GBP door Dr. Lemmens

Hier kan er informatie gepost worden over de andere ziekenhuizen die de Gastric Bypass ingreep aanbieden.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
HeidiG

GBP door Dr. Lemmens

Bericht door HeidiG » 10 feb 2015, 10:54

Hoi iedereen,
Ik merk dat hier wel wat spam staat, dus ik wou even een nieuw recent onderwerp opstarten.
Ik ben 05/02 geopereerd door Dr. Lemmens.
En voorlopig zeer tevreden.
De consulten waren zeer duidelijk. Hij neemt zijn tijd, en je mag echt alles vragen. Hij praat wel zelf graag, maar beter wat teveel info dan te weinig.
Hierdoor waren de wachttijden in de wachtzaal soms wel wat lang, maar dat neem ik erbij.
Ook toen ik pre-operatief thuis was, en nog vragen had, kon ik telefoneren. Toen heb ik wel met zijn assistent gesproken, maar die kon ook alles duidelijk beantwoorden, dus dat stelde me tevreden.
In het ziekenhuis is hij 2 keer langsgeweest. Dit waren wel maar vluchtige bezoekjes. Maar alles was goed verlopen, dus had toen ook geen extra vragen.
25/02 heb ik mijn postoperatieve consultatie.
Voorlopig voel ik me best goed. Heb nog geen last gehad van dumping of misselijkheid.
05/02/15: GBP door Dr. Lemmens in AZ Nikolaas

Afbeelding

Angelique9

Re: GBP door Dr. Lemmens

Bericht door Angelique9 » 17 feb 2015, 21:32

Hallo Heidi :wink:
Ik zie net dat je dit berichtje hebt geplaatst, daarmee heb ik ineens een antwoord op mijn vraag ivm de ervaring met dr lemmens :wink:

Ik moet wel zeggen, ik ben echt nerveus aan het worden. En eigenlijk niet zo zeer voor de GBP zelf maar eerder voor de gastroscopie. De gedachte alleen al.. Brrr... Maar we moeten er door!
Heb jij lang in het ziekenhuis moeten liggen?

Groetjes Angelique.
04/03/2015 : GBP gehad. ( Nu -39,1 kg :lol: )
Afbeelding

HeidiG

Bericht door HeidiG » 18 feb 2015, 07:55

Hey Angelique,

Zoals ik in het onderwerp 'Proteïnedieet heeft volgens mij goed geholpen' zei, ben ik echt wel tevreden van Dr. Lemmens.

De gastroscopie is inderdaad wel wat eng. Vooral omdat je niet weet wat je moet verwachten. Ik heb de mijne in Sint-Gillis-Waas gedaan bij Dr. Spaanhooghe.
Omdat hij zag dat ik nogal rustig was, stelde hij voor om lokale verdoving te gebruiken.
Gewoon een spray in de keel. Na de echo, ga je dan op je zij liggen.
Je krijgt dan een bit, een soort ring in de mond, waar ze de buis dan door kunnen steken.

En ik wil het nu ook niet teveel verbloemen, want het is doodeng als ze de buis inbrengen.
Maar zijn assistente hield me dan 'stevig' vast, en praatte constant tegen me, om me te concentreren op mijn ademhaling, en om rustig te blijven.
Het kokhalzen kan je echter niet vermijden, en dat vond ik wel eng, want dat gaat 'niet'.
Toen de dokter tenslotte zie, het is klaar, ik ga de buis verwijderen. Leek het ook hééél lang te duren. Ik vroeg me af hoe lang het stuk is dat erin gaat ?! Hahaha ...

Maar goed, achteraf gezien, durf ik weer te zeggen dat het meeviel. Het is vooral het onbekende dat het zo eng maakt.

Vooral blijven denken aan het doel waarvoor je het allemaal doet !
Veel succes !
Heidi

Afbeelding

HeidiG

Bericht door HeidiG » 18 feb 2015, 09:09

Hey Angelique,

Zoals ik in het onderwerp 'Proteïnedieet heeft volgens mij goed geholpen' zei, ben ik echt wel tevreden van Dr. Lemmens.

De gastroscopie is inderdaad wel wat eng. Vooral omdat je niet weet wat je moet verwachten. Ik heb de mijne in Sint-Gillis-Waas gedaan bij Dr. Spaanhooghe.
Omdat hij zag dat ik nogal rustig was, stelde hij voor om lokale verdoving te gebruiken.
Gewoon een spray in de keel. Na de echo, ga je dan op je zij liggen.
Je krijgt dan een bit, een soort ring in de mond, waar ze de buis dan door kunnen steken.

En ik wil het nu ook niet teveel verbloemen, want het is doodeng als ze de buis inbrengen.
Maar zijn assistente hield me dan 'stevig' vast, en praatte constant tegen me, om me te concentreren op mijn ademhaling, en om rustig te blijven.
Het kokhalzen kan je echter niet vermijden, en dat vond ik wel eng, want dat gaat 'niet'.
Toen de dokter tenslotte zie, het is klaar, ik ga de buis verwijderen. Leek het ook hééél lang te duren. Ik vroeg me af hoe lang het stuk is dat erin gaat ?! Hahaha ...

Maar goed, achteraf gezien, durf ik weer te zeggen dat het meeviel. Het is vooral het onbekende dat het zo eng maakt.

Vooral blijven denken aan het doel waarvoor je het allemaal doet !
Veel succes !
Heidi

Afbeelding

Amaryliss

Bericht door Amaryliss » 10 okt 2015, 18:12

Wauw, ik kan me niet voorstellen dat je tevreden bent over Dr. Lemmens!
Ik vond hem écht verschrikkelijk. Heel onvriendelijk, kreeg amper informatie, wou alleen een standaardoperatie uitvoeren.
Hij plaatst standaard een fobiring, iets wat in de meeste ziekenhuizen niet meer geplaatst wordt wegens te veel problemen.
De chirurg die woensdag mijn vriendin gaat opereren, heeft me verteld dat hij heel veel ontevreden klanten van Dr. Lemmens over de vloer krijgt, allemaal om die fobiring weg te halen.
En eerlijk? Die fobiring IS verschrikkelijk. Ik ben meer dan 2 jaar post op & ben nog regelmatig echt heel ziek. Ik kan amper een gewone warme maaltijd eten, geen boterhammen,... Omwille van die *** fobiring. Alles blijft er in vastzitten. Heb al twee andere chirurgen ontmoet & die zeggen me ook hoe veel mensen ontevreden zijn van Lemmens, omwille van die ring. Iedereen raadt me aan hem weg te laten halen.
Ben bij Dr. Lemmens geweest om dit te vragen, maar hij wou er niet van weten. Hij wilt dit gewoon niet doen, omdat hij beweert dat ik alles terug ga bijkomen. Volgens de twee andere chirurgen is dit zever. Hij zweert bij zijn fobiring, bijna als enige in België momenteel.
Ik zou NOOIT terug bij Dr. Lemmens gaan. Omdat hij zo vreselijk onvriendelijk en niet spraakzaam is, ben ik ook gestopt met de nabehandeling bij hem. Ik ga bij iemand anders nu.
3 juni 2013: GBP bij Dokter Lemmens (Sint-Niklaas)
BMI toen: 53
Gewicht toen: 154 kg
Gewicht nu: +/- 95 kg
Leeftijd: 26 jaar

yelke

Bericht door yelke » 23 apr 2016, 20:39

kreeg juist hetzelfde antwoord amaryliss het is zo gelijk je schrijft helemaal waar zou het niet beter verwoorden

lode94

Bericht door lode94 » 29 apr 2016, 15:26

Hoi ,

Ik moet maandag op een eerste gesprek met dokter lemmens..
Ben zeer benieuwd naar de uitleg.
Weet er soms iemand of ze een maagsonde en/of blaasonde steken na de operatie bij dokter lemmens?

yelke

Bericht door yelke » 14 nov 2016, 12:42

ik ben sinds 2008 op post met een gbp maar heb ook een fobiering telkens ik met dr lemmens over die fobiering sprak of hem mailde zei hij als we die fobiering gaan verwijderen ga je terug zo aankomen als voorheen , ik kom nu ook weer aan als voorheen en eet nog minder dan vroegeren at vroeger al niet echt veel door die gbp kan ik nu geen pastas vis of vlees eten vlees at ik zowiezo al bijna nooit maar is pasta of vis wel ..sommige dokters zeggen de fobiering te laten weg nemen ben aan de twijfel nu maar welke dokter kan men nog vertrouwen iemand die eerlijk is had ik graag is gesproken toch heeft ook men navel weg genomen ik had steeds wel een lopende navel en hij dacht ik een fistel had maar niet dus en toch nam hij de navel weg voor verdere mizerie maar heb sinds 2011 nog meer probs nu heb ik 2keer al in de maand een ontsteking van de blaas aan men blaas is niets aan is op alles getest denk dat van de darm of de navel toch komt die hij weg nam want toen ik de operatie had gehad en ik mocht na de middag al gaan plassen had ik pijn precies of ik had een ontsteking int ziekenhuis hebbe ze mij niet geholpen heb dit zeker 10 gezegd ik pijn had en kreeg geen response toen ik thuis naar de huisarts ging had ik een zware ontsteking nadat ik dat gezegd had tegen dr lemmens zei hij dat kan bijna niet want je had geen sonde dus ik als patient loog dan ? maar heb wel sinds 2011 elke maand 2keer last dan kan ik niet buiten men sociaal leven is gedaan ik moet altijd zien hoe het kan of dergelijke ik iets plan ...heb veel last nu in men buik krampen en ga ook niet over met buscopan heel frustrerend allemaal ik zit ook met een nodule op de bijnieren sinds 2013 hebbe ze nu gezien de nodule is 1cm en doen ze niks aan is ook iets hormonaals je bijnieren en werken nu daardoor

yelke

Bericht door yelke » 14 nov 2016, 12:44

lode94 schreef:Hoi , nee geen blaassonde of maagsonde ik had dat toch niet bij de gbp

Ik moet maandag op een eerste gesprek met dokter lemmens..
Ben zeer benieuwd naar de uitleg.
Weet er soms iemand of ze een maagsonde en/of blaasonde steken na de operatie bij dokter lemmens?

Plaats reactie