Klaar voor de stap?

Hier kunnen alle bezoekers, indien ze dat willen, zich voorstellen! Zo weten we wat meer over de mensen achter de operaties!

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
FireDon

Klaar voor de stap?

Bericht door FireDon » 26 nov 2017, 21:46

5 jaar later, na het aanmelden op dit forum ben ik ernstig aan het overwegen om eens te gaan luisteren / kijken welke opties er allemaal zijn.
Ondertussen 173 kg en 1m98, wat mij op een BMI brengt van 44. Gezien de gezondheidsrisico's en al reeds medische gewrichtklachten op 26-jarige leeftijd begint m'n belletje serieus te rinkelen. Sport doe ik maar niet genoeg/dit versterkt mijn motivatie niet genoeg om blijvend te kunnen afvallen.
Ik zou graag enige operatie dan als opsteker/springplank willen laten uitvoeren om mijn motivatie extra te versterken om er wat aan te doen.
Klinkt dit logisch / bekend in de oren bij personen? Mensen die dit herkennen?

wdl

Re: Klaar voor de stap?

Bericht door wdl » 28 nov 2017, 07:45

Ik ging al 8j naar de obesitaskliniek waarbij ze al 2x vermeld hadden dat een ingreep een optie was (omdat mijn bmi boven de 40.ging)toen ik de beslissing nam.
Ik sportte 3x per week met veel plezier, maar lette natuurlijk onvoldoende op mijn eetgewoontes.
Ik sukkel al sinds mijn 16de met mijn knieën, van toen ik 65kg woog. Toen ik op mijn 33 plots ook ontstekingen op mijn heupen begon te krijgen, was dat de trigger. Ik weigerde te leven met "ouwemensenheupen" als jonge dertiger!

Dus ik heb een afspraak gemaakt om mij goed te informeren. Anderhalf uur vragen gesteld, opties overlopen, voor- en nadelen besproken en de knoop doorgehakt.

De heuppijn is trouwens volledig verdwenen en de kniepijn ook verminderd! Bijna 3j geleden dus ècht wel de juiste beslissing genomen voor mezelf en mijn lichaam. En ja, de weg is hard. Het eerste jaar zijn er ontzettend veel nevenwerkingen! En ook nu heb ik nog regelmatig dumpings omdat ik de ene dag iets wel kan eten en de dag erop identiek hetzelfde minder verdraag. Maar het alternatief is voor mij nog veel minder aantrekkelijk! ;)
13/11/14: alle vooronderzoeken in dagopname
29/01/15: operatiedatum gekregen van Dr Marcoen
25/02/15: D-day! :)
01/10/16: terug beginnen vermageren na 10 maand stilstand: terug -9kilo
2017: van kledingmaat 50 naar een perfecte 42! :)

Plaats reactie