door Linda27 » 06.02.2012 15:57
bepaal zelf de hoeveelheid groente ik maak altijd voldoende voor in te vriezen Ik gebruik praktisch altijd look in mijn soepen is goesting , ik doe direct alles in de pot dan hoef je geen vetstof te gebruiken voor de ui
maak een groentesoep en dan kan je nadien ook kervelsoep van maken
Brocollisoep meest brocolli
ui, brocolli, prei, selder en gourgette voor aan te dikken is beter dan aardappelen , water groente of kippebouillion peper , zout alles laten doorkoken en mixen ( laat de brocolli weg en gebruik meer gourgetten en je hebt een gourgettesoep
Kervelsoep
ui, prei, selder en pekes + gougette, water groente of kippebouilion, peper zout laten doorkoken en mixen nadien pas kervel ( diepvries toevoegen naar smaak
penne met tonijn en provencalse saus
ui in stukjes lichtjes laten aanstoven , champignons en paprika's ( geel, groen, rood in stukjes en bij ui toevoegen , look ( eventueel gourgette en aubergine bij doen) tomtenpulp, beetgaar laten stoven op klein vuurtje.
tonijn in eigen nat uit blik lichtjes aan bakken , peper, zout en vermengen met de saus
penne of andere deegweren koken en met tonijn in saus vermengen
overschot saus kan gebruikt worden bij vis of vlees
Savooienstoemp
savooie ik koop al gesneden opkoken , dan stoven in een klein beetje boter, peper, zout en kruidnoot , pureren met aardappelen , spekblokjes aanbakken en mee onder de puree mengen
vlees: worst, of varkensmigionenetje
Princessen in ajuinsaus
voldoende ui bruin aan bakken ( in de pan beetje boter en klein beetje water toevoegen met tussenpozen zo krijg de ajuin mooi bruin wel geduld hebben ) princessen beetgaar koken en bij de ui voegen onder water zetten , groentebouillionblokje, peper, zout en azijn toevoegen naar smaak laten verder stoven en aandikken
Snitzel bruinsaus
varkenslapje , kruiden peper, zout een beetje bloem aandoen, in geklust ei wentelen en dan in chapelure gewone of gekruide op een zacht vuurtje bakken
bruine vleessaus uit zakje eigen smaak uitje stoven , champignons aanstoven en dat met de vleessaus vermengen
lekker bij veldsla met witloof fijn gesneden , vinegrettesaus en krielpetatjes of frietjes
Vinegrettesaus basis zelgemaakte mayonaise verdunnen met water en citroen of azijn toevoegen een beetje peterselie dit kan je gemakkelijk enkele weken in de koelkast bewaren
Je kan vlees bakken op een bakvel dan moet je geen boter of olijfolie gebruiken ( meestal gebruik ik boter + olijfolie )
Smakkelijk
grtjes Linda
18/11/11 Anne Bosman
30/11/11 Psychologe en Dr Hendrickx
06/12/11 alle vooronderzoeken
14/12/11 Endocrinoloog
29/12/11 GBP ingreep Dr Hendrickx Stuivenberg