2 weekjes later!

Het leven na de Gastric Bypass ingreep; wat mag en kan je eten, hoe zit het met drinken, alchohol, dumping? Kan je nog zwanger worden? Hoe lang duurt de vermageringsperiode?
Dit en nog veel meer!

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
morisje98

2 weekjes later!

Bericht door morisje98 » 30 nov 2016, 19:03

Hey iedereen :D,

Ondertussen zijn we al 2 weken verder na de operatie, en alles verloopt goed. Had vandaag controle en hij zei dat wondjes goed aan het genezen waren, en ben al ongeveer 4-5 kg kwijt. Ben ik wel blij om, kan niet wachten tot in januari te gaan sporten om dan echt pas de kilo's eraf te werken :).

Verder heb ik nog wel een aantal vraagjes:
1) Nu 2 weken na de operatie heb ik redelijk veel slijm in mijn keel, is dit normaal?
2) Kan eigenlijk alles al eten zonder daar echt last van te hebben. Had perongeluk iets gedronken dat meer suiker bevat dan een glas cola maar had daar absoluut geen last van. Hangt 'dumping' van persoon tot persoon af? :P

Bedankt voor 't lezen!
Groetjes.

Pinkje

Re: 2 weekjes later!

Bericht door Pinkje » 30 nov 2016, 21:32

morisje98 schreef:Hey iedereen :D,

Ondertussen zijn we al 2 weken verder na de operatie, en alles verloopt goed. Had vandaag controle en hij zei dat wondjes goed aan het genezen waren, en ben al ongeveer 4-5 kg kwijt. Ben ik wel blij om, kan niet wachten tot in januari te gaan sporten om dan echt pas de kilo's eraf te werken :).

Verder heb ik nog wel een aantal vraagjes:
1) Nu 2 weken na de operatie heb ik redelijk veel slijm in mijn keel, is dit normaal? Kweet niet geen flauw idee, wel proberen zo veel mogelijk vocht te drinken. Bv water met een smaakje.
2) Kan eigenlijk alles al eten zonder daar echt last van te hebben. Had perongeluk iets gedronken dat meer suiker bevat dan een glas cola maar had daar absoluut geen last van. Hangt 'dumping' van persoon tot persoon af? :P Goed hé, maar niet te geweldig zijn hé. Ja die dumpings hangen van persoon tot persoon af. Zelf heb ik nog nooit geen dumping gehad en drink bij mijn eten cola. Sta wel al zo lang op gewicht ik, dus opletten met suikers.

Bedankt voor 't lezen! Graag gedaan
Groetjes.
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet
Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn
50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg
BMI 21,6
BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Gal verwijderd op 11 januari 2016 Dr Bart Smet

Eefke01

Re: 2 weekjes later!

Bericht door Eefke01 » 01 dec 2016, 11:03

Hallo,

Wat dat slijm betreft, moet ik toegeven dat ik dit ook nog niet gehoord heb. Maar elk lichaam reageert anders. Ik had net een heel droge mond/keel in het begin omdat ik weinig kon drinken.

Ik kan ook alles eten. Maar het is inderdaad belangrijk om suikers en vetten zoveel mogelijk te mijden. Ook omdat je als je het niet doet, je zin in zoet blijft behouden en dit is niet zo goed naar de toekomst toe. Na een tijdje smaken dingen die zoet zijn automatisch minder lekker wat een voordeel is om eraf te kunnen blijven. Dumping kan vele vormen hebben. Ook al ben je niet misselijk, moe zijn of zweten na je eten is ook een lichte vorm van dumping. Ik heb soms dat ik begin te geeuwen, meestal als ik een paar hapjes te veel gegeten heb. Dus toch opletten hoor.
GB 25/01/2016 - Prof. Van Nieuwenhove UZ Gent (123 kg).
Stabiel sinds 01/2017: +/- 71,5 kg.
17/10/2017: 75,1 kg (24 weken zwanger).
09/11/2017: 76,2 kg (28 weken zwanger).
05/01/2018: 77,5 kg (36 weken zwanger).

Plaats reactie