BMI 30.5

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

Ranonkeltje

Re: BMI 30.5

Bericht door Ranonkeltje » 16 jan 2016, 10:22

Het is bijna zover! De laatste uurtjes zijn ingegaan. Gister ben ik (voorlopig) voor het laatst uit eten geweest in mijn favoriete restaurant ( japans) en dit laatste weekend voor mijn gbp denk ik dat ik maar eens lichtverteerbaar eet.
Wat was jullie laatste "laatste avondmaal" en tot hoeveel uur voor de operatie hebben jullie nog iets gegeten? In mijn boekje van Dillemans staat dat ik tot acht uur voor de operatie nog zou mogen eten.
Afbeelding

wdl

Bericht door wdl » 16 jan 2016, 10:50

Ik moest stoppen om middernacht met eten en aangezien ik 3 weken op predieet moest, was een shake mijn "laatste avondmaal"... :(
13/11/14: alle vooronderzoeken in dagopname
29/01/15: operatiedatum gekregen van Dr Marcoen
25/02/15: D-day! :)
01/10/16: terug beginnen vermageren na 10 maand stilstand: terug -9kilo
2017: van kledingmaat 50 naar een perfecte 42! :)

Ranonkeltje

Bericht door Ranonkeltje » 16 jan 2016, 11:42

Ach jee, ja dat is geen feestmaal inderdaad :(. Ik hoefde gelukkig niet te shaken van te voren maar om nu nog een biefstuk naar binnen te werken staat me ook tegen. Ik hou het maar op vis, ook lekker natuurlijk.
Afbeelding

Bub

Bericht door Bub » 16 jan 2016, 15:31

ranonkel heel veel succes a.s maandag!!

Ranonkeltje

Bericht door Ranonkeltje » 16 jan 2016, 22:29

Bub, was jouw man ook alle dagen in Brugge?
Afbeelding

Lai

Bericht door Lai » 16 jan 2016, 22:30

Laat zeker weten hoe het geweest is. Het is bijna mijn toer, ook door Dr Dillemans.

Ranonkeltje

Bericht door Ranonkeltje » 18 jan 2016, 05:39

Ik lig al sinds 03.15 uur klaarwakker in mijn bedje in een hotel in Brugge. Gelukkig gaat over 20 min de wekker. Wil nu nog niet opstaan om mijn man zijn nodige nachtrust niet te ontnemen. Begin nu toch mega zenuwachtig te worden !!
Afbeelding

Bub

Bericht door Bub » 18 jan 2016, 06:59

Ahhh, ik begrijp je zenuwen en logisch! Als je als eerste aan de beurt bent... Ben je nu al naar de voorbereidingen, dus onderweg. Ik ben zo benieuwd hoe het jou vergaat. Je zult er geen spijt van hebben!!

En om even op je vraag terug te komen. Ik hoefde me pas om 11u te melden. Daarna is mijn man weer naar huis gegaan en achteraf maar goed ook. Daar mijn verblijf ietsje langer duurde.

Succes Ranonk!

marijke78

Bericht door marijke78 » 19 jan 2016, 13:47

Hallo,
Hopelijk is de operatie goed verlopen en vlot het herstel.
27/02 is het mijn beurt dus nog eventjes.
Vrijdag 22/01 nog eens op controle voor de operatie.
Hopelijk voel ik me na de operatie beter in mijn vel en gaan de complexen wat meer weg vallen.

Ranonkeltje

Bericht door Ranonkeltje » 21 jan 2016, 14:18

Daar ben ik de weer !

Gister thuisgekomen maar ik had geen energie meer om iets te schrijven..

Maandag 18 jan moest ik mij melden om 7 uur. Bij opname was echter een verbouwing gaande dus pas tegen acht uur kon ik naar de afdeling. Dillemans kwam toen zelf ook pas binnen dus dat was geen probleem. Op de derde verdieping ook weer een half uur moeten wachten en daar werd verteld dat ik om 11.30 uur op de lijst stond. Zijn bracht me naar mijn kamer (315) en mijn man ging even wat eten en drinken zoeken voor zichzelf. Ik was net goed en wel gesetteld of ze kwam terug om te zeggen dat ik eerder moest. Om half tien al. Snel omgekleed, man gebeld, gedag gezegd en hup naar de 4e verdieping. Aldaar over gestapt op een soort verrijdbare operatietafel/bed. Infuus erin, Dillemans kwam even zeggen dat ie er zin in had en ik kreeg het masker met zuurstof op. Volgende moment werd in op de verkoeverkamer wakker. Het was 13 uur. Ik had veel pijn, was misselijk en onrustig. Na paracetamol toch morfine gekregen en iets tegen de misselijkheid en vervolgens tot 15 uur daar geslapen. Terug op de afdeling heb ik eigenlijk de hele verdere dag liggen dommelen. Slechte eerste nacht gehad, pijn maar ook heel onrustig op de afdeling. Ik lag eerst alleen maar kreeg midden in de nacht een buurvrouw met aambeien die heel veel moest huilen (terecht!) maar vooral de harde geluiden en licht waren irritant. Volhende dag een moeilijke dag gehad. Veel pijn, vooral bij drain, onrustig.. Ik trof het niet met een feeks van een zuster. Gelukkig was zij na de middag weg en kreeg ik een lievere in de plek. Zij gaf me oxynorm en volraken ipv paracetamol en daar ging het rap beter van! Tweede nacht zowaar een paar uurtjes geslapen ( deze zusters lieten de deur gewoon dicht en deden de kampen uit op de kamer). In eerste instantie mocht ik na de middag naar huis maar toen ik onder de douche vandaan kwam , stond Dillemans op me te wachten en hij vond mijn ademhaling veel te hoog ( hyperen) en zei dat ik misschien beter een nacht langer kon blijven. Echter, mijn man was al sinds zondag in Brugge en ik wilde ook graag naar huis dus ben ik tot na het avondeten gebleven. Dillemans liet me een pijnstiller in mijn bil geven en dat was het laatste duwtje om in een beter ritme te komen.
Water drinken geeft heel veel borrelingen maar thee gaat prima. Heb vandaag wat yoghurt op, koffie, thee en een beschuitje. Zit nu echt ramvol. Pijn is nu een stuk minder, goed te doen met af en toe een paracetamol.
Heb vanmorgen wel een half uur zitten treuzelen met het trombosespuitje hahaha maar het is gelukt.
Zondag op de weegschaal, ik kijk er naar uit!!
Afbeelding

Bub

Bericht door Bub » 21 jan 2016, 16:12

Hoi Ranonkel, goed weer iets van je te horen en dat je weer thuis bent. Het ergste heb je gehad. Een aantal dingen komen me bekend voor. Klopt er was 1 onaardige zuster! Maar er waren ook ontzettende aardige die alles goed maakten. Mijn ademhaling was niet optimaal door een soort van beklemmend gevoel naar mijn schouderbladen en nek. Na het verwijderen van mijn drain was dat weg.
Onthoud.... Het gaat nu alleen maar beter! Luister goed naar je lichaam!
Toen ik na 5 dagen weer thuis kwam ben ik gelijk op de weegschaal gaan staan en was al 5,4 kilo kwijt. Afgelopen maandag waren het er precies 14 kg. Ik ben er super blij mee.
Fijn dat je het achter de rug hebt.... Eindelijk na al het wachten.
Heel veel succes!!!!

mientje666

Bericht door mientje666 » 06 feb 2016, 21:47

Hallo iedereen, 3 jaar geleden heb ik een gbp laten doen. Eigenlijk ben ik niet zo super veel afgevallen, een 27 kilo, maar ik had mij erbij neergelegd. Nu na mijn laatste zwangerschap zijn er weer kilo's blijven plakken en lukt het mij niet om deze kwijt te geraken. Mijn bmi is nu 32.5 en ik heb al veel redo's zien passeren maar vrees dat ik het idd zelf zal moeten bekostigen. Weet er iemand hier meer over? Zelf kunnen we het niet bekostigen jammer genoeg. Ik heb nog maar onlangs weer een hospitalisatieverzekering. Rondom mij zie ik al die succes verhalen en begin ik meer depri te worden.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

saskiamessens

Bericht door saskiamessens » 17 aug 2016, 10:14

HEY ikzelf kan hier niet veel aan toevoegen daar ik zelf nog aan de start sta van dit grote project. Ikzelf heb bmi 37 en voel me ook niet goed in mijn vel. Veel dieeten gedaan, geslaagd en dan meer dan goed bijgekomen. Het is me ook beu dat jojo-effect. Ik wil er vanaf ...ik begrijp heel goed dat je je niet goed in je vel voelt maar bmi 30.5 is heel laag ...ik weet niet hoe het intussen is uitgedraaid voor je maar wens je veel succes toe xx
13-09-2016 eerste consult dr dillemans
04-11-2016 tweede consult dr dillemans
17-01-2017 derde consult dr dillemans
06-03-2017 GBP

Plaats reactie