KLINIPLAN PLUS en dokter LANOO

Hier kunnen jullie je zegje doen, over alles wat jullie maar weten: dingen die jullie blij maken, dingen die jullie storen, ervaringen in het leven met een Gastric Bypass, jengelende kinderen, stress op het werk. Hier mag ALLES gepost worden wat eventueel niet met de gastric bypass heeft te maken! Slappe lachaanvallen, liefdeshistories, file-ergernissen, Vlaamsche Klompen,... alles mag! (hou het alleen proper :-)

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
Vollemeid

KLINIPLAN PLUS en dokter LANOO

Bericht door Vollemeid » 30 mar 2016, 17:04

Ik overweeg een GBP te laten doen door dokter Lanoo in Diest Of Leuven .

Daar ik met een zeer hoge BMI zit Ben ik er zeer zeker van dat ik huid te veel ga hebben .

Ik heb daarvoor om inlichtingen gebeld met klinkplan plus Limburg .
Dus ik krijg daar te horen dat ik max + - 1500 euro terug krijg (omdat ik meer dan 5 jaar lid ben ) anders 750 euro voor de GBP maar daar zou ook de buikwand correctie bij in zitten .

1 Wat moesten jullie ongeveer betalen bij dokter Lanoo ?
2 Wat hebben jullie terug gekregen ?
3 Was het een gewoon kamer of kamer van 2 of een 1 persoons kamer .
4 Zijn er die ook voor een buikwand correctie gekozen hebben ?
5 Wat zijn daar de koste van ?
6 Is het zo dat die buikwand correctie eigenlijk zelf betaald moet worden zonder hulp van klinkplan plus ?. Want de 1500 euro die eigenlijk ook ervoor bestemd is gaat bijna gans op aan de GBP zelf .
7 Is dit dan in Diest of in Leuven gedaan .

8 Ik heb gehoord van mensen dat ze van de diëtiste eerst 4 maanden moesten lijnen en 25 kg afvallen zijn er hier ook mensen die eerst een groot aantal kg moesten afvallen eerst ?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil goed voorbereid zijn als ik beslis om het te doen .

Pinkje

Re: KLINIPLAN PLUS en dokter LANOO

Bericht door Pinkje » 30 mar 2016, 22:00

Maar meisje toch, waar jij U nu al druk over maakt over U buik. Wacht U tijd af, wie zegt dat jij veel huid over gaat hebben, iedereen is zo verschillend en we hebben allemaal een ander type van huid. Dus dat is voor in de toekomst. Kijk naar mij, 50 kg af gevallen en ja heb mijne buik laten doen. Waarom geen flauw idee, omdat ik ijdel ben misschien. Er is 700 gr huid weg gehaald; ja ik heb een strakke buik, een heel strakke buik. Sommige zijn maar 30 kg afgevallen en hebben dikwijls een overschot van meer dan 5 kg. Dus afwachten en zien waar je uit komt en smeer jij maar goed van als je U operatie hebt. Ik heb gewoon gesmeerd mee amandelolie. De gewone van bij de apotheek, denk iets van 5 à 7 € per halve liter en je kan er een hele tijd mee weg. S 'avonds eer ik mijne pyjama aan deed smeerde ik mij in, kon heel de nacht trekken is wel een vettige brij.
Wat betreft die prijzen, is bij iedere chirurg verschillend en ook verschillend betreft mutualiteit. Is dan nog eens verschillend als je een hospitalisatieverzekering hebt. Ik zeg altijd, speel zeker en neem een meerpersoonskamer. Is misschien leuker alleen liggen maar dan mag de chirurg vragen wat hij wil en zijn de erelonen niet mis bij die gasten en is de chirurg alleen niet, al die u nog maar bekeken heeft, ze moeten nog aan U niet gekomen hebben vragen de volle pot. Dus de keuze is vlug gemaakt als je niet zeker weet. Ik wens U alvast veel succes en alles op zijn tijd, je ziet wel waar je uit komt mee U huid.
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet
Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn
50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg
BMI 21,6
BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Gal verwijderd op 11 januari 2016 Dr Bart Smet

wdl

Bericht door wdl » 31 mar 2016, 08:13

Geen ervaring met jouw arts, en geen idee wat kliniplan plus is, maar ik vind ook dat je een beetje te ver zit al met jouw denken.. ;)

Normaal gezien betaal je 1500-1800 eigen aandeel voor een gbp zonder hospitalisatie in een meerpersoonskamer.
Ik had een 1 persoonskamer en betaalde 3000. Alles terugbetaald door mijn hospitalisatieverzekering.
Cm betaalt minder terug dan de andere hospotalisatieverzekeringen.

Een buikcorrectie na gbp wordt door de meeste hospitalisatieverzekeringen terugbetaald op 2 voorwaarden: je hebt al een jaar een stabiel gewicht (dus ten vroegste over 2 jaar in jouw geval, waarschijnlijk pas over 3 jaar) en ten tweede mag die niet door een plastisch chirurg worden gedaan (wordt nooit terugbetaald!) maar door een algemeen chirurg zoals diegene die jouw gbp doet.

Wat het vooraf diëten betreft: de meesten moeten vooraf een proteïne dieet volgen (gaande van een maand vooraf tot een week vooraf) om de lever te ontvetten.
Enkel bij heel hoge gewichten moet er vooraf zwaar gedieet worden, maar dan echt omdat de operatie anders te gevaarlijk is omdat er te weinig werkruimte is in de buik door te veel vet, omdat de operatietafel niet meer dan 200 kilokan dragen,...
13/11/14: alle vooronderzoeken in dagopname
29/01/15: operatiedatum gekregen van Dr Marcoen
25/02/15: D-day! :)
01/10/16: terug beginnen vermageren na 10 maand stilstand: terug -9kilo
2017: van kledingmaat 50 naar een perfecte 42! :)

Vollemeid

Bericht door Vollemeid » 05 apr 2016, 14:54

Ja sorry mensen ik weet dat ik mss wat voorloop op de feiten , maar ik ben nogal een perfectioniste .
En daarom heb ik graag alles op voorhand te regelen ik wil weten wat er op me afkomt alles maar ook alles het hele pakket .
Er zijn mss mensen die dit over dreven vinden .
Maar ik vind dit niet ik vind dat je beter op alles kan voor berijden dan naderhand een grote ontgoogeling te moeten ervaren .

Plaats reactie