ervaringen dr De Bruyn Vilvoorde ?

Hier kunnen jullie je zegje doen, over alles wat jullie maar weten: dingen die jullie blij maken, dingen die jullie storen, ervaringen in het leven met een Gastric Bypass, jengelende kinderen, stress op het werk. Hier mag ALLES gepost worden wat eventueel niet met de gastric bypass heeft te maken! Slappe lachaanvallen, liefdeshistories, file-ergernissen, Vlaamsche Klompen,... alles mag! (hou het alleen proper :-)

Moderator: Mods & Admins

Vitelle

Re: ervaringen dr De Bruyn Vilvoorde ?

Bericht door Vitelle » 17 aug 2012, 09:44

layke schreef:Gisteren, nog een preoperatief onderzoek gedaan, echo abdomen (buik) en alles wat blijkt :shock: zit met een galsteen :!:
Dokter De Bruyne gecontacteerd met deze melding en hij gaat zowel de steen als de gal wegnemen.
Iemand die hiermee ervaring heeft hoe het achteraf voelt (na operatie en inhet dagelijkse leven) om zonder gal verder te moeten :?:
Layke
Dag Layke,

Zij blij het eruit gaat. Wij hebben allemaal na onze gastro bypass kans dat de gal eruit moet op termijn. Is 1 van de riscico's. Je bent er vanaf 1 keer. Doordat je een dieet zoals wij gaat moetenen volgen ga je er weinig last van hebben. Je eet suiker en vetarm. Zonder gal kan je perfect leven. Grtjes

leske

Bericht door leske » 17 aug 2012, 09:57

hey vitelle,

ja dat zouden we inderdaad kunnen doen proberen af te spreken. ik probeer meestal een afspraak te maken op een zaterdag want dit is voor mij qua afstand en verkeer en mijn werk de beste dag om te gaan. voor jou is dit misschien anders omdat je meer van in de buurt bent zeker?
ja hij was oprecht positief over mijn gewichtsverlies en hij heeft zelfs mijn einddoel een beetje bijgesteld. voor de operatie zei hij je zal al heel gelukkig mogen zijn als je met de bypass tot 90 kg geraakt en nu zei hij al 90 à 80 kg :D
eerlijk gezegd zou ik met 80 kg super blij zijn, ok dan heb ik nog wel wat overgewicht maar toch zou dit voor mij ideaal zijn in mijn eigen gedachten. ik ga alleszins mijn uiterste best doen.
frietjes eet ik wel hoor, niet veel uiteraard maar ik heb niet de wilskracht om dit volledig uit mijn leven te bannen :cry: moest ik dit niet doen zou ik misschien al meer zijn afgevallen :roll:

hey layke,

ik heb geen ervaring met een galoperatie maar ik denk ook dat het niet slecht is dat hij hem in één keer mee verwijderd. dan ben je er al vanaf en als je er dan toch al stenen in hebt. wel weet ik van een buurvrouw die vorig jaar een galcrisis gehad heeft, met de verwijdering van de gal tot gevolg, dat zo een galcrisis zeer pijn doet dus kan je er misschien al beter vanaf zijn alvorens je een crisis krijgt :wink:

Vitelle

Bericht door Vitelle » 17 aug 2012, 11:07

leske schreef:hey vitelle,

ja dat zouden we inderdaad kunnen doen proberen af te spreken. ik probeer meestal een afspraak te maken op een zaterdag want dit is voor mij qua afstand en verkeer en mijn werk de beste dag om te gaan. voor jou is dit misschien anders omdat je meer van in de buurt bent zeker?
ja hij was oprecht positief over mijn gewichtsverlies en hij heeft zelfs mijn einddoel een beetje bijgesteld. voor de operatie zei hij je zal al heel gelukkig mogen zijn als je met de bypass tot 90 kg geraakt en nu zei hij al 90 à 80 kg :D
eerlijk gezegd zou ik met 80 kg super blij zijn, ok dan heb ik nog wel wat overgewicht maar toch zou dit voor mij ideaal zijn in mijn eigen gedachten. ik ga alleszins mijn uiterste best doen.
frietjes eet ik wel hoor, niet veel uiteraard maar ik heb niet de wilskracht om dit volledig uit mijn leven te bannen :cry: moest ik dit niet doen zou ik misschien al meer zijn afgevallen :roll:

hey layke,

ik heb geen ervaring met een galoperatie maar ik denk ook dat het niet slecht is dat hij hem in één keer mee verwijderd. dan ben je er al vanaf en als je er dan toch al stenen in hebt. wel weet ik van een buurvrouw die vorig jaar een galcrisis gehad heeft, met de verwijdering van de gal tot gevolg, dat zo een galcrisis zeer pijn doet dus kan je er misschien al beter vanaf zijn alvorens je een crisis krijgt :wink:
Dat is super nieuws Layke,
Tien kilo minder is niet niets. Mijn werk is dicht tegen zijn kabinet. Ik regel het zo ik na het werk er geraak. Heeft die zaterdag consultaties ? Ik heb ook een zonde een glaasje wijn. Ik probeer daar niet mee te overdrijven hoor. Hem gevraagd en het kan binnen de grenzen. Ik heb eens 1 friet geproeft en die smaakte zo goed alsof ik heel pakje had gegeten. Ik wilde ook eens zien hoe ik erop ging reageren. Ik weet niet van hoeveel kilo je komt maar ikzelf ben al blij ik ergens eindig waar het menselijk is. Ik verwacht niet ik een bonenstaak ga zijn. Zit niet in mijn genen en een klein beetje mollig is zeker niet lelijk. Als je maar kledij vindt in alle winkels en zoals velen vrouwen bent. Bij mij kan hij eindgewicht niet bepalen. Hij vondt het wel goed ik mij niet elke dag weeg en ga zien waar ik eindig. Hij zij ik op die manier ook gewicht ga verliezen. Naar het schijnt blokkeer je gewichtsverlies als je steeds gaat wegen. Heb het zelf ondervonden en het is juist. Vroeger stonden we ook niet continue op de weegschaal. Het mag geen obbsesie worden. Ik voel ik niet alleen kilo s maar ook centimeters verlies. Sommige kledij kan ik zelf niet meer aandoen zoals sommige broeken. Die vallen gewoon af. Ja en van die galcrisis gesproken. Ook gehoord het geen pretje is . Dan is het beter ze weg is alvorens je er eentje krijgt. Prettig zonnig weekend. Grtjes :smt006 :D

leske

Bericht door leske » 17 aug 2012, 17:36

ik ben in cm ook al verloren want heb vandaag een broek aangehad waar ik normaal maar in kon toen ik ongeveer 110 kg woog en nu zit ik nog aan 120 kg en kan er al in, of misschien is mijn broek al uitgezet dat kan ook natuurlijk :D
ja hoor hij heeft 2 zaterdagen in de vm consultaties. om daar 's avonds te geraken is voor mij bijna onbegonnen werk daarom offer ik eens een zaterdagvoormiddag op.
ik kom van 131 kg en woog deze morgend 120 kg dus er is nu een 11 kg af en ik ben toch al heel blij met dit begin en voor mij is mijn grootste streefdoel om aan een gewicht te geraken met maar 2 cijfers doch kan ik niet alle deugden des levens laten hoor maar voor mij is dit een ideale combinatie, toch nog alles kunnen eten maar in zo'n beperkte mate dat ik toch nog afval.

layke

Bericht door layke » 18 aug 2012, 07:45

Hoi Leske en Vitelle
Leuk te horen dat jullie gewichtsverlies positief verloopt! Doe zo voort, jullie zijn goed bezig, een dikke proficiat hiervoor, trouwens :!: :!: :!:
Tof hé, om opnieuw kledij te kunnen dragen waarin je niet meer in kon,... dit geeft echt moed!
Hebben jullie dan geen reactie van mensen dat jullie er goed uit zien?
Toen ik slank was, na het ongezonde proteïnedieet, weliswaar! waren er mensen die me zeiden dat ik er zeer goed uit zag en ik straalde (meestal was dit het mannelijke geslacht, zij waren tenminste eerlijk) en de opmerking deed dan ook wel deugd. Van vrouwen kreeg ik de reactie, je ziet er te mager uit, je ziet er niet uit, je bent niet meer zoals vroeger, stop er nu maar mee! Altijd negativiteit, zo erg! Ik ben op een bepaald moment eens serieus uit mijn kram geschoten en van toen af was het gedaan met de opmerkingen.
Nu vinden deze dames me net goed, 1.65 m. en bijna 107 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ook zij vinden het belachelijk dat ik nu weer een gastric bypass ga proberen, want zo moet het wel aanhoren!
Gewoon jaloezie, denk ik en ik ga me er niet meer kwaad in maken want in zulke mensen steek ik geen energie meer.
Ik heb jullie nu gevonden, mensen die me eindelijk begrijpen en me niet zullen overladen met vooroordelen.
Ik voel jullie aan als maatjes welke in hetzelfde schuitje zitten en dat schept een band!
Leuk met jullie in contact te zijn!
Bedankt voor jullie reactie betreft mijn galproblematiek!

Genieten van het zonneke, dit weekend en niet vergeten smeren, want het gaat verbranden worden, denk ik :smt004
Groetjes
Layke

Vitelle

Bericht door Vitelle » 18 aug 2012, 13:06

layke schreef:Hoi Leske en Vitelle
Leuk te horen dat jullie gewichtsverlies positief verloopt! Doe zo voort, jullie zijn goed bezig, een dikke proficiat hiervoor, trouwens :!: :!: :!:
Tof hé, om opnieuw kledij te kunnen dragen waarin je niet meer in kon,... dit geeft echt moed!
Hebben jullie dan geen reactie van mensen dat jullie er goed uit zien?
Toen ik slank was, na het ongezonde proteïnedieet, weliswaar! waren er mensen die me zeiden dat ik er zeer goed uit zag en ik straalde (meestal was dit het mannelijke geslacht, zij waren tenminste eerlijk) en de opmerking deed dan ook wel deugd. Van vrouwen kreeg ik de reactie, je ziet er te mager uit, je ziet er niet uit, je bent niet meer zoals vroeger, stop er nu maar mee! Altijd negativiteit, zo erg! Ik ben op een bepaald moment eens serieus uit mijn kram geschoten en van toen af was het gedaan met de opmerkingen.
Nu vinden deze dames me net goed, 1.65 m. en bijna 107 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ook zij vinden het belachelijk dat ik nu weer een gastric bypass ga proberen, want zo moet het wel aanhoren!
Gewoon jaloezie, denk ik en ik ga me er niet meer kwaad in maken want in zulke mensen steek ik geen energie meer.
Ik heb jullie nu gevonden, mensen die me eindelijk begrijpen en me niet zullen overladen met vooroordelen.
Ik voel jullie aan als maatjes welke in hetzelfde schuitje zitten en dat schept een band!
Leuk met jullie in contact te zijn!
Bedankt voor jullie reactie betreft mijn galproblematiek!

Layke,
Het leuke is je beseft er vele mensen stout kunnen zijn. Als we dik zijn zeggen ze die dikke enz slank je af ben je voor hun ziek of skelet en ook niet goed. Naar zo een vrouwen luister ik niet. Bij mij op het werk zeggen ze niets. Maar hoor wel via via ze achter mijn rug er wel over hebben. Zoals je zegt de mannen zijn positief. Wat ik niet hoor deert mij niet. Juist mijn 2 goede collega's steunen mij. De ene is ook mollig en weet goed wat het is en de andere is normaal en geloof het of niet voelt zich niet goed in haar vel. Ik woog 107,8 kg in juni nu +- 93 kg. Ik ben even groot als je en kan je zeggen als je op dit gewicht komt kan je je normaal kleden en is het verschil groot. Ik ben nog mollig maar al wat beter. Binnen enkele maanden zit je er ook je zal zien. We moeten vooral geduld hebben. Weet je wat mollige vrouwen hebben dat de meeste niet hebben. Een mooi rimpelloos gezicht. Ik ben in sep 46 jaar en ik zie er zo niet uit. Ik ken er van 41 die er ouder uitzien. Er jong uit blijven zien is ook een geschenk. Veel succes en bedankt voor de leuke woorden. :D

Genieten van het zonneke, dit weekend en niet vergeten smeren, want het gaat verbranden worden, denk ik :smt004
Groetjes
Layke

layke

Bericht door layke » 18 aug 2012, 15:47

Hey Vitelle
Bedankt voor je reactie!
Daar heb je nu eens gelijk in séh, ook ik heb een rimpelloos gezicht en zie er jong uit in mijn gezicht, je kan geen betere opmerking geven dan hetgeen je neerschrijft, ook ik ken vele vrouwen die er slank en mooi zonnebankbruin uitzien maar als je hun leeftijd moet schatten, val je bijna achterover, ze zijn zoveel jonger en lijken zoveel ouder!
Groetjes,
Layke

ingetje

Bericht door ingetje » 21 aug 2012, 10:40

Hallo,

Ik heb gehoord via mijn dokter, dat een mini-bypass niet zo goed zou zijn. Omdat de galsappen direct in de maag kunnen komen geeft dit meer kans op kanker...
Ik heb 9j geleden een maagband laten zetten door dokter Debruyn, maar vind hem veel te afstandelijk. ik had, telkens ik op consultatie kwam, de indruk in een fabriek terecht te zijn gekomen: hallo, wegen, opschrijven, betalen en bedankt...
Ik ben nu bij Dr Vankeirsbilck gegaan en voel er mij supergoed bij. 12/09/2012 is het d-day.
veel succes met de afvalrace...

Inge

Vitelle

Bericht door Vitelle » 21 aug 2012, 12:42

ingetje schreef:Hallo,

Ik heb gehoord via mijn dokter, dat een mini-bypass niet zo goed zou zijn. Omdat de galsappen direct in de maag kunnen komen geeft dit meer kans op kanker...
Ik heb 9j geleden een maagband laten zetten door dokter Debruyn, maar vind hem veel te afstandelijk. ik had, telkens ik op consultatie kwam, de indruk in een fabriek terecht te zijn gekomen: hallo, wegen, opschrijven, betalen en bedankt...
Ik ben nu bij Dr Vankeirsbilck gegaan en voel er mij supergoed bij. 12/09/2012 is het d-day.
veel succes met de afvalrace...
De galblaas wordt bij velen met mini bypass weggenomen op termijn. Er is niet veel verschil met een gewone bypass. Het enige is bij de gewone stuk darm wordt weggenomen bij de andere omgelegd. Als je dik bent en ongezond heb je veel meer kans om kanker te krijgen. Goed dat je je goed voel bij je dokter. Ik ook bij de mijne. Ik heb een zakelijke vertrouwensband met hem en dat is voldoende. Hij is de enige arts (ben toch al paar keer geopereerd) die mij zowel zaterdag als zondag kwam herbezoeken in het ziekenhuis. Velen zie je een heel weekend niet. Hoeft niet lang te duren en al degene die ik ken door hem geopreerd te zijn zijn ook content.

Inge

Vitelle

Bericht door Vitelle » 21 aug 2012, 12:43

De galblaas wordt bij velen met mini bypass weggenomen op termijn. Er is niet veel verschil met een gewone bypass. Het enige is bij de gewone stuk darm wordt weggenomen bij de andere omgelegd. Als je dik bent en ongezond heb je veel meer kans om kanker te krijgen. Goed dat je je goed voel bij je dokter. Ik ook bij de mijne. Ik heb een zakelijke vertrouwensband met hem en dat is voldoende. Hij is de enige arts (ben toch al paar keer geopereerd) die mij zowel zaterdag als zondag kwam herbezoeken in het ziekenhuis. Velen zie je een heel weekend niet. Hoeft niet lang te duren en al degene die ik ken door hem geopreerd te zijn zijn ook content.

brenneke

Bericht door brenneke » 21 aug 2012, 13:34

hey vitelle;

is zoals je zegt" je moet je goed voelen bij je arts" en ik voel me ook zeer goed bij dr De Bruyne .
Al sinds 1999 dus heel lang :wink: Maandag 3 september moet ik op controle en afspraak maken voor het verwijderen van gal.

nog veel succes,
brenneke
Afbeelding

12/1999 maagbandje 145kg
05/07/2011 Mini bypass 105kg
06/11/2012 hersteloperatie+verwijderen gal 96,6kg

MF

Bericht door MF » 21 aug 2012, 15:58

Hallo,

@ Vitelle, de darm wordt bij de gewone niet weggenomen hoor. Alleen wordt hij doorgehaald onder de twaalfvingerige darm, de dunne darm wordt dan rechtstreeks aangehecht op de kleine nieuwe maag. De rest van de maag en de twaalfvingerige darm worden lager (meestal zo'n meter) terug aangesloten op de dunne darm. Daar komen alle verteringssappen terug bij de voeding.

Bij de mini worden de darmen niet doorgehaald en wordt de nieuwe maag rechtstreeks verbonden met de dunne darm onderaan de twaalfvingerige darm. Daardoor kan de gal en je maagzuur makkelijk in je nieuwe maag terecht komen. Dat is wat Ingetje bedoelde.

Hier vindt je een tekening en meer uitleg over de mini http://www.wlsplein.nl/minigbp.html en over de gewone bypass http://www.wlsplein.nl/gastricbypass.html

groetjes
:smt006
GBP op 11 januari 2011 - Dr De Vogelaere UZ JETTE
gewichtsverlies: -62 kg
BMI van 49,9 naar 26,6
viewtopic.php?f=16&t=16948&p=432152#p432152

layke

Bericht door layke » 21 aug 2012, 18:36

Alvast bedankt voor de interessante conversaties, welke ik hier over de galblaas te horen krijg.
Ingetje, ja ik had ook deze reactie bij Dr. De Bruyne, hij is wel afstandelijk en er kan moeilijk een glimlachje af,... (in het begin schrikte dit me af en durfde ik daardoor niet goed vragen stellen), ik ken hem nu beter en hij is nog steeds dezelfde, alleen heb ik er mezelf bij neergelegd, dat zijn manier van 'doen' niets persoonlijks betekent maar dat hij iemand is die blijkbaar wat afstand houdt. Hij is een afstandelijke dokter maar een zeer bekwame arts.
En ik geef je groot gelijk, je moet je goed voelen bij een dokter, dus als jij je beter voelt bij jouw dokter, kan ik dit alleen maar toejuichen.
Allé, als ik eigenlijk lees, is het misschien toch wel goed dat de gal in één keer mee kan weggenomen worden tijdens mijn operatie. Zo spaar ik een tweede ingreep uit :)
Leuk jullie allemaal nog eens te horen,...
Hou me op de hoogte hé, ik vind het altijd boeiend als ik een mailtje zie verschijnen van de 'Gastric-Bypassertjes'
Groetjes
Layke

leske

Bericht door leske » 21 aug 2012, 21:55

hey ik heb eerst even afgewacht alvorens ik reageer omdat ik eens wou kijken hoe andere mensen zich voelen bij de manier van aanpakken van dr debruyne.
ik kan allemaal jullie manier van denken volgen. hij is inderdaad heel afstandelijk maar wel heel theoretisch. nu qua theorie en de uitleg en informatie die je van hem krijgt dat vind ik top aan hem maar inderdaad hij staat niet echt open voor een iets meer "vriendschappelijkere aanpak". ik heb vorige week donderdag geweest voor de 1e x op controle na mijn mini gb en toen vond ik hem inderdaad heel afstandelijk en héél gejaagd en ik was zeer blij dat hij tevreden was met mijn gewichtsverlies doch had ik nog vele vragen en enkele hiervan heb ik nog kunnen stellen terwijl hij al met de deurklink in zijn handen stond om me buiten te laten en dat vond ik inderdaad ook niet echt leuk.
ach ja ik zal maar denken dat dat zijn manier van werken en omgaan met mensen is en dat het zeker niet persoonlijk is.
ik hoop dat iedereen de dr vind waar hij of zij zich het beste bij voelt en de dr die je helpt ( want tenslotte is dat voor mij de beste dr, degene die me helpt!)

Vitelle

Bericht door Vitelle » 21 aug 2012, 22:51

Dag Leske,
Het is volledig juist wat je schrijft. Maar omgekeerd toen ik in ziekenhuis was stond hij zaterdag en zondag even aan mijn bed. Hij heeft mij ook wel 3 keer gezegd bij problemen ik hem direct mocht contacteren . Hij is een heel druk bezet man. Velen beseffen dat niet. Hij opereerd, heeft consultaties en gaat donderdag naar Engeland. Niet alleen bij ons maar buiten de grenzen helpt hij veel mensen. Ik was met Amerikaanse op mijn kamer. Hij is afstandelijk en houdt het kort . Er komt enorm veel volk bij hem en denk hij wel zo moet zijn. Daarentegen hij weet goed waarmee hij bezig is en heb gezien hij geen onmens is. Hij is enorm net. Ik had een beetje lijm van klever op mijn lichaam hij was er direct om het weg te doen. Hij vreest infecties en alle klevers moesten weg bij mij. Ik ben er allegisch voor. Hij meent het wel goed . Ik denk hij wel een zwaar leven heeft. Opereren en dan al die mensen de revue zien passeren dan kan ik begrijpen hij geen koffie met ons drinkt. Wat afstand houden zal zijn keuze zijn.

Plaats reactie