darmhernia

Het leven na de Gastric Bypass ingreep; wat mag en kan je eten, hoe zit het met drinken, alchohol, dumping? Kan je nog zwanger worden? Hoe lang duurt de vermageringsperiode?
Dit en nog veel meer!

Moderator: Mods & Admins

darmhernia

Berichtdoor loeki » 19.01.2011 21:06

Zijn er veel personen die na de operatie een darmhernia gehad hebben en zoja weet er soms iemand of dit voorkomen kan worden.
loeki

Re: darmhernia

Berichtdoor Pinkje » 20.01.2011 06:03

Daar kun je niets aan doen, het komt en het doet zeer zulle. Mijn chirurg legde mij uit. Door zo veel kilo's te vermageren heb je meer plaats in U buik, de darmen zoeken hun eigen weg, maken een kronkel of kruipen in een gat en je hebt het zitten. Eens ze de darmen weer op hun plaats gelegd hebben was de pijn direct over. Ze kunnen het niet voorkomen als je U GBP krijgt. Is ook bij iedereen zo verschillend, mijn nichtje had het al na 2 maanden haar GBP en kon niet meer naar de wc gaan en eten en ik 1,5 jaar later kon eten, ging naar de wc maar had ohh zo veel pijn. Was lijk plots 7 maanden zwanger, zo een opgezette buik. Had ervoor niets van veloverschot en mee die buik zo op te zwellen is mijn buik toch slapper geworden. Mijn zus is 75 kg vermagerd en zij heeft het niet gehad.
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet
Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn
50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg
BMI 21,6
BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Pinkje

Berichtdoor debby » 20.01.2011 19:06

Ik ben net een week geleden hiervoor onder het mes gegaan.....het was een helse pijn en wat erger was, niemand op spoed geloofde mij....ik heb er uiteindelijk 5 uur gezeten en eerst wilde men mij naar huis sturen ...tot ik echt kwaad werd en ze een echo, ct scan hebben gedaan en de chirurg van wacht het risico niet wilde nemen , dan uiteindelijk hebben ze me opgenomen, de volgende dag kwam een abdominaal chirurg erbij die het probleem wel herkende en ik ben dezelfde dag onder het mes gegaan .....
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wQyJp98/]
Afbeelding

GBP : 7 januari 2010 UZA Edegem ; Dr Bestman
debby

Berichtdoor Pinkje » 20.01.2011 19:44

debby schreef:Ik ben net een week geleden hiervoor onder het mes gegaan.....het was een helse pijn en wat erger was, niemand op spoed geloofde mij....ik heb er uiteindelijk 5 uur gezeten en eerst wilde men mij naar huis sturen ...tot ik echt kwaad werd en ze een echo, ct scan hebben gedaan en de chirurg van wacht het risico niet wilde nemen , dan uiteindelijk hebben ze me opgenomen, de volgende dag kwam een abdominaal chirurg erbij die het probleem wel herkende en ik ben dezelfde dag onder het mes gegaan .....

Spoedig herstel debby, ik belde s ‘morgens naar het secretariaat en moest direct binnen komen langs spoed, tegen de avond was alles al achter de rug en ook zagen ze niets op de scan. Als ik op controle ging vertelde hij het mij, het komt nog voor dat sommige dokters het niet herkennen wat er gaande is.
GBP 17.02.09 in Roeselare Dr Bart Smet
Interne darmhernia 28.07.2010 Dr Pattyn
50 kg afgevallen van 108 kg naar 58 kg
BMI 21,6
BWC 22 maart 2011 Dr Bart Smet
Pinkje

Berichtdoor halifax » 21.01.2011 09:43

:idea:
Indien je hels buikpijnen krijgt en je naar de spoed gaat;
Mss is het een goed idee om zelf aan te kaarten of het een darmhernia kan zijn mits je voorgeschiedenis van de gbp....
Zouden ze je sneller geloven dan?
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVw1NgR/]
Afbeelding
[/url]

Ooit was ik een dik rupsje... Nu stilaan een
klein vlinderke! >gbp 6 mei '10<
halifax

Berichtdoor NiekeGA » 21.01.2011 12:58

Mmhhh

Klinkt wel heel pijnlijk :-(
Hopelijk word ik ervan gespaard...Ik ga gewoon als ik buikpijn heb naar de spoed van het ziekenhuis van mijn operatie. Daar weten ze er mss iets meer van en mijn dossier is daar dan toch. Of is dat wat dom?
NiekeGA

Berichtdoor halifax » 21.01.2011 13:31

Nee; dat was ik ook al aan het denken.. Als ik felle buikpijn zou krijgen, waarvan ik mss het vermoeden kan hebben dat het darmhernia zou kunnen zijn; dan zou ik ook terug gaan naar het ziekenhuis waar de gbp is gezet en niet per se naar het ziekenhuis hier direct in de omgeving.
Afbeelding
[/url]

halifax

Berichtdoor NiekeGA » 21.01.2011 13:35

Hey Halifax,

Ja achter de hoek hier is het Erasmus, maar ik zou ook gewoon naar het stuivenberg gaan denk ik. Dat is maar een 10 min van hier.
NiekeGA

Berichtdoor BarenBoos » 21.01.2011 13:45

Ik woon nog geen 10 minuten van mijn ziekenhuis af, das wel een fijn idee, inderdaad.
Afbeelding
GBP - 31-12-2010 - Van Wagensveld - Ticker is incl. 5 kg pré-dieet
BarenBoos

Berichtdoor halifax » 21.01.2011 13:51

Ik rijd hier wel een ziekenhuis of 3 voorbij eer ik in Stuivenberg ben. Maar al bij al geraak ik daar ook op een 20-tal minuutjes. Dus dat zal wel gaan moest het oit nodig zijn..
Al moet ik wel toegeven dat ik de spoed van Stuivenberg niet zo'n vriendelijke dienst vind.. Weet ik nog van vorige keren dat ik er mee te maken had... Toen alles behalve vriendelijk..
Nu ja; we zien we!
Afbeelding
[/url]

halifax

Berichtdoor debby » 21.01.2011 13:55

Ik kan jullie el volgen hoor, maar ik heb de GBP gehad in het UZA en woon in Olmen bij Geel, dus zijn wij naar de spoed in Geel gereden ipv 70 Km verder te gaan naar het UZA...temeer mijn chirurg van de GBP opleiding in Geel had gehad en mij had gezegd dat ik daar ook steeds terecht kon in noodgeval ......de volgende dag kwam de chirurg die de GBP doet in Geel op de kamer om te melden dat hij het probleem wel onmiddelijk had herkend op de beelden die waren gemaakt maar kennelijk had de chirurg en de andere dokters op de spoed geen kennis ter zaken ..... Als ik effectief naar huis zou zijn gestuurd zou ik inderdaad naar het UZA zijn gereden.....al bij al was ik heel blij dat alles toch goed is gekomen en mijn chirurg van het UZA was naar Geel gekomen en heeft de operatie bijgewoond ....dus ik wa sin heel goed handen ;-)
Afbeelding

debby

Berichtdoor BarenBoos » 21.01.2011 13:56

@ Hali:
20 minuutjes is ook prima inderdaad.
Wel jammer dat de spoed niet zo fijn is.
Ik moet zeggen dat is sowieso geen goede ervaringen heb met spoed...tot nu toe...
Lang wachten, snel proberen af te schepen.
Ik heb gelukkig zelf nooit hoeven gaan *klopt af* maar wel diverse keren met anderen mee geweest.
Laatst bijgewerkt door BarenBoos op 21.01.2011 13:57, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
GBP - 31-12-2010 - Van Wagensveld - Ticker is incl. 5 kg pré-dieet
BarenBoos

Berichtdoor debby » 21.01.2011 13:57

halifax schreef::idea:
Indien je hels buikpijnen krijgt en je naar de spoed gaat;
Mss is het een goed idee om zelf aan te kaarten of het een darmhernia kan zijn mits je voorgeschiedenis van de gbp....
Zouden ze je sneller geloven dan?

Heb ik gedaan en ik kreeg te horen dat ik best de volgende dag kon terug komen voor een echo en dan kreeg ik een briefje voor die dokter met daarop hypochonder ??? en dan heb ik me pas echt boos gemaakt :evil:
Afbeelding

debby

Berichtdoor NiekeGA » 21.01.2011 15:07

Debby,

Wat betekent hypochonder?

xxx
NiekeGA

Berichtdoor halifax » 21.01.2011 15:35

hypochonder= zwartdenker; denkbeeldige zieke....

Als het iets fysieks is ; gestoten teen, snede (naaiwerk), vermoeden van breuk en zo; dan ga ik in de haven. Daar zijn ze supersnel, zeer vriendelijk en aangenaam.
Met mijn neefje zijn gebroken arm waren we er in minder dan een half uur al van terug zelfs!!
Ik met mijn gekneusde teen en ook toen ik van het paard was gevallen en mijn bekken had gekneusd. Ik denk dat ik er geen 20 minuten heb moeten wachten. Toen met mijn bekken zelfs geen 10 minuten!
Anders gewoonlijk naar Klina in Brasschaat.. Die "spoed" is al minder "spoedig".. Ik heb er eens gezeten met buikpijn (was een cyste op de eierstok die opgetorst geraakte; pijnlijk!!) en dan heeft het toch alles bijeen ruim 2 uur geduurd eer ik de juiste dokter met diagnose had gezien... Toen er voor mijn zoon long-rx-en moesten worden genomen bij een vermoeden van longontsteking. En alles was vooraf doorgebeld door de doorverwijzende huisarts ging het binnenkomen iets vlotter. Toch nog redelijk (20 minuten) moeten wachten bij de rx zelf. Maar al bij al; redelijk van termijn toen.
Afbeelding
[/url]

halifax

Volgende

Keer terug naar NA de Gastric Bypass!