Nieuwbakken lotgenote

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

pheito

Re: Nieuwbakken lotgenote

Bericht door pheito » 08 feb 2016, 15:51

Je ziet er echt goed uit evy!! Ook al zou je nu even stilstaan, dat is geen garantie dat er nadien niet terug schot in de zaak komt he ;) Ik hoop dat toch hihi. Hopelijk heb je genoten van je cava en zero, hoelang was het geleden dat je cola hebt gehad ? Hoe was jou laatstedumping ? Echt moeten overgeven of gewoon het slechte gevoel ? Goed bezig! ;)
13/12 preoperatief dieet, 22/12 GBP door dr. Lafullarde.

Evy P

Bericht door Evy P » 08 feb 2016, 17:28

Dank je wel iedereen! :)

@pheito: het was de eerste keer sinds de operatie, dus iets over 7 maand. De enige bubbels die ik daarvoor een paar keer geprobeerd had, was cava, en dat ging tot dan echt niet. Zelfs met de feestdagen ging het nog niet, en vorige week opeens wel. Ik heb er wel lang over gedaan, en kleine slokjes genomen, maar het lukte. Ik lustte vroeger ook enkel de "echte" cola, niet de light of de zero, maar nu heeft die zo gesmaakt, haha!

Echt moeten overgeven heb ik nooit gehad, enkel wat speeksel, hartkloppingen (wel eng) en naar lucht happen. Ik heb echt wel weinig dumpings gehad (minder dan 10) sinds de operatie, dus ze zijn wel memorabel genoeg om onmiddellijk de "boosdoener" uit mijn dieet te schrappen. Ik had al eens een kaasschotel gegeten ervoor op een receptie, maar als ik ergens anders ga eten let ik altijd driedubbel op qua "wat" en "hoeveel", ik wil niet naar lucht staan happen of over de wc gaan hangen "op verplaatsing". De kaasschotel met de feestdagen was bij mijn ouders thuis, dus dan probeerde ik al wat meer te eten, met onmiddellijke afstraffing tot gevolg. Sindsdien is kaas weer geschrapt, behalve dan schelletjes light kaas voor op de boterham.
GBP: 30/06/2015, dr. Muysoms, AZ Maria Middelares, Gent

Afbeelding

ejevitik

Bericht door ejevitik » 09 feb 2016, 00:35

Amai, Evy! Het is een fantastisch resultaat! Je ziet er zo jonger en stralender uit!
Afbeelding

19.10.2015 GBP in Deinze

pheito

Bericht door pheito » 09 feb 2016, 10:25

@Evy : super! Fijn dat je dan nu met kleine slokjes kon drinken en het je zo smaakte! ;) Wat je zegt van speeksel herken ik ook wel :s Dat is een duidelijke herinnering voor mij dat ik dan absoluut moet stoppen.
13/12 preoperatief dieet, 22/12 GBP door dr. Lafullarde.

bond

Bericht door bond » 11 feb 2016, 13:51

hoi iedereen,

hier is het vanaf morgen ook van 'stel je voor ' naar lotgenoot'

morgenvroeg 7h mag ik binnen voor gbp in het OLV te Aalst Dr van Molhem

zenuwen nog onder controle

greetz bond

start pre dieet22/01/16 148.6kg
vandaag 11/02/16 140 kg
Afbeelding

Evy P

Bericht door Evy P » 12 feb 2016, 16:15

Succes, bond! Je zal nu allicht al aan het wakker worden zijn in je nieuw lichaam! :)

Deze ochtend controle bij diëtiste: op weegschaal daar 74,6 kilo met kleren (tov 74,9 kilo zonder kleren vorige week), dus dat klinkt wel goed. Ik ga het nu wel niet noteren, en wachten tot mijn weging zondag op mijn vaste weegschaal, zo kan ik beter vergelijken, dus hopelijk wordt ik daar niet teleurgesteld, haha. Volgens haar zou ik zeker nog die laatste 5 kilo moeten kwijtraken, zelfs met soms stil te staan of wat bij te komen.
Ze heeft een hoop cijfers rondgezwierd, ik heb ze niet allemaal meer onthouden, maar het was iets van 14% vet kwijt sinds het begin (kon misschien ook enkel buikvet zijn, dat weet ik niet precies meer), en 6% spieren bij sinds het begin (en 3% sinds vorige controle in november). Zonder te sporten, en enkel mijn dagelijkse trappen op en af, is dat zeer goed.
Ze raadde wel aan om meer te variëren met mijn fruit. Ik eet vooral appels en druiven, maar elke fruitsoort heeft zijn specifieke eigenschappen (de een vitaminen, de ander calcium), dus met wat meer te variëren krijg ik vanalles wat binnen en niet steeds hetzelfde.
Omdat ik ook nog steeds weinig vlees eet, raadde ze ook aan om eens tofu of quorn te proberen (de niet gepaneerde versies dan), om toch voldoende eiwitten binnen te krijgen. Ik sta er niet onmiddellijk voor te springen, maar zal het allicht wel eens testen.
En ze zei dat, gezien mijn eetschema (middagmaal om 12:30, tussendoortje rond 15:00, avondmaal rond 18 à 19 uur) ik er misschien best nog een extra tussendoortje bij moest nemen, zoals groentjes (kerstomaatjes) of zo. Ben naar de winkel geweest, kerstomaatjes mee, en nu met beetje peper, zout en olijfolie er 4 aan het opeten. Lekker. :) Ik weet niet of dat altijd gaat lukken, en of ik dan nog een avondmaal ga binnenkrijgen.
Ook nog eens gevraagd naar combinatie van haarverlies en vitaminen: volgens haar raakt je reserve op tegen een maand of 4 na de operatie (was er boenk op, want in oktober/november was het echt erg), en na 8 maand zou dit moeten stoppen (dus hopelijk nog maar een maand te gaan), en krijg je weer haar bij na een jaar. Dat wil niet zeggen dat ik vitaminen tekort zou hebben, gewoon door andere samenstelling van wat je eet en je lichaam die tijd nodig heeft om zich daaraan aan te passen. Stelde mij toch enigszins gerust, dus hopelijk is het binnen een maand gedaan met haar kwijt te geraken.

Afbeelding

bond

Bericht door bond » 15 feb 2016, 16:58

hey,

inderdaad vrijdag geopereerd en zondag middag thuis
geen noemenswaardige pijn enkel bij het rechtkomen uit zetel en bij draaien
drinke lukt bijna 1 liter per dag
beschuit gaat vlot
heb ook puree al met fijne geplette worteltjes en beetje gebakken gehakt
sinds start predieet nu 1 maand geleden -11kg

grtz bond
Afbeelding

ladylunak

Bericht door ladylunak » 02 mar 2016, 14:48

waauw Evy je straalt dikke pluim

Ikzelf ben op 01/07 geopereerd en moest niet zoveel kg kwijt. Als ik zie hoe sommigen vooruit gaan ben ik echt blij voor hen maar vind dat het bij mij wel lang duurt
Aan de andere kant moet ik tevreden zijn want ik kan eigenlijk alles maar dan ook alles eten en drinken( en ik doe dat dan ook wel) en ben toch ook al een 15 kg kwijt zonder dat ik dieet of op mijn voeding let
Mijn streefgewicht was 58 maar als ik nu zie hoe ik er al uitzie ben ik mega content
Ik ben al 3 X gaan shoppen en "tut" mezelf weer wat graag op, leuke kledij aandoen en man man man i feel like a woman :-)
succes aan allen het verlies van de kg komt er wel bij de ene al wat rapper dan bij de ander
Ik kan de kledij aan van mijn 17 jarige dochter wat ook weer leuk is

Afbeelding

80 kg
operatie in Brugge 01.07.2015
Laatst gewijzigd door ladylunak op 02 mar 2016, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

ladylunak

Bericht door ladylunak » 02 mar 2016, 14:49

Ps zie net dat mijn BMI onder de 25 is
joeppieieie

Evy P

Bericht door Evy P » 02 jul 2016, 16:18

Even een update: operatie is 1 jaar achter de rug. Geen spijt, de mindere dingen (haarverlies, veloverschot rond de buik) neem ik er met de glimlach bij, de positieve dingen overtreffen de verwachtingen meer dan voldoende!
Ik krijg nu regelmatig opmerkingen dat mensen mij niet meer herkennen. Plezant en ambetant terzelfdertijd!
Iemand met wie ik 3 jaar heb samengewerkt in dezelfde bureau, maar nu toch al een jaar of 5 voor een andere dienst werkt. We telefoneren en mailen nog wel voor het werk, maar komen mekaar niet zoveel meer tegen. Ik passeerde haar net buiten het werk, zeg "hey, hallo!!", en ze geeft een klein knikje en loopt gewoon door. Ik stond daar "ok dan...". Daarna kwam een andere collega haar tegen, blijkbaar was haar frank een minuut of 5 later wel gevallen dat ik het was, ze had mij gewoon eerst niet herkend!
Nog iemand van een andere dienst waar ik 2 jaar geleden een paar maanden mee had samengewerkt om iets te organiseren, kwam ik toevallig tegen een week of 2 geleden toen ik een vergaderzaal aan het zoeken was. Ik begin te babbelen tegen haar, en ze reageert nogal koeltjes. Ik dacht "ok, misschien heeft ze geen zin om te kletsen". Tot ze vraagt van welke dienst ik precies was, en wat mijn naam is... Ik zeg Evy, en opeens roept ze uit "maar Evy, zijt gij dat, ik had u niet herkend!!". Was ik toch ook van verschoten dat ze het totaal niet doorhad! :shock:

Trouwens ook net solden gaan doen, alweer 2 nieuwe broeken gekocht. T is al een duur jaar geweest voor kleren! Ik had een maat 38 van broek, en een maat 36 in een stretch broek. Moest toch ook 2 keer kijken naar de maat, zelfs met blubberbuik zat die super makkelijk! (Ik kom van maat 52...)

Hieronder ook nog eens een foto-update. De eerste foto van 5 dagen voor de operatie was op een event van het werk, die had ik hier al eens gepost. Twee dagen geleden (toen dag op dag 1 jaar na de operatie) hebben mijn collega en ik op hetzelfde event dezelfde foto nog eens overgedaan, dat is de tweede foto.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

wdl

Bericht door wdl » 02 jul 2016, 18:49

Amaaaai, je ziet er zo veel jonger uit ook!
Ik snap perfect dat mensen je totaal niet herkennen!

Geniet van je gigantische succes!
13/11/14: alle vooronderzoeken in dagopname
29/01/15: operatiedatum gekregen van Dr Marcoen
25/02/15: D-day! :)
01/10/16: terug beginnen vermageren na 10 maand stilstand: terug -9kilo
2017: van kledingmaat 50 naar een perfecte 42! :)

Quellie

Bericht door Quellie » 02 jul 2016, 20:03

Wowie ik hoop dat ik er ook zo goed uit zie met een jaartje verder!!!!
29-01-2016 eerste afspraak dokter dillemans
Hier tussen allerlei onderzoeken
20-05-2016 Laatste afspraak dokter dillemans
09-06-2016 Operatie Dokter Dillemans

Glenn Derycker

Bericht door Glenn Derycker » 03 jul 2016, 08:10

Amaai wat een gigantisch succes en wat een verandering Evy,
Geniet ervan en hopelijk kan ik binnen een jaar hetzelfde zeggen.
08/06/2016: 1ste afspraak met Dr. Hendrickx + bloedname en CKG van hart
18/07/2016: vooronderzoeken fysisch, RX en Gastroscopie
02/08/2016: gesprek endocrinoloog
05/08/2016: diëtiste en psychologe
31/08/2016: groepssessie diëtiste
15/09/2016: operatie GBP

Marge

Bericht door Marge » 03 jul 2016, 18:33

Wat een schitterend resultaat, Evy! Hier mag je echt fier op zijn! De GBP is een hulpmiddel, maar dit heb JIJ gedaan! Proficiat, geniet nu maar volop!
GBP 12 mei 2016 : Dr. Bouckaert, Jessa Hasselt, campus Salvator.
2/5 : start Modifast. Doel: -40kg
12/5 : -4,4 kg (operatiedatum)
30/5: -9,7
27/6 : -14,5
30/7 : -19,4
29/8 : -24,9
27/9 : -26,1
28/10 : -29,9
29/11 : -32,2

MarieMarie

Bericht door MarieMarie » 03 jul 2016, 22:16

Wauw! Prachtresultaat!! Je ziet er fantastisch uit!
UZ Gent - BMI 40,1
28 juni 2016: 106,5 kg
10 aug 2016: operatie door Prof. Van Nieuwenhove
21 juli 2017: 74,5 kg

Plaats reactie