30 november gbp dr. Dillemans WIE NOG MEER?

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

froedeltjes

Re: 30 november gbp dr. Dillemans WIE NOG MEER?

Bericht door froedeltjes » 26 nov 2016, 18:33

Ik heb woensdag voor mijn operatie ook frietjes gegeten (maandag operatie)
Die zal ik wel missen....
Maar hier al gelezen dat zelfgemaakte frietjes beter lukken dan die van de frituur...
juli '16: eerste consult Dr Debruyne
juli - aug '16: pre op onderzoeken
sept '16: slaaponderzoek
7 okt '16: 2de consult Dr Debruyne
21 nov '16: MGB - BMI 36
7 weken post oper: - 14 kg
5 maanden post: -28 kg

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 28 nov 2016, 12:00

Ja ik heb me gelukkig niet te lang schuldog gevoeld!

Nog 2 nachtjes slapen!!! Nu al zoooo zenuwachtig! Ben blij dat ik het deze 2 dagen nog druk heb anders had ik thuis alleen maar zitten piekeren! maar als ik aan woemsdag denk komen er wel wat kriebeltjes in mijn buik hoor!

blackcat1982

Bericht door blackcat1982 » 28 nov 2016, 14:18

Veel succes! Ik ben nu net één week geopereerd en ik heb het idee het zwaarste achter de rug te hebben. Misschien geeft dit jullie wat moed in die eerste drie moeilijke dagen
14/11/2016: 95,3 kg (voor start modifast)
21/11/2016: 93 kg (GBP Dr. Dillemans)
26/11/2016: 89,3 kg
23/12/2016: 84,5

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 28 nov 2016, 21:21

Dank je wel Blackcat!
Als het allemaal eerst maar achter de rug is! Die spanning ernaartoe kan ik niet zo goed tegen! :shock: Mijn tas staat klaar... morgen nog werken en dan mijn laatste spulletjes inpakken, kindjes naar opa en oma brengen en op tijd naar bed (als ik überhaupt in slaap kan komen!) En dan woensdag vroeg op pad.. 06.00 uur vertrekken.

Pinkflamingo: hoe laat moet jij je melden in het ziekenhuis?

PinkFlamingo

Bericht door PinkFlamingo » 28 nov 2016, 22:34

Het komt wel heel dichtbij he nu :shock:
Spannend!

Voel me wel al een pak beter met het dieet dan de eerste dagen, en er is al 3kg af, dus dat is wel tof.

Ik moet me om 7u melden in het ziekenhuis. Aangezien ik zelfbetaler ben zou ik als eerste geopereerd worden (in vgl met iemand die 's avonds geopereerd wordt scheelt dat al een dag, en als ik vroeger naar huis kan krijg ik stukje terugbetaald, da's de reden).

Ik ga morgenavond bij mijn ouders gaan slapen. Die wonen veel dichter, en mijn man moet de kindjes al wegbrengen 's morgens...

Overmorgen zijn we er al vanaf! Allé ja, of dan begint het...
Startgewicht: 108kg
30/11 GBP: 104 (na pre-dieet)
07/12: 100,5
18/01: 93

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 28 nov 2016, 23:26

Ja dat ziu fijn zijn voor je als je als eerste geopereerd wordt! Dat zou inderdaad een dag kunnen schelen.

Wat goed! 3 kilo eraf! Inderdaad... overmorgen bye bye old us, and welcome new us!

Spannend!

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 29 nov 2016, 19:26

Nog 1 nachtje slapen!!!!!! :shock: :| :|

Net mijn kindjes weggebracht naar opa en oma, en ik vond het toch wel moeilijk eigenlijk! Ik ben wel vaker alleen met mijn man een weekendje weggeweest en daar had ik minder 'last' van als van toen ik ze vanmiddag wegbracht.... Zullen de zenuwen wel zijn..

Baaahhh nerveus!! Heb al 10x mijn tas gecheckt of alles er wel inzit!

PinkFlamingo

Bericht door PinkFlamingo » 29 nov 2016, 22:36

Herkenbaar...
Ik ben al vertrokken, slaap vannacht bij mijn ouders. En ik kon mijn kindjes wel blijven knuffelen...
En ook onzeker of ik alles wel meeheb...

Hopelijk kan ik een beetje slapen vannacht!

Hoe laat moet jij je aanmelden morgen shaartje?

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 30 nov 2016, 08:41

Goedemorgen! Today D-day!!!
Eigenlijk best goed geslapen, niet verwacht! Ik ben onderweg... moet me om half 11 melden. Misschien lig jij dan wel al op de ok! Spannend! Ik.ga wel even in de rondte kijken of ik iemand zie die 'PinkFlamingo' zou kunnen zijn! Hihi

Heel veel.sterkte en.wie weet tot straks!

PinkFlamingo

Bericht door PinkFlamingo » 01 dec 2016, 08:35

En, alles goed verlopen?

Hier is de operatie vlot gegaan. Ik stond gelukkig inderdaad als eerste ingepland, dus geen tijd om extra zenuwachtig te worden :)
Toen ik wakker werd op recovery had ik het erg koud... Iets na elf was ik terug op mijn kamer.

Hele dag vrij groggy geweest van de narcose, en had toch ook wel wat pijn (vooral van de drain!). EN daardoor ook geen houding kunnen vinden, zo lastig om continu op je rug te moeten liggen...

Tegen 's avonds voor het eerst naar het toilet, deed deugd aan de ene kant maar moest toch wel even bekomen erna. En vannacht dan niet veel geslapen, had pijn, vond mijn draai niet en moest heel de tijd gaan plassen (raak precies niet echt leeggeplast waardoor ik direct terug moet, zeker met die Baxter die blijft lopen...). En dan telkens even bekomen van mijn uitstapje :)

Op zich gaat het wel goed allemaal, alle controles zijn goed. Straks krijg ik wat water, vanmiddag drain/infuus er normaal (hopelijk) uit, en dan krijg ik nog een yoghurtje of flan. Als dat vlot lukt mag ik vanavond naar huis!

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 01 dec 2016, 09:23

Goedemorgen! Fijn dat het zo vlot verlopen is bij je.

Ik werd gister rond half 2 opgehaald toen kreeg ik wat zenuwen. Wat een drukte rond die operatiekamers en voorbereidingskamers! Ik werd rond kwart over 2 in slaap gebracht. Toen ik wakker werd moest ik erg hoesten en er stonden een heleboel mensen naast mijn bed. Ik was misselijk en het bleek dat mijn nieuwe maagje nog wat bloedde. Ik kreeg een neus/maagsonde en mijn maagje werd gespoeld met ijswater om het bloeden te stelpen. Ik was nog erg groggy dus dat heb ik wel meegemaakt maar niet heel erg... dat spoelen was wel erg vervelend! Ze hebben me extra op de recovery gehouden totdat het bloeden gestopt was. Toen mocht ik terug naar de afdeling. (Ik lig op de 3e etage... jij PinkFlamingo?) Eenmaal terug was het 19.00 uur. Ik had best veel pijn maar heb voor geslapen tot 2.00uur vannacht. Toen eruit om te plassen. Best duizelig maar fijn dat ik even uit bed kon. Hierna veel pijn gehad en om extra pijn medicatie gevraagd. Daarna om 4.00 uur verder geslapen tot 7.00 uur. En ook weer geplast... ik herken dat wel dat niet goed uit kunnen plassen.

Op t moment gaat het wel. Ook ik heb last van de drain en het gas dat ze inspuiten! Mijn schouders en sleutelbeenderen. Hoesten is ook een drama dat doet pijn!
Ik heb me net even op kunnen frissen dat is wel erg fijn maar nu wel blij dat ik weer even lig!

Dat zou fijn zijn als je vanavond al naar huis zou mogen!

blackcat1982

Bericht door blackcat1982 » 01 dec 2016, 12:26

Zo dat klinkt heftig met dat bloedend maagje maar als ik het zo lees dan heeft quasi iedereen toch gelijkaardige ervaringen die eerste dagen.
Ik ben nu elf dagen post-op en ik kan zeggen dat ik me sinds maandag weer dagje per dagje beter voel. De douchepleisters zijn er af. Je kan weer op beid zijden slapen. Bijna zeven kilo kwijt. De grootste en moeilijkste opdracht vind ik genoeg eten en drinken want honger heb je niet echt en dorst heb je constant maar genoeg drinken met alle regeltjes is moeilijk. Ik ben ook wat vlugger vermoeid en raak wat minder vlug op dreef met de kindjes maar ik voorzie toch van aanstaande maandag terug te gaan werken.

Veel succes aan beide dames van de 30/11 operatie
14/11/2016: 95,3 kg (voor start modifast)
21/11/2016: 93 kg (GBP Dr. Dillemans)
26/11/2016: 89,3 kg
23/12/2016: 84,5

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 02 dec 2016, 08:00

Nog even een update hoe het gaat

Gister ging het allemaal redelijk tot een uur of 5 in de middag. Veel pijn, erg misselijk en het gewoon even zat! blijkt dat ik de dafalgan niet goed kan verdragen en daar dus erg misselijk van wordt. Dus hiervoor andere in de plaats gekregen en extra pijn medicatie gekregen en even goed geslapen vannacht.

Vanmorgen voelde ik me al een stuk beter gelukkig! Het gas lijkt al voor het grootste gedeelte verdwenen. En de pijn in dragelijk. Vanmiddag lekker naar huis! Al met al vond ik het niet meevallenaar misschien denk ik daar volgende week wel anders over! haha

Hoe gaat het met jou PinkFlamingo?

PinkFlamingo

Bericht door PinkFlamingo » 02 dec 2016, 09:36

Klinkt heftig Shaartje... verzorg je maar goed!

Ik ben ondertussen thuis van gisterenavond. Zag erg op tegen de terugrit naar huis maar viel uiteindelijk goed mee. Doet toch deugd om weer thuis te zijn :)
Heb redelijk geslapen vannacht, maar vind het zo lastig om de hele tijd in dezelfde houding te liggen... dus midden in de nacht ook een halfuurtje recht gezeten.

Pijn valt mee, het voelt eerder oncomfortabel aan.
En ik vond het toch ook heavy die eerste dagen. Ik zat/zit een beetje in de fase van OMG, waarom die ik mezelf dit vrijwillig aan?! Hopelijk betert dat snel :)

Straks mijn eerste beschuit eten, benieuwd hoe dat gaat. Vind het wel moeilijk om niet te drinken bij mijn eten, ik drink dan normaal het meeste :)

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 02 dec 2016, 18:24

Ook ik ben thuis. Heerlijk in mijn eigen omgeving Dan knap je toch het beste op! Wij mogen van RA-medical (de obesitaskliniek) nog geen beschuit. Alleen puur vloeibaar. En ik moet zeggen dat dat steeds beter gaat. Ik herken alleen het volle gevoel nog niet erg.

Qua pijn krijg ik tradonal. dafalgan reageerde mijn maag(je) heel heftig op. DUs dat mocht ik niet meer gebruiken. Ik ben echt nog zo moe! Ik kreeg net even wat ziekenbezoek die bleven een half uurtje maar ben kapot daarna!

Zo lekker mijn bedje in... Eerst even douchen! Dat heb ik echt gemist! Vergeten te vragen of ik met die pleisters die ze in het ziekenhuis opgeplakt hebben kan douchen? Jullie enig idee?

Plaats reactie