verwijderen maagband

Hier kan er informatie gepost worden over de andere ziekenhuizen die de Gastric Bypass ingreep aanbieden.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
Gwennie

verwijderen maagband

Bericht door Gwennie » 06 feb 2011, 09:56

Hey Allemaal :wink:

Aanstaande woensdag wordt ik geopereerd door dokter lemmens
Eerst moet hij mijn maagring verwijderen die er al meer dan 15 jaar zit en me steeds ongelofelijke nare gevolgen heeft bezorgd....dus de maagband wordt verwijderd
Laatst gewijzigd door Gwennie op 05 mar 2012, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

saradanny
Contacteer:

Re: verwijderen maagband en gastric bypass inèèn !

Bericht door saradanny » 06 feb 2011, 21:01

ik had geen maagband maar kan je wel gerust stellen dat dr lemmens een heel goede dokter is :wink: ik ben bijna drie maand geleden door hem geopereerd en ondertss al 28kg lichter
16/11/2010 gbp dr lemmens
24/01/2012 BWC--- dr lemmens
09/12 dubbele nierontsteking sindsdien weer 20kg bijgekomen
24/2/2014 start koolydraatarm dieet 84.3kg
17/2/2014 78.2kg

Afbeelding

trage afvaller

Bericht door trage afvaller » 06 feb 2011, 21:21

Ik heb mijn maagbandje ook laten verwijderen, maar ik heb mijn GBP pas twee maanden later gehad. Van beide ingrepen totaal geen last gehad.
Maagbandje: 06/04/04 Dr Hourlay
Maagbandje eruit: 22/06/09
GBP: 31/08/09 Salvator Dr Hourlay
Darmhernia: 29/11/10 Dr Hourlay
Van GBP naar sleeve: 26/10/11 Prof Van Nieuwenhove UZ Gent

Afbeelding

halifax

Bericht door halifax » 07 feb 2011, 09:02

Ik had reeds 6 jaar een maagband. Die is gelijktijdig met de gbp omgewisseld. Maagband eruit, gbp erin.
Geen problemen. Ook bij mijn vriendin is het netjes in een trek kunnen gebeuren. Allebei bij dr Valk (Stuivenberg Antwerpen).
Ik had geen complicaties. Mijn operatie duurde bija een uur korter dan gepland omdat het zo vlot ging. Ik heb geen pijn gehad.

Ik las hier ergens wel eens van iemand waarbij men het ook in een keer zou proberen en waarbij men tijdens de ingreep enkel de band heeft verwijderd. Dit omdat die al te erg was ingegroeid in de maag en dit het juist proportioneren van het maagvolume verhinderde. De maag diende dan eerst te herstellen. Ik denk dat die dame zelfs nu nog wacht op de tweede ingreep (de eerste is slechts enkele weken geleden).

Meestal kan het echt wel ineen trek. Soms is dat echter te moeilijk. Alles hangt af van de inwendige situatie..

Succes jij!

Afbeelding

Ooit was ik een dik rupsje... Nu stilaan een
klein vlinderke! >gbp 6 mei '10<

Gwennie

Bericht door Gwennie » 07 feb 2011, 11:59

saradanny schreef:ik had geen maagband maar kan je wel gerust stellen dat dr lemmens een heel goede dokter is :wink: ik ben bijna drie maand geleden door hem geopereerd en ondertss al 28kg lichter

waw leuk om horen !! succes verder nog !!

Gwennie

Bericht door Gwennie » 07 feb 2011, 12:00

trage afvaller schreef:Ik heb mijn maagbandje ook laten verwijderen, maar ik heb mijn GBP pas twee maanden later gehad. Van beide ingrepen totaal geen last gehad.

Hey...hoe komt het dat je pas 2 maanden later de GPB hebt laten doen? was daar een bepaalde reden voor?? en hoe gaat het afvallen nu??

groetjes :wink:

mik-roos

Bericht door mik-roos » 07 feb 2011, 12:18

ik ook pas 4 maanden later gbp wegens beschadigingen aan de maag van de maagband

Gwennie

Bericht door Gwennie » 07 feb 2011, 12:20

halifax schreef:Ik had reeds 6 jaar een maagband. Die is gelijktijdig met de gbp omgewisseld. Maagband eruit, gbp erin.
Geen problemen. Ook bij mijn vriendin is het netjes in een trek kunnen gebeuren. Allebei bij dr Valk (Stuivenberg Antwerpen).
Ik had geen complicaties. Mijn operatie duurde bija een uur korter dan gepland omdat het zo vlot ging. Ik heb geen pijn gehad.

Ik las hier ergens wel eens van iemand waarbij men het ook in een keer zou proberen en waarbij men tijdens de ingreep enkel de band heeft verwijderd. Dit omdat die al te erg was ingegroeid in de maag en dit het juist proportioneren van het maagvolume verhinderde. De maag diende dan eerst te herstellen. Ik denk dat die dame zelfs nu nog wacht op de tweede ingreep (de eerste is slechts enkele weken geleden).

Meestal kan het echt wel ineen trek. Soms is dat echter te moeilijk. Alles hangt af van de inwendige situatie..

Succes jij!

Dank je, leuk om lezen dit allemaal
Op hoop van zegen dat het dan bij mij echt wel beiden te gelijk kan, het enige dat ik nu al weet is dat mijn maagband serieus is gezakt...
Dokter lemmens had er blijkbaar toch goede moed op, want hij heeft het nog maar 1 keer meegemaakt dat hij de GBP niet tegelijker tijd had kunnen uitvoeren, dus ik hoop niet de tweede voor hem te worden dann verloopt het herstel allemaal een beetje vlotjes trouwens....want je hoort soms zoveeel!!!
veel succes verder nog ook jij, en bedankt van de reactie!!

groetjes :)

halifax

Bericht door halifax » 07 feb 2011, 18:23

Ja bij dr Valk is het slechts 2% waarbij de operatie niet in een keer kan verlopen.
Dus dat zijn heel geruststellende cijfers, niet?!

Afbeelding

Ooit was ik een dik rupsje... Nu stilaan een
klein vlinderke! >gbp 6 mei '10<

Plaats reactie