het wel. Normaal moet ik 1 nacht blijven

bryan712

Bericht door bryan712 » 23 jan 2017, 08:52

laurake 1994..ik ben hier nog eens :) hoe valt de psycholoog mee daar in Vilvoorde?wat moet je daar doen of best zeggen?ik neem bv al jaren antidepressiva voor mijn depressies,zeg ik dit gewoon of zwijg ik dit?ben bang dat ik geen groen licht zou krijgen als ik dit zeg?

bryan712

Bericht door bryan712 » 26 jan 2017, 16:59

Laurake1994..vandaag een eerste keer bij dokter de bruyne geweest.idd niet de man van heel veel woorden maar goeie uitleg en sympathiek.ik moet dus ook een attest hebben van huisarts maar wat moet daar juist in staan? En hij zei ook een attest van de psychiater maar mag dat ook van een psychologe zijn? Hoop dat je me nog kan antwoorden voor je operatie waarvoor ik je alvast heel erg veel succes toe eens!

Laurake1994

Bericht door Laurake1994 » 29 jan 2017, 16:26

Hoi Bryan, sorry voor mijn late reactie! In het attest van je huisdokter moet gewoon staan dat hij/zij ook denkt dat een GB je kan helpen. Is niets speciaal, de meeste huisdokters zullen dit zeker geven en weten ook juist wat ze in dat attest moeten zetten als je zegt waarvoor je het nodig hebt. Van de psychiater weet ik niet juist... maar normaal heeft hij jou een brief gegeven waar ook een psychiater opstaat die samenwerkt met dokter Debruyne. Zijn naam ontglipt me... Hierbij heb ik een afspraak gemaakt, dit is echt een hele vriendelijke man die een paar vraagjes stelt (hoe lang je al overgewicht hebt, of het in de familie zit, wat je gevoelens hierbij zijn,...), bij mij heeft dit nog geen 10min geduurd en het was inorde!

Morgen is het voor mij zo ver, heb wel wat stress :-) vrijdag nog telefoon gehad dat de eerste is weggevallen. Ik ben dus van laatste naar eerste plaats gegaan voor mijn operatie maandag. Moet al binnenkomen om 6.45u. Spannend...

Groetjes!

bryan712

Bericht door bryan712 » 29 jan 2017, 23:16

Ik wens je evt ontzettend veel succes Ik zal aan je denken en laat aub weten hoe het geweest is he

bryan712

Bericht door bryan712 » 06 feb 2017, 11:20

hey laurake 1994...hoe is het geweest?niet te veel pijn gehad?heb jij ook een sliktest moeten doen?laat maar iets van je horen,ben beniuewd

Laurake1994

Bericht door Laurake1994 » 07 feb 2017, 15:47

Hoi Bryan! Voila nu een week verder en voorlopig gaat alles echt goed. De eerste paar dagen na mijn operatie heb ik wel pijn gehad, maar zeker niet extreem. Ik heb geen sliktest moeten doen :-) . Na 1 dag moest ik een vies drankje (maar 2 slokjes) drinken en dan een foto om te kijken of ik nergens geen lek had, dat was in orde en mocht ik water beginnen drinken, dit ging goed. De dag erna mocht ik een beschuitje eten en thee drinken en dat ging ook goed.

Nu ben ik thuis en alles verloopt goed, ik hou me aan het voedingsschema en heb nog geen problemen ondervonden. Ik kan zelfs al light kipfilet en kaas op een beschuit eten, wat normaal pas voor na 1 maand is. Voor de rest gaan yoghurt, soep en beschuiten allemaal goed. Vanaf volgende week ga ik gemixt/geplet beginnnen eten, ik ben benieuwd :-)

Ik heb ook geen pijn meer en mijn wondjes genezen goed.

Hoe gaat het nu bij jou ondertussen ?

Groetjes Laura

Plaats reactie