scopinaro

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips in verband met andere vermageringsoperaties gepost worden.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
enigma

scopinaro

Bericht door enigma » 01 mei 2006, 20:07

hallo, ik ben nieuw hier en zou graag wat meer informatie krijgen over een scopinaro, ik heb al een lapbandje gehad maar heb dit laten uithalen omdat het niet hielp, nu ben ik overlaatst naar dr. van der velpen geweest in hasselt en zij raadde mij de scopinaro aan omdat een gastric bypass voor problemen zou kunnen zorgen doordat ik al een lapbandje gehad heb, ik zou ook willen weten of deze operatie in leuven kan gebeuren want bij dr van der velpen ga ik niet meer terug (ze behandelde mij als een stuk str*nt) en om zo een operatie te laten doen moet je toch vertrouwen hebben in de persoon die het gaat doen he, dus moest er iemand mij meer info kunnen geven, kzou jullie erg dankbaar zijn
groetjes

passedena
Contacteer:

Bericht door passedena » 01 mei 2006, 20:19

Hoi Enigma,
Ik weet niet of je hier veel info gaat vinden omdat de meesten een GBP hebben of gaan laten doen maar op http://www.wlsinfo.nl/forum/index.php heb je een topic alleen over deze operatie en daar vind je ook velen die ze hebben gehad. Hopelijk heb je er wat aan.
Liefs en tot hoors, Nadège
Afbeelding

twijfelaartje

Bericht door twijfelaartje » 01 mei 2006, 21:11

hallo enigma

welkom hier!ik heb ook een bandje en die wordt eruit gehaald en dan een GBP laten uitvoeren.
mijn dokter (Dillemans) heeft niks gezegd van bepaalde moeilijkheden bij deze op bij wie een bandje had,wel dat je trager zou vermageren dat wel..
wat bedoelt je dokter met moeilijkheden?heeft hij gezegd wat voor gevaren of andere dat zou inhouden?
ik had liever dat bandje nooit gehad, ben er echt niks mee vooruit gekomen, ofliever achteruit (snap je??haha)

groetjes
Afbeelding

D-Day 12 juni 2006: dr. Dillemans,enkel maagbandje verwijderd!
10 aug 2012: eerste gesprek bij diëtiste en dr. Dillemans
12 okt: tweede gesprek bij dr. Dillemans
17 dec: D-Day!!

Bieke

Bericht door Bieke » 02 mei 2006, 10:37

8)
Laatst gewijzigd door Bieke op 29 sep 2006, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- GBP maart 2006
- 65 kg afgevallen, 5 kg terug bijgekomen
- al 2 jaar op hetzelfde gewicht met een BMI van 18

enigma

Bericht door enigma » 02 mei 2006, 20:25

passedena schreef:Hoi Enigma,
Ik weet niet of je hier veel info gaat vinden omdat de meesten een GBP hebben of gaan laten doen maar op http://www.wlsinfo.nl/forum/index.php heb je een topic alleen over deze operatie en daar vind je ook velen die ze hebben gehad. Hopelijk heb je er wat aan.
Liefs en tot hoors, Nadège
bedankt Nadège, ik zal er zeker eens een kijkje gaan nemen
groetjes

enigma

Bericht door enigma » 02 mei 2006, 20:30

twijfelaartje schreef:hallo enigma

welkom hier!ik heb ook een bandje en die wordt eruit gehaald en dan een GBP laten uitvoeren.
mijn dokter (Dillemans) heeft niks gezegd van bepaalde moeilijkheden bij deze op bij wie een bandje had,wel dat je trager zou vermageren dat wel..
wat bedoelt je dokter met moeilijkheden?heeft hij gezegd wat voor gevaren of andere dat zou inhouden?
ik had liever dat bandje nooit gehad, ben er echt niks mee vooruit gekomen, ofliever achteruit (snap je??haha)

groetjes
hallokes, hetgeen dr van der velpen me vertelde was dat omdat ik al littekenweefsel had van het vorige bandje dat er dan bij de gbp meer risico zou zijn op lekkage, wat dan weer buikvliesontsteking zou kunnen veroorzaken. En bij mij hetzelfde hoor, ik heb er enorm veel geld aan moeten geven (niks teruggekregen van ziekenkas of hospitalisatie) en dan doet het wel pijn ze als je zelfs nog geen grammetje kwijt raakt, ik hoop dat jou nieuwe operatie wel het gewenste resultaat oplevert en wens je er alvast veel succes mee
groetjes

enigma

Bericht door enigma » 02 mei 2006, 20:34

Bieke schreef:Hallo enigma, ik zou er toch nog maar eens goed over nadenken en eventueel nog andere dokters raadplegen. Er zijn er trouwens veel die geen scopinaro meer willen uitvoeren omwille van de risico's achteraf.
Een GBP na een bandje brengt ook risico's met zich mee, maar die zijn niet te vergelijken met die van de operatie die jij wil laten uitvoeren. En dan bedoel ik dat de operatie misschien wel makkelijker zal zijn, maar dat je later veel meer last kan hebben: blijvende last met een hoop medische en lichamelijke gevolgen. Als het niet echt moet, dan zou ik het zeker niet doen.
hey bieke
ik begrijp wel dat veel mensen tegen een scopinaro zijn, en zelf ben ik er ook niet echt voorstander van, heb altijd gezegd dat het men laatste oplossing zou zijn en omdat ik nu echt wel zeker wil zijn dat er ook effectief kilo's vanaf gaan zou ik eventueel voor de scopinaro kiezen, ook nog bijkomstig is het feit dat ik men cola light niet zou moeten opgeven, en dat zou ik bij een gbp wel moeten doen, wat ik liever niet doe vermits ik alleen maar water en cola light drink, het zou wat eentoning worden alleen maar op water leven he :) maar ik ben er nog lang niet uit over wat ik zou doen hoor, ben dan ook een eeuwige twijfelaar wat betreft zo een dingen :? maar toch bedankt voor je reactie
groetjes

enjoy48

Bericht door enjoy48 » 02 mei 2006, 21:42

hallo Enigma, er zijn er nog genoeg die na de gbp colalight drinken hoor, het is voor iedereen weer anders. en er zijn veel dingen die je voordien lekker vond die je dan niet eens meer lust en dan is het laten staan ook niet moeilijk.
in ieder geval veel sterkte voor je operatie en dat ze je mag brengen wat je verwacht.
Tjitske :sunny:

Plaats reactie