Nieuwe kleren kiezen is dit voor jullie ook zo moeilijk

Hier staan de verhalen, ervaringen van alle mensen die een gastric bypass ondergaan hebben.

Moderator: Mods & Admins

Nieuwe kleren kiezen is dit voor jullie ook zo moeilijk

Berichtdoor natasjamey » 08.06.2012 18:09

Hallo allemaal

klein vraagje
vroeger vond ik geen mooie kleren
allemaal tentzeilen
en nu is er teveel keuze
want ik weet nooit
wat ik moet kiezen
hoe ik iets moet combineren
wat ik in hemelsnaam moet aantrekken
hebben jullie dit probleem ook
hoe lossen jullie dit op
kunnen jullie dit wel
combineren en zorgen dat je een
outfit vind waar je volledig tevreden mee bent
want ik twijfel namelijk heel erg

bij jeansbroeken heb ik het probleem
dat ze aan de bovenbenen te smal zijn
en aan de buik te groot
bij bh's daar zweef ik tussen een C en D
C te klein D te groot
het blijft toch moeilijk vind ik
Groetjes Natasja

Gastric Bypass op 27 juni 2011 door dr. Bouckaert (Hasselt)
Startgewicht: 111 kg en eind gewicht 62 à 63 kg
BMI op 27 juni 2011: 40,2 nu rond de 22
natasjamey

Re: Nieuwe kleren kiezen is dit voor jullie ook zo moeilijk

Berichtdoor Schildkliertje » 08.06.2012 18:53

Ja teveel keuze ;-)
Indien je niet weet wat te combineren : advies vragen in de winkel. Kost niets! Of eens rondsurfen op sites van stylisten...
Schildkliertje

Berichtdoor natasjamey » 08.06.2012 19:15

dank u schildkliertje
dat ga ik zeker doen
eerst te weinig keuze nu teveel hahahahahaha
Groetjes Natasja

natasjamey

Berichtdoor Pinkje » 08.06.2012 20:00

Voor kleren heb ik geen moeite, ja heb nu een slank lichaam en sta met alles. Maar voor een BH is het toch wel aangeraden om ten rade te gaan in een lingeriezaak. Is iets die zo lelijk is een BH die niet past en zij weten welke maat je nodig hebt en indien nodig passen ze hem bij aan. Ik zou zeggen, ga een kleding winkel binnen en vraagt raad, zelf in de C&A kun je raad vragen. Moest eens een kostuum hebben voor mijn zoon en een hemd en een das en hij wilde natuurlijk speciale kleuren en het moest toch passen ook. Ze hielpen graag en maakte zelfs zijn das knoop. Mijn zoon heeft ook een fijn poepke en die broek moest aangepast worden. Ze heeft dat mooi uitgelegd hoe ik dat professioneel kon aanpassen en echt, je zag het niet. Met de uitleg van de winkelbediende heb ik thuis mijn jeansbroeken dan ook maar aangepast. Ze kwamen veel te vlug te groot tijdens mijn afvallen en zo kon ik ze nog wat dragen en ze spanden mooi aan rond mijn kont. Misschien is dat iets voor jouw, zo gaan ze passen aan de billen en passen rond U kont :wink: Veel succes en laat U maar gaan in felle kleuren, is mode nu :lol:
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet
Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn
50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg
BMI 21,6
BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Pinkje

Berichtdoor annick » 08.06.2012 20:08

Hoi Natascha,

Ik heb ook geen problemen met kleren kopen.
Ik moet enkel opletten van niet te veel te kopen :roll: anders ga ik failliet !

Vind ook al die mooie hevige kleuren fantastisch.
Vandaag nog een fuchsia rokje met bijpassende blouse gekocht bij esprit. Nu maat 42 ! Gewoon zalig!

Ik zou zeggen : ga bv met een vriendin winkelen om raad te vragen.

Veel succes

Groetjes
Annick
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wYeNyau/]
Afbeelding
[/url]

GBP: 27/10/2011
Klina Brasschaat: Dr. D'hooge
annick

Berichtdoor FieFoo » 08.06.2012 22:22

Ik doe niet liever dan winkelen (ook al moet ik nog een operatie ondergaan...) Ik had geluk dat ik ervoor nog lang in maatje 44 gepast heb (voorlopig verleden tijd), maar als je je figuur kent, dan zijn er een aantal gouden regels ;) Als je wat advies wilt over welke kleuren je staan of welke modellen van kleren, mag je altijd een pm sturen ;) Ik heb zowat al mijn vrienden al gekleed, mannen en vrouwen, ik doe echt niet liever ;)
Afbeelding

21/06: Start pre-dieet
29/06: Operatie Dr. Houben Hasselt!!!!!
FieFoo

Berichtdoor Pinkje » 09.06.2012 06:05

FieFoo schreef:Ik doe niet liever dan winkelen (ook al moet ik nog een operatie ondergaan...) Ik had geluk dat ik ervoor nog lang in maatje 44 gepast heb (voorlopig verleden tijd), maar als je je figuur kent, dan zijn er een aantal gouden regels ;) Als je wat advies wilt over welke kleuren je staan of welke modellen van kleren, mag je altijd een pm sturen ;) Ik heb zowat al mijn vrienden al gekleed, mannen en vrouwen, ik doe echt niet liever ;)

Allez Fieboo vertel, geef ons wat tips :wink: Op wat moeten we letten eindelijk. Persoonlijk lukt het mij om me te kleden. Had gisteren een retro kleedje aan groen met een blauwe rand en heb er een korte legging onder gedaan in dat zelfde groen van het kleed. Is zo een kleedje die wijder komt van onder. Al de oneffenheden zie je er niet mee, maar heb daar eindelijk geen last van. Heb zo retrokleedje met rood ook en draag daar dan een fel rode legging onder. Heb maar met een ding moeite om te combineren en het is met een kanariegele broek :wink: Ja heb daar eens een fel rood shirtje op gedaan, zag er mooi uit die kleuren. Kreeg het wat koud en deed er een zwarte bolero op, was ook mooi vond ik toen plots mijn man zijn ogen op mij vielen en hij zei, jij loopt in de Belgische vlag rond :wink: Sedert dien komt de knal gele broek niet meer uit :lol: Dus misschien kun je voor ons allemaal wat tips geven op wat we moeten letten dat we niet allemaal met de Belgische of Duitse vlag rond lopen :wink:
BMI 21,6
Pinkje

Berichtdoor Sazu » 09.06.2012 07:17

Die gele broek kan je misschien combineren met een fel blauw bovenstuk zoals nu in de mode is. Koningsblauw noemen ze dat denk ik. ;) Dan ben je wel zo een beetje de zweedse vlag, maar daar zal u man misschien zo snel niet aan denken ;) of groen past ook wel vind ik.

Ik ben nog niet geopereerd, dus ik heb het ook moeilijk om kleren te kiezen, maar dan voor alle andere redenen :) Ik zal je hierop tegen begin volgend jaar beter kunnen antwoorden ;)
6 augustus GBP Dr Dillemans

Afbeelding
Sazu

Berichtdoor FieFoo » 09.06.2012 09:48

Kanariegeel is erg mooi met lichtgrijs als je het rustig wilt houden ;) Ik heb zo een bloesje en dit combineer ik vaak met een lichtgrijze rok. Als je hip wilt gaan, kan je er iets elektrisch blauw op doen (is al een tijdje een modekleur, zie je overal hangen en iedereen staat er mee). Daarnaast is groen ook een goed idee (geen limoen, eerder naar het woudgroen). De trend heet colourblocking en eigenlijk moet je kleuren kiezen die niet recht tegenover de oorspronkelijke kleur staan (bijvoorbeeld voor geel is dat paars, dus geen paars erop dragen ;) ) maar die er wel rond liggen. Fushia gaat ook mooi zijn en rood was eigenlijk geen slecht idee ;) Maar in plaats van een zwarte bolero, beter een oranje dan (geen rood en groen, weer tegenovergestelde kleuren).

Verder geldt in het algemeen dat a-lijn rokjes en empire jurkjes goed werken voor mensen met brede heupen (dus je heupen zijn duidelijk breder dan je schouders), voor zandlopers geldt: aangesloten dingen kopen! Dit brengt je figuur het mooiste uit. En voor mensen met bredere schouders dan heupen en weinig taille: V-halzen, Wikkeltopjes, Wikkeljurkjes, getailleerde vestjes, ... Alles om de illusie van een taille te creeeren.

Enkele dingen die vaak fout gaan:

- Bijna niemand staat met t-shirts (of polo's), laat dit aan de mannen over ;) koop dan liever een mooie top.
- Voor grote borsten: geen rolkragen, geen shirts met hogere hals, dan lijken je borsten veel groter
- Voor kleinere borsten: Omgekeerd natuurlijk, een rolkraagbloesje of een bloesje dat tot vlak onder je hals komt legt een nadruk op je boezem.
- Probeer aansluitende dingen te kopen (in de juiste maat). Ik heb de hele 'Ik ben dik en ik wil dit verstoppen onder grote truien en pulls' ook doorgemaakt, maar foto's van toen... Ik zag er vreselijk uit. Nu ben ik nog steeds dik, maar ik draag aansluitende dingen en ik krijg toch vaak complimenten over mijn kleding en hoe goed ik er uit zie, dus je kan heel wat bereiken met je juist te kleden ;)
- ten slotte: je moet echt wel een jurkje in je kast hebben, iedereen staat wel met een bepaald model van jurk en het is een superflatterend kleedstuk als je het juiste model weet te bemachtigen. Doen dus!

Als je nog vragen hebt, Shoot! :D
Afbeelding

FieFoo

Berichtdoor Pinkje » 09.06.2012 13:03

Dank U wel, maar ik heb het geluk dat ik al in een maatje zit van hoh. Ben gelukkig in proporties afgevallen, geen dikke buik, geen dikke billen, geen dikke kont kortom het het geluk dat het goed zit en sta zelfs met een jeans met gaten in bij wijze van spreken. En van die borsten, ja let daar eindelijk ook wel op hoor. Heb nog altijd een D van borst en het zit mooier als je een decoté hebt, anders zien die borsten er nog groter uit :wink: Maar zeker bedankt, denk dat er veel iets gaan aan hebben. Met mijn grotere borsten durf ik zeker in een topje lopen, maar het weer is voorlopig de boosdoener :wink:
Dank U om de tips iedereen.
BMI 21,6
Pinkje

Berichtdoor natasjamey » 09.06.2012 13:18

hey fiefoo

dat vind ik nu intersante tips
vroeger interseerde mij dat allemaal niet
t shirt en jeans en bam het was ok voor mij
nu wil ik mij VROUW voelen
liefst met kleedjes en zo
hakken kan ik nog niet op lopen maar koop schoenen telkens hoger hoger en hoger
Groetjes Natasja

natasjamey

Berichtdoor FieFoo » 09.06.2012 13:45

@ Pinkje: zelfs als je mager bent, heb je een bepaald figuur hoor. Als je schouders even breed zijn als je heupen en je hebt een smalle taille, dan is het gewoon een zandloper figuur :) Heb je geluk ;) Ik heb echter veel vriendinnen die mager zijn en die eerder een driehoek figuur hebben (brede schouders, smalle dijen) of gewoon echt heel smal zijn (dus een rechte lijn). Kleding lost zoveel op ;) Veel succes met het colour blocken, het is een van mijn favoriete trends van de laatste jaren (eindelijk gedaan met al die pastel en nude kleuren -.-)

@ Natasja: graag gedaan hoor, ik hoop dat je er iets mee bent. Als je benieuwd bent welk figuur je hebt, moet je jezelf eens bekijken op foto en zien of je heupen even breed zijn als je schouders en of je een taille hebt, dan weet je al veel ;) En die hakken, bewonderenswaardig, dat kan ik zelf echt niet ;) Bij mij is 4cm het hoogste, maar ik ben al vrij groot, dus dat is niet erg. Doet wel wonderen voor je benen!
Afbeelding

FieFoo

Berichtdoor MF » 09.06.2012 14:43

Hey FieFoo,

super die tips van jou, ik zit zo ergens tussen een zandloper en een peer, ik ben echt heel blij met mijn figuur en heb geen moeite met kleding. Ik had vroeger al een boek aangeschaft van Triny en Susannah, dus ik ken je tips al en pas ze uitgebreid toe. Maar ik denk hier dikwijls bij voor en na foto's, super metamorfose, nu de kleding nog :) . Dat onderstreept immers je uitstraling en effectief ook als je dik bent, kan je met de juiste kleding toch goed voor de dag komen.

groetjes
:smt006
GBP op 11 januari 2011 - Dr De Vogelaere UZ JETTE
gewichtsverlies: -62 kg
BMI van 49,9 naar 26,6
viewtopic.php?f=16&t=16948&p=432152#p432152
MF

Berichtdoor FieFoo » 09.06.2012 15:46

Hey MF,

inderdaad, ongeacht je maat, het helpt enorm :) Trinny en Susannah vind ik wel leuk, ze geven goede tips, ik keek vroeger graag naar hun programma's (de laatste reeksen vond ik minder, waar ze heel veel personen tegelijk doen). Ik zit ook tussen zandloper en peer, is zeker een goed figuur om te hebben ;)
Afbeelding

FieFoo

Berichtdoor BartV » 09.06.2012 17:21

Hallo,
al moet ik nog met alles beginnen (GBP op 17-07-2012) heb ik voor zo'n problemen een oplossing aangereikt gekregen: dochtertje (8j) vertelde me direct, papa dan ga ik je helpen om jou kleren te kiezen en er jonger en hipper uit te zien. Was natuurlijk direct verkocht hé. Zo moet ik zelf mij hoofd niet gaan pijnigen meet de vraag sta ik er nu wel of niet mee. :D
Afbeelding

Obesitas Kortrijk 18-05-2012
Onderz.: 08-06-2012
Verv. onderz.: 15-06-2012
Gesprek Dr. Devriendt 18-06-2012
GBP op 18-07-2012 >>> 19-07-2012
Controle Dr Devriendt 28-08-2012 vervroegd 16-08-2012
16-08-2012 einde puree tijdperk (oef)
BartV

Volgende

Keer terug naar Verhalen van lotgenoten