scopinaro naar GBP?

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips in verband met andere vermageringsoperaties gepost worden.

Moderator: Mods & Admins

Plaats reactie
Spin

scopinaro naar GBP?

Bericht door Spin » 25 mar 2008, 15:15

Hallo,

Ikzelf ben in september onder ' t mes gegaan voor een GBP, waar ik overigens heel tevreden over ben. Mijn zus, da's wat anders, die heeft zo'n jaar of 7 geleden een Scopinaro laten doen en heeft daar nu toch wel
wat problemen mee. Ze neemt geen voedingsstoffen op en weegt ondertussen nog maar 52kg (komt van 110kg). Op zich is dat misschien niet zo weinig, maar als je steeds minder energie enz hebt, dan moet er toch wel wat gaan gebeuren. Daarom mijn vraag, zijn er hier op het forum mensen die hun Scopinaro hebben laten 'ombouwen' naar een GBP of die mensen kennen die dit hebben laten doen?
Alle info is welkom want mijn zus is er helemaal niet scheutig op!
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Spin
GBP 24/9/07 in Sint-Niklaas

Black Beauty

Bericht door Black Beauty » 25 mar 2008, 15:17

hoi spin,
welkom op't forum trouwens.
op je vraag kan ik nie antwoorden,maare ben er zeker van dat iemand dat wel zal doen hoor,sukses hoor

Spin

Bericht door Spin » 25 mar 2008, 15:21

bedankt hoor!
GBP 24/9/07 in Sint-Niklaas

pineutje

Bericht door pineutje » 25 mar 2008, 15:45

Ik kan je niet helpen, heb er zelf nog niemand over gehoord. Ben dus reuze benieuwd.
Carla

Maagbandje 05.02.2005 - GBP 06.08.2007 -BWC 25.02.2008
Ben van de 130 kg naar de 71 kg gegaan

*ilse*

Bericht door *ilse* » 07 jun 2009, 13:29

Ik ben gisteren op controle geweest bij de chirurg en ik heb hem de vraag gesteld. En inderdaad, hij doet operaties van scopinaro naar GBP. Maar nadien is de GBP niet meer omkeerbaar.
GBP op 29.05.'09 door Dr. De Clercq in Stuivenbergziekenhuis.
BWC op 2.12.'10 door dr. Lafaire en dr. De Cuyper in Stuivenberg.
Een gezond mens heeft wel 1000 wensen, een zieke slechts 1.

josianne

Bericht door josianne » 13 apr 2010, 20:54

kan er ook wat gedaan worden na een bypass ?
bedankt

trieneke67

Re: scopinaro naar GBP?

Bericht door trieneke67 » 17 okt 2013, 21:55

hey,
ik ben in 2002 geopereerd door dr Lemmens, scopinaro. Niet al te veel problemen gehad maar nu werkt het niet meer, ben 20 kilo bijgekomen.
Huisarts stelt voor op een gbp te laten doen. als ik daar terug mee afval, graag maar wat houdt die operatie in van scopinaro naar gbp?
verkleinen ze alleen je maag of wordt er aan de darmen ook gewerkt? Heeft iemand hier ervaring mee, is het een even zware open operatie als een scopinaro of een kijkoperatie. als je maag dan kleiner is, krijg je dan niet teweinig voedingsstoffen binnen wegens die verbouwing aan mijn darmen die ik heb gehad bij de scopinaro? Kan iemand mij wat info geven aub?

leonie26

Bericht door leonie26 » 29 nov 2013, 22:25

Hoi trieneke,
ik ben vorige maand, 30 oktober door dr. Lannoo geopereerd in Gasthuisberg. Ik heb in 2000 een scopinaro laten doen, ook door dr. Lemmens. Ik had enorme tekorten en was ook terug 20 kg bijgekomen. Door de gezondheidsproblemen hebben ze mijn scopinaro dus ongedaan gemaakt en een GBP gedaan.
Ze hebben mijn maag opnieuw verkleind (kan maar een kopje eten). Verder hebben ze vooral werk gehad aan mijn dunne darm. Door de scopinaro had ik maar 30 cm dunne darm over waardoor de ernstige vitaminen- en ijzertekorten. Ze hebben mijn dunne darm opnieuw verlengd naar 1 m 20 om zo een betere opname van voedingsstoffen te krijgen. Dit hebben ze gelukkig kunnen doen met een kijkoperatie. Ik heb de operatie even zwaar ervaren als de scopinaro maar dit kwam vooral omdat ik enorm veel verklevingen had en daar hebben ze serieus hun werk mee gehad tijdens de operatie. Ik ga dus meer voedingsstoffen binnen krijgen door die verlenging van mijn dunne darm.
De afgelopen maand ben ik 9 kg afgevallen. Ze hebben in Leuven die operatie al meer gedaan maar zowel de dokters als de diëtisten kunnen niet juist voorspellen of ik nog veel gewicht ga verliezen. Sommige van mijn voorgangers zijn nog wel kilo's verloren en anderen dan slechts een paar kilo.
Ik word wel goed opgevolgd in Gasthuisberg. Als ik natuurlijk goed mijn diëtisten volg en vetten en suikers vermijd maar ook oplet dat ik niet teveel eet zodat ik mijn maag niet opnieuw uitrek, dan kan het haast niet anders dan dat er nog gewicht af gaat, hè! Ik leef op hoop!!!
Als je nog vragen hebt, laat maar weten...

gilis

Bericht door gilis » 10 jun 2014, 22:15

Hoi leonie, heb je na verlengen dunne darm minder last van diaree ? En moet je veel vit bij nemen ? Hier willen ze de dunne darm inkorte om beter resultaat te hebben, maar heb veel schrik voor nadien. Lees hier en daar dat je lichaamsgeur kan verandere, heel vaak diaree, en heel erg stinkende hebt. Dus openbaar toilet ??

LEEN17

Bericht door LEEN17 » 29 jan 2015, 17:42

hallo lotgenoten

gisteren moest ik binnen in ziekenhuis kortrijk om vandaag geopereerd te worden van scopinaro in 2000 naar gastro nu,maar de chirurg,dr vanrooy heeft mij terug naar huis gestuurd,
omdat het lavement en pilleke dat ze mij gegeven hadden,niet werkten,mijn darmen zaten blijkbaar nog te vol met water en stoelgang;nu moet ik medicatie nemen gedurende een week en volgende week woensdag terug binnen gaan,hij zei dat het wel een zware operatie ging zijn,5 uren,nu ben ik daarvan toch wel wat geschrokken,heeft er nog iemand omgebouwd geweest van scopinaro naar gastro aub?Thanks hoor;
marleen

jolanda65

Bericht door jolanda65 » 31 jan 2015, 11:15

LEEN17 schreef:hallo lotgenoten

gisteren moest ik binnen in ziekenhuis kortrijk om vandaag geopereerd te worden van scopinaro in 2000 naar gastro nu,maar de chirurg,dr vanrooy heeft mij terug naar huis gestuurd,
omdat het lavement en pilleke dat ze mij gegeven hadden,niet werkten,mijn darmen zaten blijkbaar nog te vol met water en stoelgang;nu moet ik medicatie nemen gedurende een week en volgende week woensdag terug binnen gaan,hij zei dat het wel een zware operatie ging zijn,5 uren,nu ben ik daarvan toch wel wat geschrokken,heeft er nog iemand omgebouwd geweest van scopinaro naar gastro aub?Thanks hoor;
marleen

was die scopinaro dan geen succes ?
GBP 13/1/15 BMI 41
na 1 maand: 11/2/15 : -11 kg
na 2 maand 11/3/15: -16 kg
na 3 maand 8/4/15: -21 kg
na 4 maand 13/5/15: -25.5kg
na 5 maand 17/6/15: -30 kg
1/7/15 : -31 kg
8/7/15 : -32 kg
13/9/15 dus na 8 maand: -35 kg
16/9/15 : -36 kg

LEEN17

Bericht door LEEN17 » 31 jan 2015, 12:11

hallo lotgenoten
volgende week moet ik operatie ondergaan van scopinaro naar GBP,heeft en dit al iemand ondergaan in kortrijk bij dr vanrooy aub?Het schijnt een delicate operatie te zijn en
ik ben toch erg ongerust;Normaal ging het deze week al gebeuren,maar mijn buik was gans opgezwollen en ik had blijkbaar teveel vocht in mijn darmen,is dus een week
uitgesteld,moet nu woensdag binnen voor operatie donderdag;Hartelijk dank voor jullie reactie;
grtj marleen

Plaats reactie