BMI 30.5

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

pheito

Re: BMI 30.5

Bericht door pheito » 24 dec 2015, 18:04

He Ranonkel, het is over het algemeen allemaal goed meegevallen! Ik doe mijn hele verhaal sevens in dagboekje/weegschaal/...

Bub, fijn dat je je nu zo goed voelt! ;)
13/12 preoperatief dieet, 22/12 GBP door dr. Lafullarde.

Ranonkeltje

Bericht door Ranonkeltje » 31 dec 2015, 16:50

Bub? Alles onder controle?
Afbeelding

Bub

Bericht door Bub » 01 jan 2016, 09:38

Hoi Ranonkel.
De beste wensen en een gezond 2016. Het gaat super goed met me, dank je!
Feestdagen ook goed doorgekomen. En nog geen dumping gehad. Wel af en toe dat ik denk.... Dat valt me zwaar op mijn maag. Gehakt en bladerdeeg. Verder eet ik gewoon met de pot alles mee alleen kleine porties. Ben nu op 2 ons na 10 kilo kwijt. Dat opgeblazen gevoel is nu al weg (onderkin en zo,haha) Ik voel me super!
Voor jou is het nu echt aftellen! Mijn ervaring was dat de laatste dagen voor de OK zeer snel gingen. Ben zo benieuwd naar jouw ervaring!!

Marloes

Bericht door Marloes » 01 jan 2016, 11:52

Ben nieuw op dit forum, maar ben wel al een paar dagen aan het meelezen.
Ik heb een BMI van 33 en moet alle vooronderzoeken nog ondergaan. Dr Valk heeft mij ook al gezegd dat ik alles zelf zal moeten betalen. Ik heb dat er wel voor over, ook al zal het niet meevallen.
Ik vraag me alleen af wat er gebeurd in geval van complicaties en hoge extra kosten. Komt de verzekering dan ook niet tussen? Wat als ik extra operaties nodig heb en een maand in het ziekenhuis zou moeten liggen ? Afkloppen !!

Bub

Bericht door Bub » 01 jan 2016, 17:15

Hoi hoi, welkom!
Ik had complicaties. Moest hierdoor 5 dagen in het ziekenhuis liggen ipv 3. Ik heb geen extra kosten gehad. Ik weet niet of dit voor ieder zh zo is.

Succes met je vooronderzoeken!

pheito

Bericht door pheito » 01 jan 2016, 18:20

Welkom Marloes en veel succes! :) De verzekering komt bij mij tussen voor een bepaald bedrag ( iets van 750€ ) en dat is eenmalig. Complicaties enzo zelf betalen. De ziekenkas betaalde wel omdat ik recht had voor terugbetaling. Gelukkig heb ik geen complicaties gehad ( voorlopig ) maar ik heb er ook al is aangedacht. Je hoort ook van veel mensen die enkele jaren later een darmhernia hebben... of hier nog tussenkomsten zijn weet ik ook niet. Het hangt natuurlijk ook af van verzekering tot verzekering.

@ bub, als je al gehakt en bladerdeeg kan eten en bijna 10 kilo kwijt bent, vind ik dat het heel goed gaat! ;) Fijn nieuwjaar
13/12 preoperatief dieet, 22/12 GBP door dr. Lafullarde.

Marloes

Bericht door Marloes » 01 jan 2016, 18:31

Bedankt voor jullie reacties.
12 januari heb ik een halve dag vooronderzoeken.Daar kijk ik zeker niet naar uit, maar ik kan het in ieder geval nog eens vragen.
Ik ben erg blij dit forum gevonden te hebben, het geeft al zo veel antwoorden op mijn vele vragen.

mieke4600

Bericht door mieke4600 » 02 jan 2016, 19:33

marloes idd als je een zelfbetaler ven zijn de complicaties erna ook voor eigen rekening
denk alleen bij Dilemans iets voorziet
ik ben al veel geld kwijt 3 keer dilitatie met 2 keer terug 1 nacht opname ziekenkas komt niet tussen hospitalisatie zeker niet reken daarbij zeker 10 bezoeken aan huisarts en nog een 5 extra aan chirurg
gbp 7/9 /15 Door dr vleugels in genk(slechte ervaring)
8/1/16 verandering van chirurg(heel tevreden nu)dokter lannoo is top

Tien2015

Bericht door Tien2015 » 03 jan 2016, 03:50

Hoi hoi,

Ik heb al een tijdje jullie verhalen niet.meegelezen. ik ben 21 sep geopereerd door dr dillemans en het gaat geweldig goed. Ik ben nu in totaal 17 kilo kwijt. Ik wil graag 60 kilo wegen zodat ik een gezonde bmi heb en een gezond gewicht. Ik ben begonnen met een gewicht van 86.8 en ik weeg nu 69.8 ik ben super blij en voel me super lekker in mijn vel. Ik kan een gastric bypass iedereen aanraden als je al jaren met je gewicht zit waardoor je leven op een negatieve manier beinvloed wordt.

Heel veel succes allemaal

Groetjes

TIEN

Marloes

Bericht door Marloes » 03 jan 2016, 09:16

Ik ben nog niet zo lang geleden over een GBP beginnen nadenken. Ik dacht toch altijd dat ik het zelf wel zou kunnen oplossen, maar als ik zie hoe "nieuwe" dieeten en de weegschaal al jaren mijn leven beheersen en ik uiteindelijk alleen maar zwaarder wordt, moet ik toegeven dat ik het verkeerd doe. Iedere ochtend bij het wakker worden is mijn eerste gedachte : "vandaag gaat het mij echt lukken" en iedere avond is mijn laatste gedachte : "morgen gaat het beter". 5 jaar geleden woog ik dankzij het Dukan dieet eindelijk 69 kg en ik was zo gelukkig. Toen stierven mijn ouders kort na elkaar en kon ik het niet meer opbrengen. Sinds 2 jaar probeer ik de draad weer op te pakken, maar zelfs als ik me goed aan alle richtlijnen houd, krijg ik er met veel moeite 1 à 2 kg af. Soms 5. Maar zodra de aandacht even verslapt zitten er weer 6 bij. Ik wil best veel moeite doen, maar het moet wel ergens toe dienen. Volgende maand woog ik plots 100 kg (voor 1.70m) en toen was ik er klaar mee. En moet ik toegeven dat ik over een jaar waarschijnlijk 105 kg zal wegen en dat ik steeds meer last van mijn knieen ga krijgen en ik steeds minder "naar buiten" zal willen en liever op de bank voor de tv met troost chips blijf zitten. De weg 'of no return' is ingeslagen. Het is of nu een drastische maatregel nemen of dichtgroeien.
Erg moeilijk want een stemmetje in mijn hoofd blijft zeggen dat als ik nu eens Echt Mijn Best Ga Doen ik er best wel weer 10 kg af kan krijgen (binnen een jaar) en ik ga toch niet helemaal vrijwillig op een operatietafel liggen om in mijn verder gezonde organen te laten snijden....
Maar het lijkt me zo'n opluchting als ik niet meer constant met mijn gewicht en eten moet bezig zijn. Niet meer het idee te hebben dat iedereen die je tegenkomt denkt "goh wat wordt die dik". Ik heb er gewoon genoeg van !
Eerst dacht ik aan een maagbandje (leek me minder drastisch), maar daar ben ik na mijn gesprek met de arts al van afgestapt. Dan maar gelijk de grote middelen. Het is wel erg eng, maar ook een opluchting dat ik deze stap gezet heb.

Noor93

Bericht door Noor93 » 03 jan 2016, 10:12

hey iedereen

ben nieuw hier. ik kom uit antwerpen ben 22jr en een bmi van 41 ben al zo lang ik me kan herinneren veel te zwaar heb al pillen geprobeerd versch malen geprobeert te dieten ook 1keer met hulp van een dietiste. ik ben een alleenstaande mama van een dochtertje die bijna 1 is. ik zelf heb mijn mama vroeg verloren ze was 45 had diabetes last van haar hart en longen en was ook tezwaa dus nu wil ik er iets aan doen. heb een afspraak 22 januari in erasmus zna ziekenhuis met het obesitasteam/ moet wel zeggen dat ik bang ben. ik hoop hier wat meer info te halen en andere verhalen. heeft er iemand hier ervaring met stuivenberg obesitasteam hoe verloopt het traject en heb je snel een datum? hoe bespreken jullie dit op het werk?
XXX

Ranonkeltje

Bericht door Ranonkeltje » 04 jan 2016, 09:14

Bub, op je start na ga je dus heel goed! Heel fijn te lezen. Had je mijn pbtje nog ontvangen of doe je dat liever niet? Geen probleem hoor, houden we het gewoon zo. Nieuwe dames, jullie ook veel succes met de zoektocht naar een blijvende oplossing! Tien , jij gaat ook goed joh, nog even en je bent waar je zijn wilt!!!
Voor mij is het aftellen echt volop gaande, over precies 2 weken lig ik nu op de operatietafel. ( gok ik, ik hoor verschillende berichten. Dillemans zelf zei dat hij buitenlanders graag als eerste opereert zodat zij na twee dagen met goed fatsoen naar huis kunnen maar ik lees ook verhalen van Nederlanders die toch pas ergens in de middag op de OK belanden)
Afbeelding

Bub

Bericht door Bub » 04 jan 2016, 17:05

Hoi Ranonkel, ik zie nu net pas je prive berichtje.
Ik was overigens ook s,middags pas aan de beurt, 14u.
Inderdaad, ik had ff een lastige start maar het gaat super goed. Eigenlijk kan ik alles eten, behalve bladerdeeg en natuurlijk kleine porties.
Nog even en dan ga jij het ervaren!!!

Ranonkeltje

Bericht door Ranonkeltje » 04 jan 2016, 17:19

Bub, ik lees verschillende berichten over de maagzuurremmers na de ingreep en trombosespuitjes. Wat heb jij voor advies gekregen?
Afbeelding

Bub

Bericht door Bub » 04 jan 2016, 18:15

Ik heb natuurlijk een transfusie gehad. Dus geen fraxiparine. Maar normaal gesproken had ik deze wel gekregen. Want er lag al een pakketje klaar voor evt ontslag. Ik heb omeprazol 2x dgs 40 mgr mee naar huis gekregen. Maar mocht na 4 weken naar 1 maar dgs. Maar daar ik pas na bijna 8 weken terug op controle ga. Laat ik mijn huisarts 2xdgs 20mgr uitschrijven.

Plaats reactie