wie heeft ervaring met UZ Gent

Hier kunnen jullie je zegje doen, over alles wat jullie maar weten: dingen die jullie blij maken, dingen die jullie storen, ervaringen in het leven met een Gastric Bypass, jengelende kinderen, stress op het werk. Hier mag ALLES gepost worden wat eventueel niet met de gastric bypass heeft te maken! Slappe lachaanvallen, liefdeshistories, file-ergernissen, Vlaamsche Klompen,... alles mag! (hou het alleen proper :-)

Moderator: Mods & Admins

wie heeft ervaring met UZ Gent

Berichtdoor mies » 18.04.2012 14:39

Ben vandaag op consultatie geweest bij Dr. Van Niewenhove.
Heb een tijdje geleden mijn maagband laten verwijderen maar gewichtsverlies met dieet verloopt bijzonder traag. Eigenlijk kan ik alleen maat spreken dat ik niet meer bijkom.
Dus ga toch voor een GBP. Eerste gesprek verliep in ieder geval super.
Iemand zich laten opereren door hem?
mies

Re: wie heeft ervaring met UZ Gent

Berichtdoor petra.d. » 18.04.2012 18:59

Hallo,
ik heb me 2 jaar geleden door prof Van nieuwenhoven laten opereren en ben wel content van hem.Het is een héél rustige persoon,luistert naar jou en je kan hem vanalles vragen.
je moet ook in begin regelmatig op controle,dan moet je wel soms lang wachten in de wachtzaal en je hebt dikwijls dan een assistente(maar even goed hoor).
Je ziet ik kan er alleen maar op stoefen,aja en ik ben 50 kilo kwijt!

Petra
petra.d.

Berichtdoor lindavv » 27.04.2012 14:40

Ik ben in Brugge geweest bij Dr Dillemans. De wachttijden in de wachtzaal zijn daar ook immens lang en ik heb ook Dr Dillemans nog maar één keer zelf gehad alle andere keren was het ook bij mij een assistent dus 't is daar niet echt beter. Verder kan ik je geen ervaring met UZ Gent geven
GBP 7-8 dr. Dillemans
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w6IzjhV/]
Afbeelding
[/url]
lindavv

Berichtdoor mies » 27.04.2012 19:49

Hallo,
Blijkbaar toch niet veel mensen uit Gent. Ik heb hier eens iets gelezen van trage afvaller die blijkbaar ook in Gent in geweest of vergis ik me?
Had toch een heel goed gevoel bij deze dokter. En ja mijn beslissing is zo goed als gemaakt, ik ga voor een GBP!!
Oef veel opluchting dat de hindernis is genomen na bijna 1 jaar denken en wikken en wegen.
Mijn maagband is er al bijna 5 maanden uit dus daar zullen ze geen last meer van hebben:-).
mies

Berichtdoor Mariposa » 02.05.2012 21:25

Dag Mies

ik ben van gent en ik heb een GBP laten zetten in het Jan Palfijn bij dr Van Vlodrop.
ik ben super content en heb tot nu toe op iedere controle dr Van Vlodrop zelf gezien. Ze is een rustig maar strenge arts
Ervaringen met prof van Nieuwenhove kan je misschien best eens opvragen bij Trage Afvaller en Sandrake
Afbeelding

GBP 19/10/11 - Dr Van Vlodrop - Jan Palfijn Gent
Mariposa

Berichtdoor Miss D » 04.05.2012 14:57

Hey,

Ik ben 7 oktober 2011 geop door professor Van Nieuwenhove. Ben ondertussen 38 kilo kwijt (van 113,8 naar 75,5) op bijna 7 maand tijd. Tot hiertoe nog geen klachten gehad en alleen maar lof over de prof en de opvolging in het UZ.

Als je nog specifieke vragen hebt, shoot maar he!

Ik vond het ook ambetant dat op dit forum zo weinig terug te vinden was over Van Nieuwenhove en UZ Gent. Dat deed mij serieus twijfelen, maar was echt niet nodig.

Groetjes
Miss D
Miss D

Berichtdoor trage afvaller » 04.05.2012 18:43

Sorry, was hier al heel lang niet meer geweest.
Ben inderdaad door prof. Van Nieuwenhove geopereerd (ongedaan maken GBP en omvormen tot sleeve). Ik ben super tevreden van hem. Je moet inderdaad soms lang wachten in de wachtzaal, maar ik ben wel elke keer bij hem zelf geweest, nooit een assistent. Hij is heel vriendelijk en geeft enorm veel uitleg. Ik zou onmiddellijk terug gaan bij hem, ook al is het 2uur rijden met de auto voor mij.
Maagbandje: 06/04/04 Dr Hourlay
Maagbandje eruit: 22/06/09
GBP: 31/08/09 Salvator Dr Hourlay
Darmhernia: 29/11/10 Dr Hourlay
Van GBP naar sleeve: 26/10/11 Prof Van Nieuwenhove UZ Gent
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wQ3RHOS/]
Afbeelding
[/url]
trage afvaller

Berichtdoor mies » 05.05.2012 10:22

Hey Miss D en trage afvaller,

Toch nog een positief iets:-). Mijn maagband is weggehaald in het stuivenberg ziekenhuis en ook al ben ik daar goed geholpen en zijn het vriendelijke dokters, ik bleef toch met een aantal zaken zitten waar men mij geen deftig antwoord op kon geven. Deze vragen werden één voor één door van nieuwenhove beantwoord. Bij hem heb ik een heel goed gevoel, raar eigenlijk. Ja ik moet toch een 40 minuten rijden maar dat heb ik er inderdaad voor over.
Moet je lang wachten als je een datum wil prikken?
Eigenlijk zou het nu niet snel genoeg kunnen gaan. Op dit moment zijn de weersomstandigheden mij heel gunstig. Kan nog een vest of jas aandoen, maar ik hou mijn hart vast als het warmer wordt. Sinds vorig jaar mei ben ik bijna 8 kg bijgekomen (toen werd mijn band opengezet na complicaties) en ik kan dus niet meer in mijn zomerkleren. Wij vertrekken in juli nog op verlof en twijfel of het wel verstandig is om de operatie te plannen voor ons verlof.
Een goed moment is er natuurlijk nooit maar het moet wel gebeuren voor 14/9.
Wat is jullie ervaring, met de herstelperiode?
mercikes voor de steun!
mies

Berichtdoor Miss D » 06.05.2012 09:44

Ik had ook direct een goed gevoel bij de prof. Hij is zo gewoon hé. Telkens ik nu op controle moet, smijt hij met complimentjes. Is tof, je voelt je zo mooi en goed en super als je van bij hem komt hihihi! Mij geeft het ook vertrouwen dat hij toch veel wordt ingeschakeld bij probleemgevallen (trage afvaller, sandrake), dus die vent weet wel waar hij mee bezig is.

Mijn traject is gestart op 3 juli en ik ben uiteindelijk geop op 7 oktober, dus op drie maand was het geklonken. Na mijn eerste gesprek op 3 juli bij de prof ben ik begin augustus bij de endocrinologe geweest (dokter Geers). Die heeft meteen gezegd op het einde van haar gesprek dat ze akkoord ging met operatie. Dan ben ik begin september bij diëtiste geweest en eerste keer bij psychologe en zelfde dag ook echo en bloedafname. Dan in september nog twee keer bij psychologe en eind september dan mijn datum gekregen. In de meester ziekenhuizen moet je de psychologe maar één keer zien, maar in het UZ willen ze dat je minimum drie keer gaat, omdat ze zeker willen zijn dat de patiënt weet waar hij mee bezig is. Ik had na mijn eerste gesprek bij de psychologe wel gevraag of die twee volgende gesprekken kort na ekaar konden doorgaan, vermits net één van mijn collega's haar ontslag had gegeven en ik wou terug aan het werk zijn tegen dat zij stopte bij ons op kantoor. Ik heb dus die twee volgende gesprekken bij de psychologe thuis gevoerd, in plaats van in het ziekenhuis. Op donderdag 29 september had ik dan mijn datum voor de week nadien (7 okrober) en de vrijdag belden ze mij van het UZ dat er iemand had afgehaakt voor de maandag nadien, dus het kon zelfs nog vroeger dan 7 oktober, maar heb daarvoor gepast, want wou mij toch nog effe kunnen voorbereiden. Het begin van het traject ging supertraag, maar op het einde ging het echt wel snel.

Ik ben na de operatie een dagje langer dan gebruikelijk in het ziekenhuis moeten blijven, omdat ik de eerste twee dagen ganse dagen heb overgegeven van de verdoving. Maar al bij al viel die operatie heel goed mee. Nadat ik thuis was uit ziekenhuis heb ik maar één keer een pijnstiller meer moeten nemen. De eerste week nog veel gerust, maar vanaf de tweede week deed ik mijn huishouden al, wel nog op het gemak. Ik zorgde ook bijna direct alweer voor mijn zoontje die toen anderhalf was. Ik pakte hem de eerste twee weken wel niet op. Na drie weken was ik ook terug aan het werk en dat ging zeer vlot. Niets van last gehad. Ik heb mijzelf voor de operatie voorgehouden dat die gastric bypass zoiets is als een kindje krijgen. Je moet effe door de zure appel bijten en effe een moeilijke tijd door, maar je krijgt er zoiets moois voor terug en uiteindelijk die moeilijke periode duurt een paar weken en die paar weken passeren ook. Daarmee kon ik mij echt troosten.

Eens je de beslissing genomen hebt, kan het echt niet snel genoeg gaan hé. Ik had dat ook. Eigenlijk waren die laatste maanden er teveel aan. Was gans mijn leven al dik geweest, maar die laatste maanden waren echt de hel. Het was zomer, warm, ik liep op mijn zwaarst ooit, pffff. Ik weet nog dat ik in augustus naar een trouw moest en het die dag meer dan dertig graden was en ikke een ganse dag met een gileke aan, omdat ik mij schaamde over mijn lijf.

Het zou zotjes zijn, moest je nu nog nieuwe kleren moeten kopen hé, als je je toch laat opereren. Na je operatie zal je ook nog veel nieuwe kleren moeten kopen, maar dan altijd maar kleiner en kleiner. Bij mij is dat echt een ramp. Moet eigenlijk elke maand mijn kleerkast updaten. Ben nu in het stadium dat ik mijn broeken altijd in twee maten koop. Ik zie die verkoopsters dan zo raar kijken. Niet goed voor de portomonee zulle!

Ik hoor het wel als je nog vragen hebt!

Greetzz
Miss D

Berichtdoor ritsie » 06.05.2012 16:10

Ik keek ernaar dat ik de broeken die ik kocht zelf kon innemen, dat scheelt een paar aankopen en ik vond dat nog prettig ook.
Ook met een paar kleedjes is dat gelukt. (Je kan het ook laen doen in een naaiwinkel dat ik niet zo kostelijk als nieuw kopen) Succes!
Afbeelding
[/url]
GBP:12.4.2011, dr.J.Vankeirsbilck
ritsie

Berichtdoor Schildkliertje » 06.05.2012 16:29

Hey Mies,
Betreffende de dokter zelf kan ik je geen info geven maar ben er zeker van dat je er in goede handen bent. Ik lees hier veel goeds over hem. Ik lees hier ook veel goede evoluties over mensen die na een bandje een gbp hebben.
Ik hoop dat je snel een datum mag hebben!
Succes :smt006
52 weken BMI 20
Schildkliertje

Berichtdoor mies » 06.05.2012 18:59

Omdat het de bedoeling was om een gastric te laten uitvoeren in het stuivenberg heb ik al wel een aantal zaken doorlopen en die kunnen ze in gent gewoon gebruiken. Ook ben ik al die tijd bij de dietiste blijven gaan om mijn gewicht onder te controle te houden. Als ik dat niet had gedaan was het nu nog veel erger geweest. Naar de psychologe zal ik opnieuw moeten gaan omdat ze in het stuivenberg het verslag niet meer hebben.
Hey miss D heb jij ook een pre dieet moeten doen en na de operatie een sliktest moeten doen?
Ja ik heb heel veel vertrouwen in van nieuwenhove, ben heel blij dat ik daar terecht ben gekomen.
Eigenlijk heb ik geen schrik voor de kleine hoeveelheden want dat ken ik nog van mijn maagband. Heb alleen een snoepverslaving an die band overgehouden omdat dit het enige was wat je dedtig kon ete. Fruit ging absoluut niet meer en ook sommige groenten gingen moeilijk. De eerste 2 jaar kon ik geen brood eten en leefde ik op beschuiten. Hoeveel kg woog je bij de operatie? Ik ben 46 jaar weeg op dit moment 92 en ben maar 1m60. Ook heb ik veel last van mijn geWrichten. Pijn en zwellingen niet te doen.
Moest je ook een aantal weken vloeibaar etenen daarna puree?
Mercikes voor de infor!!!
mies

Berichtdoor leeuwke » 12.06.2012 10:21

hoi,
op 28 juni wordt ik geopereerd door dr. vannieuwenhove.Ik vind het een zeer lieve dokter die op al uw vragen eerlijk zal antwoorden.Je bent zeker in goeie handen in UZ Gent.Ze hebben een zeer goeie reputatie.
leeuwke

Berichtdoor Me_Froggy » 14.06.2012 04:57

Dit kan ik bevestigen,
op 22 april 2012 mijn gbp gekregen door prof van nieuwenhove.
nu 60 kg minder en een zeer gelukkige bp'er!!!
Goeie opvolging post-op ook.
Als je nog vragen hebt, laat maar weten...
22/4/2010: GBP 127,5kg
op dit moment 68,5kg....
Me_Froggy

Berichtdoor nijntje2 » 19.07.2012 10:57

Heb jij last van vermoeidheid Me_Froggy?
Afbeelding

Gastric banding 1997
Slipping + herplaatsing 2002
2003: BWC
GBP 31/10/2012 - Dr. Dillemans
nijntje2

Volgende

Keer terug naar De Uitlaatklep