onze ervaring!

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips in verband met andere vermageringsoperaties gepost worden.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
tatiana
Contacteer:

onze ervaring!

Bericht door tatiana » 05 okt 2008, 19:56

hoi,
ik ben tatiana heb sinds mij 14e een gbp en ben sinds de operatie stukken gelukkiger ik ben door omstandigheden in 1 jaar over de 40 kilo bijgekomen wat voor een tiener dan al zéér veel is.
alles geprobeerd ben door dieet dan nog 10 kilo afgevallen maar meer was niet mogelijk.
dan hebben we besloten om eens naar dr. lemmens te gaan in st-niklaas die heeft mijnmoeder,oma,2 tante's en 1 nicht geopereerd dus bij ons zit het ook echt in de familie wij zijn daar dan om informatie gegaan hij heeft ons alles zéér uitgebereid uitgelegd en wij hebben dan ook beslist het te laten doen.
ik ben nu 17 en ben dus al 3 jaar geopereerd mijn ervaring is dat je toch na zo een zware operatie vrij snel herstelt voor iedereen die aan erge morbide obesitas lijd raad ik dit te zeerste aan.
ik lees ook bij veel reacties over het zogenaamde dumpingsindroom en nog andere ongemakken maar dat zijn de voorwaarden.de ene keer ben ik misselijk van een rijstpapje en de andere keer niet.ik ben nog vrij gemakkelijk misselijk na een maaltijd en mijn tante die ook een gbp heeft dan weer niet.
maar ondanks die misselijkheid is er nog geen moment geweest dat ik gedacht heb van "had ik het maar niet gedaan".
mijn sociaal leven is beter ik voel me lichaamelijk,beter er is gewoon voor mij toen een nieuw leven open gegaan.
dus de mensen die kritiek hebben over dr.lemmens (want een andere dr kan ik niet beoordelen) vind ik dat zeer misnoegd je weet op voohand dat je last kan hebben van een dumpingsindroom.
ik had één jaar geleden enorme pijn aan de streek van mij maag mijn moeder belde om 9u s'avonds naar dokter lemmes hij zij dat ik nog mocht komen maar door vervoersprobleem ging het niet dezelfde avond maar de dag erna heeft hij voor mij toch een gastro kunnen regelen terwijl je er ander 1 week op kan wachten.
dokter lemmes is een echt geode chirurg een echte aanrader wij kunnen het wel zeggen de hele familie is er door geopereerd"
bij een gbp is het ook de bedoeling dat je 6 keer kleine maaltijden eet en geen 3 grote maaltijden dat is iets wat je in begin moet leren ik at in begin iets te weinig en had last van te lage suiker ik heb daar nu nog soms last van maar bij een gbp is één ding de boodschap 6 keer klein en niet 3 keer groot.
"gebruik ook voedingsupplementen om zoals ijzer,magnesium en algemene suplementen centrum dit is ook wel nodig om alles te onderhouden in je lichaam"
als er iemand meer info wil over de gbp ben steeds bereid raad te geven.
tatiana. :lol:
don't worry be happy

Ingrid M

Bericht door Ingrid M » 05 okt 2008, 20:12

Ik persoonlijk vind het supergoed dat je je verhaal plaatst en het heel interessant om te lezen dat ze dat bij zulke jongen kinderen ook al doen.
Wel vraag ik me af of je niet heel erg jong bent voor een GBP ivm met je groei. Dit is een interessevraag en geen negatief oordeel even voor de duidelijkheid.

Gr Ingrid

Afbeelding

GBP: dokter Smulders op 25 augustus 2008 in Eindhoven
BWC: dokter Dumont op 1 april 2010 in Eindhoven
Operatie darmen: dokter Smulder op 23 februari 2011 in Eindhoven

the riding man

Bericht door the riding man » 06 apr 2010, 13:33

Ik wist ook niet dat ze dat deden van die leeftijd, kdacht pas vanaf 18jaar. Maar aangezien het bij jou gedaan is, is dat misverstand dus ook uit de wereld.
Ben blij dat het je zo goed afgaat.

groetjes.

Plaats reactie