diëtiste

Hier kunnen jullie je zegje doen, over alles wat jullie maar weten: dingen die jullie blij maken, dingen die jullie storen, ervaringen in het leven met een Gastric Bypass, jengelende kinderen, stress op het werk. Hier mag ALLES gepost worden wat eventueel niet met de gastric bypass heeft te maken! Slappe lachaanvallen, liefdeshistories, file-ergernissen, Vlaamsche Klompen,... alles mag! (hou het alleen proper :-)

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
Quacamayo

diëtiste

Bericht door Quacamayo » 21 nov 2016, 15:35

hoe vaak moeten jullie langsgaan bij de diëtiste?
08/11/16 1e gesprek Dr. Biglari (116kg - BMI 40,1)
06/12/16 vooronderzoeken deel 1
27/12/16 vooronderzoeken deel 2
11/1/17 D-DAY

Evy P

Re: diëtiste

Bericht door Evy P » 21 nov 2016, 21:15

In de eerste 3 maanden om de maand, dan 6 maanden om de 2 maand, en na 9 maanden om de 3 maand. Ik heb geen idee hoelang ze mij nog gaat vragen om te komen, nu was het vooral om niet meer te vermageren, en stabiel te proberen blijven. Ik vermoed dat ze mij nog wel 1 of 2 keer zal laten komen, tot 2 jaar na de operatie, denk ik. Dat zou ik zelf ook wel graag hebben, kwestie van zeker te zijn dat ik goed bezig blijf, en vooral stabiel blijf. Niets erbij, maar ook niets meer eraf!
GBP: 30/06/2015, dr. Muysoms, AZ Maria Middelares, Gent

Afbeelding

kimmie228

Bericht door kimmie228 » 22 nov 2016, 07:43

Klopt het dat je nu toch ook al effe stabiel bent, Evy? Kreeg je niet even stevig de poepers dat je zo bleef afvallen?

en ook: klopt het dat je dat nu dus wel een heel goed gewicht vindt (terwijl je streefgewicht toch een pak hoger lag initieel) aangezien je zegt: niks meer erbij? Dus je hoofd past zich wel degelijk aan, aan dat lage getal? want nu boezemt mij dat toch wel wat schrik in!

Eefke01

Bericht door Eefke01 » 22 nov 2016, 11:15

Ik de eerste maal na een maand, daarna elke 3 maanden tot nu toe. De volgende afspraak staat genoteerd begin maart volgend jaar.
Vorige week nog geweest en ook te horen gekregen dat ik beter niet te veel meer afval. Ze wil proberen vermijden dat ik onder de 70 kg ga (ben 1,70 meter groot). Ik heb nu een gezond BMI van 25,5 maar nog weinig vetreserve (minimum moet 21% zijn en ik zit nu op 23%). Door te weinig vet krijg je droog haar en droge huid, minder sterke nagels, ... dus ja voldoende vet is wel nodig. En ik ben ook wel tevreden met mijn gewicht nu. Ik hoef niet minder te wegen. Ik heb best nog wat reserve op mijn buik en billen maar bovenaan niet (mijn sleutelbeenderen steken al uit en dat valt natuurlijk op). Ik kan perfect leven met een gewicht begin de 70. Dat vind ik een heel mooi resultaat om te proberen houden.

Ik moet nu dus volle melkproducten beginnen eten (volle yoghurt, volle kaas, room in soep, boter in puree, ...). Ik ben dit weekend begonnen en ik moet zeggen dat dit best lastig is. Ja kan er gewoon terug een stuk minder van eten. Ik at een potje magere yoghurt (68 calorieën voor 200g) volledig op. Gisteren een klein potje vanillepudding geprobeerd en met moeite de helft opgekregen. En het viel toch zwaar op mijn maag. Dus mijn lichaam zal zich terug moeten aanpassen en dat zal denk ik wel eventjes duren.

Mijn streefgewicht was eigenlijk 75 dus ik ben het ook al gepasseerd. Ik weet nog niet of de volle melkproducten gaan helpen, of er nog veel vanaf zal gaan. Dat kan ik nu nog niet zeggen. Morgen is pas mijn eerste weegdag na de aanpassing. We zullen zien.
GB 25/01/2016 - Prof. Van Nieuwenhove UZ Gent (123 kg).
Stabiel sinds 01/2017: +/- 71,5 kg.
17/10/2017: 75,1 kg (24 weken zwanger).
09/11/2017: 76,2 kg (28 weken zwanger).
05/01/2018: 77,5 kg (36 weken zwanger).

Evy P

Bericht door Evy P » 22 nov 2016, 21:15

Kimmie,
De laatste paar weken blijf ik rond de 58 hangen, dus wel opgelucht dat het nu lijkt te stabiliseren. Ik begon inderdaad wel schrik te krijgen dat ik te mager ging worden dat ik geen fut meer zou hebben. Ik loop nu wel super moe rond, maar ben al verschillende weken lange dagen aan t kloppen op t werk, dus hopelijk ligt het vooral daaraan.
Het koppeke past zich inderdaad wel aan. Er zou gerust nog wel een paar kilos terug bijmogen, maar ik heb dan ook schrik dat, eenmaal er terug wat bij is, dat ik weer "vertrokken" ben zoals vroeger. Dus liever gewoon gelijk blijven, maar ja, we hebben niet altijd te kiezen wat ons lichaam beslist, he. :)

Eefke,
idem bij mij met de volle yoghurt, ik kreeg ook maar halfjes op. Ik heb gewisseld, een dag vol, een dag mager, en dat hielp wel. Ik krijg nu opnieuw een vol potje op, maar wel traag eten. Soms doe ik er een half uur over om een potje leeg te eten, maar ik doe bureauwerk, dus dat kan gerust op mijn bureau blijven staan, en om de paar minuten neem ik een hapje, dus dat lukt wel. Misschien voor u wat moeilijker met uw werk in t uz?
GBP: 30/06/2015, dr. Muysoms, AZ Maria Middelares, Gent

Afbeelding

kimmie228

Bericht door kimmie228 » 24 nov 2016, 15:12

Langs de ene kant is het wel grappig: eerst wil je (stiekem liefst zo vlug mogelijk) naar beneden, daarna begin je je stilaan af te vragen wanneer het zal stoppen, dan toch ook een beetje zorgelijk of je niet teveel gaat afvallen, en zelfs als je goed bent en op gewicht zit, is er toch ook de zorg dat het er niet allemaal terug gaat bijkomen ook. Ons lichaam, het gewicht en het ermee omgaan... een evidentie zal het voor ons toch nooit worden he?

Ik zit nu 2 kilo van mijn streefgewicht, op 6 maand en een half. machtig maar toch ook zorgelijk, zo vroeg!

Plaats reactie