'vrienden' voor en na de operatie

Hier kunnen jullie je zegje doen, over alles wat jullie maar weten: dingen die jullie blij maken, dingen die jullie storen, ervaringen in het leven met een Gastric Bypass, jengelende kinderen, stress op het werk. Hier mag ALLES gepost worden wat eventueel niet met de gastric bypass heeft te maken! Slappe lachaanvallen, liefdeshistories, file-ergernissen, Vlaamsche Klompen,... alles mag! (hou het alleen proper :-)

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
Els
Site Admin
Contacteer:

'vrienden' voor en na de operatie

Bericht door Els » 03 mei 2005, 23:22

ik weet wie mijn echte vrienden zijn. de operatie heeft mij dat duidelijk gemaakt, a friend in need, is a friend indeed.

waar ik nog over loop te twijfelen, is het volgende: welke soort mensen veracht ik het meest?

1. de hypocrieten: mensen die schijnheilig lief in je gezicht zijn, en je zwaar overdreven lopen complimentjes te geven over hoe ONGELOFELIJK MEGA SUPER GEWELDIG FANTASTISCH je er wel uitziet, terwijl ze achter je rug over je lopen te roddelen?

2. de vanzelfsprekenden: of zou het mensen zijn, die vinden dat je EINDELIJK wel eens iets aan je lijf mocht doen, want was je niet beschaamd dat je er zo bij durfde lopen?

3. het clubjes-volk: mensen die nu eindelijk 'durven' met je bevriend te zijn, omdat je maatschappelijk 'normaal' bent?

4. de egotrippers: mensen, die toen je wél nog dik was, of dikker was, je leuker vonden dan nu, want nu kunnen ze hun zelfbeeld niet meer opkrikken door neer te kijken op jou ("ik zie er toch nog tenminste beter uit dan haar")

5. de onwetenden: mensen die denken, voor en zelfs na de operatie, dat je intelligentie, omdat je wat meer weegt, niet zo ver strekt dat je niet schijnt te vatten dat een friet eten 'slecht voor de lijn' is. mensen die dus zelfs nadat je een ingrijpende lichamelijke verandering hebt ondergaan, het NOG nodig vinden om je met overvloedige goede "raad" bij te staan, en die het dus nodig vinden te zeggen wat je mag en vooral niet mag.

6. de hervormden: mensen die denken dat, nu mager(der) bent, dat je nu WEL een leuk karakter hebt.

ik ben dus nog aan het beslissen...

ik was hierover beginnen nadenken na een gesprek met een vriendin. het hele gedacht maakt me niet boos ofzo, ik geef niet zoveel over wat de mensen in het algemeen denken, ik hecht eigenlijk nog alleen belang aan mensen die oprecht zijn. enfin :lol: bij deze heb ik ook weer wat gif kunnen spuwen :lol:

laat de reacties maar komen :lol:
Laatst gewijzigd door Els op 10 aug 2005, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Vanessa

Bericht door Vanessa » 22 mei 2005, 14:34

Weet je waar ik problemen mee heb?
Met mensen die iets hebben tegen "dikke mensen."
Dat gaat dan zo van: ziet die daar eens, die dikke, die zou ook beter naar een dietiste gaan! Ziet eens wat die aanheeft! Dat zou ik niet durven hoor!
Maar de mensen die dat tegen mij zeggen weten niet dat ik zo geweest ben en dan heb ik ze altijd een antwoordje klaar :D
Waar ik ook "problemen" mee heb is dat ik nu aandacht krijg van de jongens en vroeger niet!
Ik ben het niet gewoon en begin direct te zeveren tegen die jongens: valt er iets te zien ofzo?
Ik heb mij vroeger zo moeten verdedigen als er jongens waren die met mij lachtte...en ik blijf dat doen...!
Komt omdat ik geen zelfvertrouwen heb denk ik: ik denk nog steeds dat ze naar mij kijken om mij uit te lachen...Moet ik dringend iets aan doen!
-x-

Els
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Els » 22 mei 2005, 22:36

ja, wat die jongens betreft... :lol: enkele weken geleden zat ik tijdens mijn middagpauze op een zonnig terrasje op een collega te wachten, en er kwam een jongen aan mij vragen of hij mij gezelschap mocht komen houden!!! :lol:

vroeger vroegen de jongens alleen maar of ze de lege stoel mochten hebben :lol:

en wat die andere mensen betreft, mijn respect gaat nog steeds uit naar alle mensen, dus ook dikke(re) mensen, omdat ik zelf zo was (ik mag me officieel volgens de BMI-meter niet meer dik noemen) en inderdaad, als ik met mensen optrek, die schaamteloos neerkijken op andere mensen, voor welke onzinnige reden dan ook, dan heb ik meestal ook een antwoord klaar (om daarna lachend uitgemaakt te worden voor 'moraalridder')

kaat1978

Bericht door kaat1978 » 25 mei 2005, 11:00

Beste allemaal,

Eindelijk ben ik er weer na een hééééél lange afwezigheid (omdat ik mijn paswoord vergeten was!!!)!!! En ik moet zeggen, het gaat super met me!!! Voel me beter dan ooit!!!
Kon het niet laten om effe op deze topic te reageren. Het is inderdaad zo dat zo goed als iedereen je opeens anders bekijkt, sommigen herkennen me niet meer (???), anderen kennen me opeens wel (???) en sommigen zijn gewoon stikjaloers (???). Ze beweren dat ik bekakt geworden ben, me anders gedraag en nen dikke nek gekregen heb,... Erg vind ik dat!!! Volgens mij is het dat ik me goed voel dat ik dat ook uitstraal en blijkbaar gunt niet iedereen me dat, dat ik opeens kan dragen waar ik zin in heb en wat ik mooi vind, niet van die allesverhullende zakken gewoon omdat ze pasten... Al maar goed dat er dan ook nog die enkele "echte vrienden" overblijven...
Dikke XXX

Inge Simons

Bericht door Inge Simons » 10 aug 2005, 11:51

Hoi iedereen,
Het is inderdaad belangrijk om je vrienden te kennen,en ik heb de afgelopen 3 maanden m'n échte vrienden leren kennen.Heb moeten constateren dat échte vrienden héél zeldzaam zijn.Men denkt vaak van die en die en die is mijn vriend maar in moeilijke momenten leert ge enkel de échte kennen.Ik heb ze dan ook duidelijk laten weten dat ik hun vriendschap op beide handen aanneem en hun ook zéééééér dankbaar daarvoor ben.
Groetjes van Inge

Mar10

Re: 'vrienden' voor en na de operatie

Bericht door Mar10 » 30 dec 2015, 18:03

Bij mij is het simpel, m n dikke vriendinnen zijn jaloers en laten dat ongemerkt blijken, mijn magere vriendinnen zijn content voor mij en zijn niets veranderd ...
Afbeelding
GBP op 24 september 2014

wdl

Bericht door wdl » 30 dec 2015, 18:58

Dan mag ik me absoluut gelukkig prijzen dat de weinige vrienden die ik heb, me niet anders zien, alleen slanker ;) Hun complimenten zijn gemeend of geven ze niet (omdat ze er simpelweg niet op letten en ook nooit echt hebben gedaan). Ik heb al jaren terug gemerkt dat ze simpelweg vergeten dat ik dik was/ben dus van hen uit nooit opmerkingen gekregen, noch over mijn uiterlijk, noch over wat er in mijn mond verdween!

Mijn familie is weer een ander paar mouwen! Mama liet me voor de operatie weten dat ze blij is dat ik er "eindelijk iets aan liet doen, want zo zou ik niet durven rondlopen"! (Mama heeft ook jaren in de 90 gewogen, bedankt dus! :s) mijn slanke zus gaf me na de operatie onder mijn voeten omdat ik het gore lef had 4-5 chipkes te eten: of ik niet beschaamd was om mij zo te laten gaan? En dat na zo een operatie? Op kosten van de maatschappij! En mij al zo weer laten gaan!?
Andere (zware) familieleden piepen dan met geen woord over hoe ik er uit zie, maar vragen wel telkens hoeveel ik nu al afgevallen ben...

De mens is een raar beestje, dat is een feit!
Voor vele mensen is dit niet alleen een reis naar een gezonder gewicht, maar ook eentje naar een sterkere, zelfzekerdere persoonlijkheid!
13/11/14: alle vooronderzoeken in dagopname
29/01/15: operatiedatum gekregen van Dr Marcoen
25/02/15: D-day! :)
01/10/16: terug beginnen vermageren na 10 maand stilstand: terug -9kilo
2017: van kledingmaat 50 naar een perfecte 42! :)

Mar10

Bericht door Mar10 » 31 dec 2015, 11:40

ik kreeg van m n tante, een schat van een mens, heel slank ... een paar kleedjes voor de feestdagen. Ze had ze in een zotte bui gekocht maar ze vond uiteindelijk dat ze te oud was voor de modellekes. Ikke heel content! Zo lief. Van m n dikke vriendin kreeg ik een wollen trui die gekrompen was in de was ...
Afbeelding
GBP op 24 september 2014

Plaats reactie