Ik ben Cara, 29jaar en een BMI van 41.3. Ik heb me enkele dagen geleden geregistreerd en al wat gelezen hier en daar. Van opleiding ben ik een kleuteronderwijzeres, maar ik ben wegens omstandigheden nu al twee jaar niet aan het werk. Mijn doelstelling is om dit jaar terug aan het werk te gaan, zij het in een andere sector en uit de uitkeringswereld te verdwijnen. Een moeilijke jeugd heeft het me heel erg moeilijk gemaakt, waardoor ik de afgelopen jaren beslist had om aan mezelf te werken en weer sterk in het leven te staan. Sinds een half jaar ik stabiel en dat opent weer een hele hoop mogelijkheden. Klaar om er weer tegen aan te gaan!
Zelf ben ik bezig met de aanloop naar een GBP, in het UZA. Ik ben langs de endocrinoloog Dr. Pfeifer gestart met een aantal onderzoeken. Volgens haar is er medisch gezien geen enkele reden om de GBP niet uit te voeren. Maar net zoals iedereen moet je door de malle molen heen. Vrijdag moet ik een voormiddag naar het UZA. Ik moet een 24uurs urinecollectie meebrengen. Om 8u 's morgens gaan we van start. Vooreerst opmeten en cijfertjes noteren, wegen, meten en opmeten. Vervolgens moet ik een scanner laten nemen om de hoeveelheid buikvet te bepalen gevolgd door een ego van de abdomen, een ekg en een uitgebreide bloedproef. (een hoeveelheid suiker binnen nemen en dan kijken hoe je lichaam over drie uur reageert) Op 7 februari ga ik dan terug op consultatie bij dr. Pfeifer en als alle resultaten goed zijn, wordt ik naar een chirurg verwezen. Ik ben benieuwd welke weg ik dan nog zal moeten afleggen. Mijn psychische screening heb ik al gehad en daar is geen tegen indicatie vastgesteld.
Ik ben blij dit forum gevonden te hebben, het is een fijn gevoel lotgenoten tegen te komen en de vooruitgang op te merken. Hopelijk mag het bij mij net zo vlot lopen.