Mijn GBP... 5 januari 2017

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

Favinola

Re: Mijn GBP... 5 januari 2017

Bericht door Favinola » 16 jan 2017, 12:39

Wat een vreemde situaties toch allemaal... de ene moeten een paar weken op alleen vloeibaar voedsel, de andere mogen direct gepureerd voedsel...
Las daarnet dat iemand een darmspoeling moest ondergaan voor de operatie ?
Waar en door wie ben jij geopereerd ?
Heb jij dan geen info meegekregen over wat je allemaal wel en niet kon eten ?

Als jij alleen vloeibaar voedsel nam, dan was je waarschijnlijk super slap die eerste week ?
Ik ben op 4/1 geopereerd.
Vanaf donderdag moet mijn middagmaal niet perse gepureerd worden, maar wel zacht vlees - zonder te veel draadstructuur - eten.
Goed kauwen zal de boodschap zijn :)
Veel succes verder !!
[url=https://www.TickerFactory.com/weight-loss/whnquIm/]
Afbeelding

GBP 04/01/2017 - 102.7 kg - BMI 35 - Dr Dillemans
01/03/17 : - 15 kg !! na net geen 2 mdn !! Voel me super :)

KimV

Bericht door KimV » 17 jan 2017, 12:41

Favinola, de richtlijnen verschillen enorm van ziekenhuis tot ziekenhuis...
Ik ben degene die een darmspoeling heb gekregen (afschuwelijk) ik ben geopereerd door dr Jutten in Klina Brasschaat
heb info gekregen over voeding de eerste 6weken...
week 1-2 vloeibaar
3-4 gepureerd
5-6 beginnen met vaster voedsel zoals toast enz

ik ben een dag na u geopereerd en mag in principe bijna gepureerd eten... maar heb veel problemen met eten..
al enkele dagen een pijnlijk gevoel in de linker zijde door eten van soep... heb ook geen behoefte (bijna een afkeer) aan eten..
eet dus slecht en drinken blijft ook een probleem.. het enige dat niet slecht aanvoelt van drinken mag ik eigenlijk niet dit is sinaasappelsap (drink hier maar 1 glaasje per dag van)
ik heb ook schrik om te eten en te drinken zo van "wat als het me slecht valt enz"
ik degene die voor de operatie zei van ik ga me aan de regels houden en doen wat ze zeggen is weer aan het opgeven.. dit voelt ook slecht
zoals vandaag heb ik buiten 2 slokjes water en mijn fruitsap nog niets gegeten of gedronken.. heb ook weer gewoon schrik...

en ben ook geconstipeerd (of zou dit komen door het bijna niet eten) iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt

oetker

Bericht door oetker » 17 jan 2017, 16:48

E zit veel verschil tussen de ziekenhuizen in benadering van operaties.
Ondanks alle goede bedoelingen moet je het allemaal zelf een beetje uitzoeken en uitproberen.
Mijn zoon met sleeve kan veel minder eten als ik maar de hoeveelheid begint toch langzaam toe te nemen.
Hij valt dan ook af als een raket en al -25kg,
Is slechts enkele weken voor mij geweest.
Geef het tijd en je maag zal absoluut weer wat groter worden.
Dat kan dan wel als je meer gaat eten dus zeker uitproberen wat je aan kan.

Herman
febr. 2016: NOK Velp BMI 36 118 kg door fout NOK afgewezen..
aug 2016 traject Jan Palfijn Gent opgestart.
01 febr 118kg BMI 36.4
13 dec 110kg GBP Dr vlodrop
20 dec 104 kg
2017
19 jan 99 kg
02 mrt 95kg
13 apr 90kg
11 jun 85kg
07 sep 83.5kg

Evy P

Bericht door Evy P » 17 jan 2017, 19:20

Je zal toch moet eten, hoor Kim! Als je niets eet, gaat je lichaam alles opslaan wat het binnenkrijgt, en ga je raar genoeg ook niet afvallen. Je lichaam heeft brandstof nodig om vet te verbranden. Dus eten maar! Al is het maar 2 happen, zorgt dat je zeker 6 keer per dag iets eet.
Het enige dat kan gebeuren is een dumping. Ok, niet aangenaam, maar dan weet je ook onmiddellijk wat je moet mijden, of dat je trager moet eten!

Die eerste paar weken kunnen de meesten moeilijk naar het toilet gaan. Je moet inderdaad wel eten om te kunnen gaan, maar zelfs dan is het nog moeilijk. Bij de meesten komt het uiteindelijk van zelf weer op gang na een tijdje hoor.
GBP: 30/06/2015, dr. Muysoms, AZ Maria Middelares, Gent

Afbeelding

Favinola

Bericht door Favinola » 23 jan 2017, 16:36

Dag KimV
Heb je al eens een ronde beschuit met wat smeerkaas geprobeerd ?
Dat mocht ik direct van dag 2, zowel 's morgens als 's avonds.
Als je niets eet gaat je stofwisseling ook zijn werk niet doen... en dan geraak je geconstipeerd en verlies je weinig gewicht.
Of misschien alleen spieren.. en geen vet.
Probeer iedere keer iets.
Hoop dat er snel verbetering in komt - of misschien is dat al zo ?
[url=https://www.TickerFactory.com/weight-loss/whnquIm/]
Afbeelding

GBP 04/01/2017 - 102.7 kg - BMI 35 - Dr Dillemans
01/03/17 : - 15 kg !! na net geen 2 mdn !! Voel me super :)

Ceinwyn

Bericht door Ceinwyn » 23 jan 2017, 21:08

Vreemd hoe iedereen iets anders te horen krijgt. Ik werd vorige donderdag 19/1 geopereerd, ben sinds gisteren thuis en moet van de dietiste één maand vloeibaar en één maand gepureerd eten voordat ik naar vast voedsel kan overschakelen.

Ik weet niet echt wat ik aan moet. Ik heb vandaag enkel een kopje melk en een kopje soep op (naast water). Ik heb geen honger maar ben bang iets verkeerd te doen waardoor de maag uitzet en de hele operatie voor niets is geweest. Ik ben een echt stresskonijn en in reactie eet ik vrijwel niet. Niet goed bezig, weet ik ook.

Ik heb voedingsadviezen gelezen van andere ziekenhuizen en sommigen starten onmiddellijk met gepureerdvoedsel. Ik ben gewoon bang dat de dietiste iets gaat merken als ik haar dieet niet gevolgd heb en dat ik onder mijn donder ga krijgen.
22/08/16 : Kennismakingsgesprek met dr Knape. BMI = 51.1 en 159.1kg :shock:
12/09/16 tot 23/11/16 : Diverse vooronderzoeken
19/01/17 : D-day : GBP

Afbeelding

ijsje

Bericht door ijsje » 14 feb 2017, 13:43

Hoi Kim,
Hoe gaat het met je? Ben wel nieuwsgierig hoe de eerste weken/maanden verlopen
ijsje

Plaats reactie