30 november gbp dr. Dillemans WIE NOG MEER?

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

Shaartje30

Re: 30 november gbp dr. Dillemans WIE NOG MEER?

Bericht door Shaartje30 » 08 dec 2016, 20:27

Ik vind het ook leuk op de hoogte te blijven van ieders ervaringen!

Wat betreft de constipatie, ik gebruikte voor de operatie al af en toe macrogol. Bij stress vooral. Dus ik heb het vanaf dinsdag even 2 dagen gebruikt om de boel weer 'op gang' te brengen zeg maar. Met resultaat gelukkig, dus nu weer zonder proberen.

Inderdaad, is een implanon niets voor je? Dat is een buisje met hormonen die wordt onder de huid in je arm geplaatst en werkt hetzelfde als de pil alleen dan direct via de bloedbaan.

qua afvallen begin ik het ook een beetje aan mijn gezicht te zien. Zelfs mijn zoontje van 8 zei; mama, je billen zijn al een beetje dunner geworden! haha de schat! :lol:

Ik heb een vraagje aan jullie. Wegen jullie je warme maaltijd? Zo ja, hoeveel eten jullie ongeveer? Ik ben sinds vanavond ook begonnen met gepureerd eten. Ik mag dat eigenlijk pas volgende week maar het voelt goed en had er trek in! haha Maar waar ik dan onzeker over ben is de hoeveelheid. Ik voel nog steeds niet goed of, en wanneer ik vol zit. En ben bang me te over eten.
Vanavond heb ik aardappels en snijbonen gepureerd (samen 100 gram) en daarbij een gekookt eitje gegeten. Dit ging er prima in, maar dus geen vol gevoel gehad. Ik vind dat dus best moeilijk inschatten. Ik las ergens een opscheplepel aardappels, idem dito wat groente betreft en een stukje vlees. Maar elke opscheplepel is anders! hahaha

Ik kan echt niet wachten te gaan shoppen! haha maar inderdaad, kalm aan want straks heb je het 2x gedragen en kun je weer naar de winkel voor een maatje kleiner!

froedeltjes

Bericht door froedeltjes » 09 dec 2016, 10:51

Zo een staafje id arm zijn volgens gyné dezelfde hormonen dan spiraal - hier had ik echt een depri gevoel van ... zou volgens gyne zelfde effect hebben.
'k had beter ook alles in 1 operatie laten doen :-) , maja te laat nu ...

wat betreft eten afwegen: dat doe ik niet ... ik voel eigenlijk wel aan wanneer ik genoeg heb, wanneer ik het niet goed voel dan stop ik gewoon na 'mijn portie'.
Qua soep eet ik ongeveer 2 pollepels ....
"s morgens krijg ik net geen geroosterde boterham op ... (vierkant brood)
yoghurtje tussendoor is net iets meer dan een half (maar ik eet dat sowieso niet zo graag, kan missch ook daaraan liggen :-)

Mijn zoontje is ook 8, en hij zij na ongeveer 1 week operatie: 'mama, sorry dat ik het zeg, maar ik zie echt niet dat je vermagerd bent'. hahaha: hij dacht dat ik als een slanke mama uit de operatie zou komen!!!

De solden van januari zullen net iets te vroeg komen om veel nieuwe dingen te kopen ... maar ik vrees dat ik ze wel zal nodig hebben voor een jeans... - rokjes en kleedjes zullen waarschijnlijk iets langer 'te groot' gedragen kunnen worden ...
juli '16: eerste consult Dr Debruyne
juli - aug '16: pre op onderzoeken
sept '16: slaaponderzoek
7 okt '16: 2de consult Dr Debruyne
21 nov '16: MGB - BMI 36
7 weken post oper: - 14 kg
5 maanden post: -28 kg

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 10 dec 2016, 19:08

ok dus dat zijn dezelfde hormonen? Hmm geen optie dus...

Ik raak nu toch een beetje onzeker hoor... Ik heb vanavond 'gewoon' met de pot meegegeten. Aardappelen, bloemkool en een hele gehaktbal.
De groente en aardappelen bij elkaar waren ongeveer bij elkaar 150 gram (niet gewogen) en de gehaktbal zo'n 100 gram... Ik vind het best veel voor iemand die pas 10 dagen geleden geopereerd is. En ik zit nu niet eens propvol ofzo. Het lijkt zo veel! Is dat wel goed?

PinkFlamingo

Bericht door PinkFlamingo » 11 dec 2016, 11:33

Hmm, geen idee...

Ik zit zelf nog in de fase van gemixt eten (behalve de beschuit of toast dan). Vanaf woensdag mag ik pas "gewoon" eten.
Maar ik voel het ook nog niet als ik vol zit... Ik eet gewoon telkens een bepaalde portie, en dat gaat goed.
Bij warm eten is dat 1 aardappel (een kleine), een klein stukje vlees of vis, of een eitje, en een beetje groentjes. Doe dat wel op het zicht, ik weet niets af of zo.

Het begint nu trouwens echt wel beter te gaan. De douchepleisters zijn er af, de zwelling neemt af en ik kan steeds beter bewegen.
Vrijdag van de dokter wel een oraal lavement voorgeschreven gekregen; ik was al sinds zondag niet meer kunnen gaan en had er echt last van. En ik voelde me erna op slag 10x beter :)
Hopelijk komt het nu vanzelf weer goed op gang!
Startgewicht: 108kg
30/11 GBP: 104 (na pre-dieet)
07/12: 100,5
18/01: 93

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 11 dec 2016, 14:38

Oeh! Das niet prettig PinkFlamingo! Ik was ok 8 dagen niet geweest vanaf de operatie. Maar begon vanaf dag 6 met macrogol en gelukkig kwam het daarna op gang. Wat kan dat in de weg zitten dan he?

Ik voel me ook elke dag beter. De zwelling wordt ook elke dag minder. Ik heb de pleisters 2 dagen geleden afgehaald en de wondjes zien er goed uit. Behalve nog het wondje waar de drain zat. Die is nog wat geïrriteerd, maar gaat ook steeds wat beter. Ook wat je zegt, het bewegen gaat ook steeds beter. Bukken enz.

Ik blijf het moeilijk vinden, die porties inschatten. En het is ook elke keer verschillend hoeveel ik op kan. Vanmorgen had ik bijvoorbeeld als ontbijt havermoutpap met een beetje honing en kaneel. Had het niet afgewogen, maar gewoon wat klaargemaakt. Het ging er goed in. Pas 15 minuten later had ik toch een beetje een (te) vol gevoel. Misschien toch weer iets te snel gegeten waardoor het seintje van 'vol' iets later binnenkwam. Ruim 2 uur later was het weer tijd voor mijn volgende eetmoment. ik had wat yoghurt. ik schonk 150 ml in. Dat gaat altijd prima, maar nu had ik ineens na 60 ml genoeg. En had ik een gevoel van genoeg. Daarom vind ik het zo moeilijk. De ene keer kan ik voor mijn gevoel (te) grote porties op en het andere moment kan ik een minimaal portie niet op...!!
Ik word hier echt onzeker van! :roll:

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 14 dec 2016, 16:26

Yess!!! Vandaag 2 weken post-op en afgelopen week 2,2 kg afgevallen. Dat maakt t totaal afgevallen na de operatie 5,9 kilo! Super blij!

Verder gaat alles wel redelijk eigenlijk.. zwelling word steeds minder, wondjes zijn dicht en het eten gaat steeds beter. Ik ben nog erg zoekende hoeveel ik kan eten en dat is nog best lastig maar ik heb vertrouwen dat dat ook wel goed gaat komen.

Wel heb ik sinds 2 dagen een vervelende zeurende pijn in mijn zij...alsof ik hardgelopen heb... dan krijg je toch wel eens een stekende pijn in je zij? Nou, dat gevoel alleen al 2 dagen lang. In rust heb ik nergens last van maar zodra ik wandel of een draaiende beweging mask... :shock: herkent iemand dit?

Groetjes

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 14 dec 2016, 16:27

Yess!!! Vandaag 2 weken post-op en afgelopen week 2,2 kg afgevallen. Dat maakt t totaal afgevallen na de operatie 5,9 kilo! Super blij!

Verder gaat alles wel redelijk eigenlijk.. zwelling word steeds minder, wondjes zijn dicht en het eten gaat steeds beter. Ik ben nog erg zoekende hoeveel ik kan eten en dat is nog best lastig maar ik heb vertrouwen dat dat ook wel goed gaat komen.

Wel heb ik sinds 2 dagen een vervelende zeurende pijn in mijn zij...alsof ik hardgelopen heb... dan krijg je toch wel eens een stekende pijn in je zij? Nou, dat gevoel alleen al 2 dagen lang. In rust heb ik nergens last van maar zodra ik wandel of een draaiende beweging mask... :shock: herkent iemand dit?

Groetjes

PinkFlamingo

Bericht door PinkFlamingo » 15 dec 2016, 21:06

Heel herkenbaar hoor shaartje. Ik ervaar ook nog niet echt dat vol gevoel, dus ik probeer maar wat, bij wijze van spreken. Als het te veel was merk ik het achteraf wel.
Ik eet nu 's morgens een beschuit of een boterham, 's middagen aardappeltje, groente en stukje vlees (moeilijkst om in te schatten), namiddag vb een mandarijn of een pudding of zo, 's avonds weer beschuit of boterham, en erna evt nog yoghurtje of zo. Of vandaag om 18u een boterham; nu net nog een beschuit, daar had ik meer zin in.

Voel me ook al veel beter ondertussen, al heb ik die steken in mijn linkerzijde ook. Ofwel omdat ik teveel gedaan heb, ofwel net na het eten soms. Ik vermoed dat onze spijsvertering nog in zijn plooi aan het vallen is :)

Ik zit ondertussen weer in het ziekenhuis... Deze keer niet voor mezelf maar voor mijn jongste zoontje. We zitten hier al van dinsdag, hij had meer dan 41 graden... Niet evident om hier goed te eten... en ik moet telkens op het belletje duwen om hem op mijn schoot te nemen, want mag van de huisarts nog niet heffen. Handig hoor :/ Nu ja, allemaal bijzaak op dit moment!

Gaan jullie met Kerst al eens iets meer proberen?

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 16 dec 2016, 17:17

Ben blij dat anderen vergelijkbare dingen hebben dan weet ik dat het 'normaal' is. Hihi

Jeetje, vervelend van je zoontje. Hebben ze al enig idee wat er aan scheelt? Ja eten is lastig dan he? Zijn er al dingen waarvan je weet dat je.ze niet goed kunt verdragen?

Mijn zoon wordt aanstaande maandag geopereerd aan een granuloom. Een soort goedaardig snelgroeiende tumor op zijn vinger. Altijd sneu als je kind iets mankeert.

Sterkte met je zoon!

froedeltjes

Bericht door froedeltjes » 18 dec 2016, 19:27

vertroetelen jullie kindjes maar goed!!
Ik merk dat ik niet goed durf om vanalles te proberen te eten...
Ik ben dan ook nog nooit slecht geweest na het eten...
Eten jullie al gewoon brood? ik voorlopig nog geroosterd...
Deze middag een hotdog worstje op een geroosterde boterham. Dat was mijn eerste 'gedurfde' :-)

Ik ben ondertussen de -10 kg bereikt!!!
Nu beginnen mensen rondom mij het ook te zien. En beginnen de complimentjes te komen.

PinkFlamingo

Bericht door PinkFlamingo » 19 dec 2016, 16:25

Hopelijk is alles goed verlopen bij je zoontje shaartje!

Mijn zoontje had een bacteriële witte angina, in combinatie met een virale stomatitis (onsteking in de mond), en ook nog schimmel op zijn poepje. Hij was echt zielig, hoge koorts, niet kunnen/willen eten en drinken, en er zat niks van leven in. Gelukkig zijn we sinds vrijdagavond terug thuis, en hij is er ondertussen min of meer weer bovenop.
Vandaag is de oudste nu wel ziek geworden... Drie weken rustig recupereren, het zat er dus duidelijk niet in ;-)

froedeltjes, ik ben ook heel voorzichtig om dingen uit te proberen.
Ik eet wel al gewoon brood, maar telkens brood van minstens een dag oud. Heb zo ook al een pistoletje geprobeerd, maar ook geen vers.
Enige wat ik wel al eens geprobeerd heb, is een speculoosje. Heeft me gesmaakt en ging vlot :-)

Vanaf dit weekend ga ik voorzichtig meer dingen beginnen te proberen - ik wil toch een klein beetje kunnen mee-eten met de kerstdagen!

Hier ondertussen ook ongeveer aan -10kg :D

Shaartje30

Bericht door Shaartje30 » 21 dec 2016, 21:55

Wat fijn dat je zoon weer thuis is PinkFlamingo! Wel balen dat je oudste nu ziek is!
Met mijn zoon is het goed gegaan in het ziekenhuis. Heeft zich heel stoer gehouden en de granuloom is verwijderd. Dinsdag de hechtingen eruit laten halen.

Ik eet ook weer gewoon brood. Dit valt wel zwaarder als geroosterd brood. Ik eet het dan ook heel langzaam. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk al bijna alles weer eet. Mijn grootste valkuil is eigenlijk dat ik nog steeds te snel eet en soms niet goed genoeg kauw. Ik heb al een keer meegemaakt dat er echt iets bleef steken vlak voor mijn maag in mijn slokdarm. Geloof me, geen prettig gevoel!

Froedeltjes wat fijn! -10kg. Eerste mijlpaal! Ik ben afgelopen week 'maar' 1 kilo afgevallen. Was best een tegenvaller eigenlijk. Het kan mij niet snel genoeg gaan allemaal! hahaha

Vanaf de operatie ben ik nu 6,9 kilo afgevallen in 3 weken tijd. Morgen ga ik op controle bij de obesitaskliniek. Ik heb een hele lijst met vragen! haha. Hoeveel ben jij al afgevallen PinkFlamingo?

Fijne avond!

PinkFlamingo

Bericht door PinkFlamingo » 26 dec 2016, 13:09

Hoe gaat het ondertussen met jullie?

Ik begin ook steeds meer dingen te proberen Shaartje. Alleen met pasta en rijst wacht ik echt tot 4 weken na de operatie.
Tot nu lukt alles eigenlijk vrij goed. Op kerstavond heb ik vb een half ijsje gegeten als dessert, en een paar chipjes bij de aperitief. En gisteren was het fondue met een soort frietjes. Ik heb daar een klein beetje van gegeten en dat ging perfect.
Heb nog maar ene keer iets gehad waar ik me echt slecht over voelde, maar ik denk dat ik toen gewoon te véél had gegeten. Was een soort pistolet, maar nogal zwaar, en ik had die helemaal opgegeten. Daarna dus een soort dumping gehad, amai ik voelde me slecht! Moeilijk hoor, om telkens in te schatten hoeveel ik kan/mag eten. Maar buiten die ene keer lukt het wel vrij goed.

Alcohol heb ik nog niet geprobeerd trouwens, jullie wel?

Ik eet sowieso wel vrij traag, en nu let ik er extra op dat ik heel goed kauw, net om dat gevoel te vermijden, want lijkt me inderdaad niet aangenaam...

Mijn spijsvertering is ondertussen ook weer goed op gang gekomen, moet geen hulpmiddeltjes meer nemen om naar het toilet te kunnen gaan :)

Super toch, je gewichtsverlies shaartje?
Ik heb me vanmorgen nog eens gewogen, en nu is er 11kg af (waarvan 4kg van voor de operatie). Dus ik ben best wel blij!
Bij mij gaat het nu ook aan een tempo van ongeveer 1kg per week trouwens. De vorige week was er zelfs iets minder af, maar nu gaat het precies weer iets sneller dus zal het iets meer zijn, maar gemiddeld zal het 1kg per week zijn. Dat betekent dat je op 4-5 maand 20 kilo minder weegt, dus dat is toch behoorlijk spectaculair hé :D

froedeltjes

Bericht door froedeltjes » 12 jan 2017, 13:05

Dag dames,
Hoe gaat het met jullie?
Met mij gaat het prima! ik ben ondertussen bijna 8 weken post oper. en ik ben 14kg kwijt!
Eten gaat wel goed. Alleen ben ik nog wel voorzichtig. Pasta en rijst nog niet geprobeerd.

Eten jullie nog altijd 6x per dag.
Het lukt bij mij niet zo goed, met werk ...
Drinken lukt wel beter sinds ik terug aan t werk ben. (ik geef les) ik neem mijn thermosje thee mee (0.5l) op halve dag is dit op, ben daar tevreden mee!
Koffie smaakt me niet meer! Vreemd...
Water nog altijd niet veel zin in ...
Aardappelen eet ik amper. Eet nu veel liever de groentjes en een mini stukje vlees.

Vorige week (op super hard aandringen van de kinderen) voor t eerst nog eens frietjes van de frituur. Heb er hier toch 'redelijk' van kunnen eten - dessertbordje ongeveer. Ik verschoot me er zelf van dat het zo goed ging. En het smaakte me ook :-) - wel niks van saus of vlees erbij.

Morgen nieuwjaarsetentje op werk - Chinees - ben benieuwd. Want dit heb ik ook nog niet geprobeerd. Is meestal wel vrij vettig, dus heb wa schrik...

Nog veel succes en ik hoop jullie ervaringen hier nog te mogen lezen.

oetker

Bericht door oetker » 13 jan 2017, 10:19

De Chinees dumpte ik op.
Kwam voornamelijk door de Babi Pangang.
Dat is stevig varkensvlees.
De dag erna heb ik Nassi met kip op (restje) en dat ging goed.
Koffie laat ik ook meestal de helft van staan.
Eet smakelijk vanavond en let op met de hardere vleessoorten.

Herman
febr. 2016: NOK Velp BMI 36 118 kg door fout NOK afgewezen..
aug 2016 traject Jan Palfijn Gent opgestart.
01 febr 118kg BMI 36.4
13 dec 110kg GBP Dr vlodrop
20 dec 104 kg
2017
19 jan 99 kg
02 mrt 95kg
13 apr 90kg
11 jun 85kg
07 sep 83.5kg

Plaats reactie