ceulemans

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

Marijketje

Re: ceulemans

Bericht door Marijketje » 20 sep 2016, 12:44

Hey Sylvia,
Inderdaad LANG geleden. Amai jij hebt wel pech gehad hé. Zo afzien joh. Ben blij dat het met mij allemaal goe is. Ben nu een 21 kg afgevallen en weeg 71 kg . En dat is goed. Ik prober dat zo te houden. Minder moet dat niet ( da zou ik niet meer zijn dan .... :-) ) en mijn echtgenoot vindt nu al dat ik te weinig weeg... Ben vandaag vm nog op controle geweest bij Dr. Ceulemans en alles was OK , ik pak dan ook deftig mijn vitamientje ( ijzer , Calcium en de algemene vitaminen van Fit For Me ) . Maar ik heb wel eens een maand geleden denk ik van 10 u tot 18.30u pijn gehad t.h.v de gal , en dat is geen goed teken. Want zou wel is een galsteentje kunnen geweest zijn . Dat uiteindelijk wel wschl weg is , maar Dr. Ceulemans heft nu uitgelegd dat als je galstenen hebt dat het voor mensen met GB wel eens zeer nadelige gevolgen kan geven. Omdat wij niet zo makkelijk kunnen geoppereerd worden (normaal kan een galsteen die ergens vastzit met een gastroscopie verwijderd worden of doorgeduwd, maar omdat er bij ons niet meer door de maag kan met een gastroscopie , kan dat dus niet hé. ) en als je dus een crisis zou hebben , en ze moeten dan opereren om een vastzittende galsteen ergens te verwijderen , dat dat echt een hele moeilijke operatie is. Dus nu moet ik een Echo laten nemen en hopen dat er geen Galstenen zijn , want dan gaan ze zowieso preventief de galblaas verwijderen. En eigenlijk heb ik echt geen zin om terug onder t mes te moeten. .....Ik moet dus voor de Echo nog een afspraak maken .
Voor de rest kan ik alles eten nu, maar idd zeer kleine porties , hoewel het in mijn ogen toch iets meer is dan met de maagring en ik geniet ervan om terug alles te kunnen eten. Snoepen gaat spijtig genoeg ook nog, maar na een paar stukjes chocolade of ... heb ik er wel genoeg van , in tegenstelling tot vroeger. Ook Alcohol , amai , dat gaat ook niet meer . 1 Glas wijn smaakt enorm , dus nog eentje, en meestal blijft dat 2-de glas gewoon meer dan half staan omdat het gewoon niet meer smaakt... raar .
Allé, ik hoop dat het bij u nu allemaal in de postieve zin blijft verdergaan.
Groetjes en tot ..... ( ik zal het verdict van de eventuele galstenen laten weten !)

sylvia100

Re: ceulemans

Bericht door sylvia100 » 21 sep 2016, 09:25

71 kg is inderdaad een mooi gewicht. Dan heb ik nog even te gaan :-) Ik hoop voor u dat je inderdaad niet weer onder het mes moet. Ik zal duimen!!

Plaats reactie