Nieuwbakken lotgenote

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

Alice

Re: Nieuwbakken lotgenote

Bericht door Alice » 30 aug 2015, 20:11

het gaat idd met ups en downs. maar dat hadden we kunnen verwachten hé

van haaruitval heb ik niet zoveel last, ik neem dan al wel een tijdje de wls forte vitamines. geen idee of dat er iets mee te maken heeft.

wel leuk van terug in oude kledij te kunnen hé.
23/04/15: eerste afspraak
29/06/15: GBP

Afbeelding

Evy P

Bericht door Evy P » 30 aug 2015, 21:27

@wdl
Oef, dank voor de geruststelling! Ik neem inderdaad al de wls forte van eind juli (na eerste controle chirurg), en dacht dat dit het ging voorkomen. Niet leuk om constant plukken haar uit mijn borstel te halen, hopelijk gaat het vlug voorbij.

@Alice
Inderdaad, gelukkig meer ups dan downs. :)
GBP: 30/06/2015, dr. Muysoms, AZ Maria Middelares, Gent

Afbeelding

Kimtje

Bericht door Kimtje » 31 aug 2015, 09:13

Evy,

ik heb de laatste maand ook enorme last van haaruitval.
Na drie maanden dacht ik dat ik hier geen last van zou hebben, helaas te vroeg gesproken.
Ik kan de deur niet uit of ik van overal haarplukken :(
Ook ik dacht als ik goed mijn vitaminen en calcium inneem dat ik dit kon voorkomen.
Zolang dit mijn enige down is voor het moment mag ik nog niet klagen hé :)
Afbeelding
29-10-2014: Eerste consultatie Dr. Vlodrop
03-12-2014: Dagopname Vooronderzoeken
18-12-2014: Internist en Fysiotherapeut + evaluatie
23-03-2015: Consultatie Dr. Vlodrop + vastleggen GBP
14-04-2015: GBP

ladylunak

Bericht door ladylunak » 31 aug 2015, 22:20

hoi

ik heb geen sliktest moeten doen mocht na 1 dag terug naar huis en ben nu meer dan eens overtuigd dat de operatie niet geslaagd is
ik kan alles eten en ferme grote brokken en slokken (kan dus echt schrokken als ik wil)
Ik vind dit niet normaal
nog iemand die geen sliktest heeft moeten doen,,

Nancys

Bericht door Nancys » 01 sep 2015, 07:53

Ladylunak,
Waar ben je geoppereerd, en wanneer? Val je dan niet af? Ik kan ook een halve liter water drinken als ik zou willen, dat loopt er gewoon door. Maar met eten heb ik wel verzadiging. Ik ben hoe dan ook, traag maar zeker, na de operatie 24kg afgevallen, weeg nu rond de 58, mijn streefgewicht is 55. K ben wel een (niet trotse) ex-maagbandje bezitster, en mijn BMI was 35 bij de operatie. Mijn rustmetabolisme is door de jarenlange maagbandhistorie 725cal per dag, en dat is mijn probleem....want daar zit je, zelfs met een bypass direct aan.

Nat12

Bericht door Nat12 » 01 sep 2015, 08:14

Ladylunak,
Als ik mij niet vergis ben jij (net zoals ik) bij dr. Dillemans geopereerd? Hij doet een soort "sliktest" tijdens ingreep. Niet wakker geworden met blauw aan je arm? Bij mij wel, en dat is van de vloeistof die ze gebruiken om te kijken of alles goed dicht is....
Ik kan ook goed eten, maar morgen 6 maand geleden en toch al bijna 40 kg afgevallen...
1ste cons. 14/10/2014
2de cons. 16/10/2014
Start proteïne dieet 16/02/2015 (126 kg)
GBP bij dr. Dillemans: 02/03/2015 (119,5 kg -6,5 kg)
Gewicht op 19/04/2016: 75 (-51 kg)
Afbeelding

Evy P

Bericht door Evy P » 12 sep 2015, 11:49

Twee keer op restaurant geweest in Gent deze week, dus heel benieuwd wat de weegschaal morgen zal zeggen. Toch een beetje een bang hartje...

Vorige week vrijdag naar de Wok Away geweest. Zeevruchtenwok (noedels, calamares, scampi, sojascheuten, ...) gegeten, super lekker (toch iets pikanter dan ik dacht), maar gelukkig geen last van gehad. Aangezien het ook een take-away is, zonder probleem de overschot meegekregen, dus de volgende dag nog eens goed van gegeten, en dan 's avonds nog een klein overschotje.

En nu donderdag met collega's en ex-collega's naar de Maximiliaan. Dat is zo'n beetje ons vast restaurant voor donderdag-uitjes, omdat de daglunch dan altijd steak met friet is. Dat durfde ik niet te nemen, dacht dat ik er toch amper iets van ging kunnen eten, dus voor de surf en turf wok (penne, kip, scampi, groentjes) gegaan. Wel op voorhand even nagevraagd of ik restjes kon meenemen, en dat was gelukkig ook geen probleem. Zelfde scenario als ervoor, volgende dag nog eens goed van gegeten, en 's avonds nog een keer koud.

Leuk dus dat restaurantbezoeken super goedkoop geworden zijn, als ik er altijd 3 keer kan van eten. :P

Oh, en deze middag nog eens zelf een hamburger gemaakt (wat ik vroeger bijna wekelijks deed...), deze keer wel met mager vlees in olijflolie gebakken, light smeltkaas, aubergine, ajuin, klein beetje curryketchup, en tussen een hamburgerbroodje. Vroeger at ik er altijd 2, nu kreeg ik een halfje op. Leuk dus dat ik kan "zondigen" zonder last te hebben, maar ja, wel een vierde van wat ik anders binnenkreeg. :)
En vroeger at ik amper fruit, nu zit ik elke week met een bijna volle frigo (deze ochtend een voorraad banaan, peche, meloen, druiven zonder pit en appel ingeslaan), en dat vind ik nog de grootste verandering, hoe lekker ik het nu wel vind om fruit te smullen!

Afbeelding

Evy P

Bericht door Evy P » 19 okt 2015, 11:23

Deze ochtend op controle geweest bij chirurg, 3 maand post op. Alle bloedwaarden (vitamine, ijzer, suiker) waren in orde zei hij. Enkel bij "gemiddelde glucose waarde" zat ik er iets over, maar zijn reactie was "Hmm, uw suiker waarden zijn ok, maar wat bedoelen ze nu feitelijk met die gemiddelde glucose waarde?" Hij wist dus zelf niet wat het precies was, maar hij maakte zich geen zorgen, omdat mijn gewone suiker waarden wel ok waren... Raar.

Moest ik een roker zijn, moest ik de Pantomed maagbeschermer langer blijven nemen, maar aangezien ik niet rook, en ik nu al een week of 2 zonder Pantomed zit en er geen last van heb, moet ik die niet meer nemen, weer een pilletje minder! :) (nu enkel nog de wls forte vitaminen)

Ik vroeg ook naar mijn littekens. Eéntje is bijna niet meer te zien, maar de 5 andere vind ik nog redelijk rood/paars staan na 3 maanden. Wat ik wel al lang vind, maar volgens hem gaan die zeker nog verbleken. Mag ik vragen hoe dat met jullie littekens zit, aub? Tegen wanneer waren die bleker, of (bijna) volledig weg, als ze effectief weggaan?

Afbeelding

wdl

Bericht door wdl » 19 okt 2015, 20:10

Ik ben nu 7,5 maand ver en mijn littekens zijn nog heel goed zichtbare, bruine strepen. Maar die worden volgend jaar zonder twijfel helemaal wit! ;)
13/11/14: alle vooronderzoeken in dagopname
29/01/15: operatiedatum gekregen van Dr Marcoen
25/02/15: D-day! :)
01/10/16: terug beginnen vermageren na 10 maand stilstand: terug -9kilo
2017: van kledingmaat 50 naar een perfecte 42! :)

Nat12

Bericht door Nat12 » 23 okt 2015, 10:39

Mijn littekens zijn idd ook nog rood en bruin... Nu ik heb al een litteken op buik van andere operatie (hysterectomie) en dit litteken heeft er toch ook wel een jaar over gedaan om helemaal te "verdwijnen"... hopelijk kan ik die littekens binnen een anderhalf jaar of zo helemaal laten verdwijnen via een bwc...
1ste cons. 14/10/2014
2de cons. 16/10/2014
Afbeelding

Evy P

Bericht door Evy P » 07 nov 2015, 12:03

Ondertussen iets meer dan 4 maand post-op, bijna 25 kg kwijt, en weinig tot geen last van eten. Het enige wat nu nog niet goed gaat, zijn bruisende dranken en fruitsap, maar dat neem ik er graag bij, en het haarverlies, waar ik het wel wat moeilijk mee heb, dus dat mag vlug stoppen!

Gezien ik vroeger elke 1 of 2 jaar wel nieuwe broeken moest kopen, had ik een voorraad van broeken in 3 maten (48 - 50 - 52) dus daar kon ik de eerste maanden goed mee voort, ook met ze aan mijn taille te laten innemen. Ondertussen zijn ze echt allemaal veel te groot geworden, zelfs met te laten innemen aan mijn taille, heb ik net een pofbroek aan rond mijn achterwerk en bovenbenen. :P Ik probeerde het uit te houden tot aan de solden in januari, maar heb nu toch 2 nieuwe broeken gekocht, maat 44. Als ze de broek voor mij hielden, dacht ik van "zot, daar geraak ik nooit van mijn leven in", en ze pasten perfect, dus dat was toch echt wel effe verschieten! Plus nu valt het ook goed op met passende broeken, dus ik krijg overal commentaar van "amai, ik moest toch 2 keer kijken of gij het wel waart", dus dat maakt mij wel goedgezind. :D

Afbeelding

Nat12

Bericht door Nat12 » 09 nov 2015, 07:22

Is toch leuk om al eens iets nieuw te kopen. Ik kijk meestal uit naar de mis season solden. Zo kan je ook wel een batje doen. Voor een goeie jeans is dat natuurlijk moeilijker omdat die dan meestal niet in de solden komen. Maar het voelt zoveel beter dat het dan ook z'n geld waard is!
Ik had van een vriendin een aantal broeken gekregen maar die zijn nu ook wel te groot. En de broeken die van Mn vrouw te groot zijn (ze is samen mee vermagerd) zijn dan te kort. Dus dat is wel jammer. Gelukkig kan ik haar winterjas van vorig jaar aan.... In januari nog een jas maat 56 moeten zoeken nu een jas maat 44 aan! Is toch super se!
Voor je haarverlies ik ben na 6 maand begonnen met de vitaminen van prowel en moet zeggen na een maand was het al veel beter. Zelfs m'n kapster ziet het verschil....
Succes nog!
1ste cons. 14/10/2014
2de cons. 16/10/2014
Afbeelding

Evy P

Bericht door Evy P » 06 feb 2016, 23:50

Ondertussen 7 maand post op, 33 kilo later (het kon een boek van Koen Crucke zijn :P). Af en toe al eens aan het stilstaan, dus ik denk dat ik ongeveer zal blijven hangen. Morgen weegdag, en zoals elke week vrees ik dat eens een + zal verschijnen. Ik hoop nog op een 6 kilootjes om mijn doel te bereiken, maar ben 100% tevreden met het resultaat moest het nu volledig stilvallen.
Gedurende de maand januari verschillende keren gaan shoppen in de solden achter broeken en truitjes. Veel geld kwijt, maar ik had dan ook een nieuwe garderobe nodig. :)
Ik heb vorige week voor het eerst een glas cava, en deze week voor het eerst een half glas cola zero, kunnen drinken zonder last te hebben van de bubbels. Ik heb dus heel veel geduld moeten hebben voor bubbels te kunnen verdragen, maar nu begint het toch te komen.
Haaruitval is nog altijd bezig. In oktober/november was het erg, maar is gelukkig al een pak verminderd!
Laatste dumping was door kaasschotel met de feestdagen, sindsdien geen meer gehad. *fingers crossed*

Ik ben niet zo tuk op foto's, ik heb ook geen "officiële" voor en na foto's genomen, maar ik heb wel veel moed geput uit de foto's van anderen te kunnen bekijken om die eerste paar weken en maanden te kunnen doorkomen. Als ik in de spiegel kijk, zie ik nog altijd iemand die te dik is, het is pas als ik oude foto's met nu vergelijk, dat ik maar echt het verschil zie. Dus daarmee waag ik ook maar de sprong, hoe pijnlijk het ook is om die eerste foto te zien en laten zien, ook als motivatie om het hopelijk nooit meer zo ver te laten komen.
Eerste is een dag of 5 voor de operatie (ik ben de rechtse, maar dat was allicht wel duidelijk), tweede is van vorige week (ironisch genoeg op een kookworkshop, ik ben de linkse).
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

wdl

Bericht door wdl » 07 feb 2016, 08:36

Super resultaat! Ik had je er op foto 2 eigenlijk niet uitgehaald.
Geniet van je successen! :)
13/11/14: alle vooronderzoeken in dagopname
29/01/15: operatiedatum gekregen van Dr Marcoen
25/02/15: D-day! :)
01/10/16: terug beginnen vermageren na 10 maand stilstand: terug -9kilo
2017: van kledingmaat 50 naar een perfecte 42! :)

roeltje

Bericht door roeltje » 07 feb 2016, 09:04

Zo zeg, wat een verschil! Je mag gerust trots zijn op jezelf hoor.

Plaats reactie